اخبار داغ

خروج توده 18کیلویی از شکم یک زن

خروج توده 18کیلویی از شکم یک زن
بیمار خانم 45 ساله ساروی که با علت درد ناحیه پشت مراجعه کرده است و در سونوگرافی تومور بزرگی که تمام شکم را پر کرده بود، گزارش کردند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از خبرآنلاین، خانم دکتر یزدانی جراح و متخصص زنان و زایمان و آنکولوژی زنان این مرکز از خارج کردن توده 18 کیلویی از شکم خانم 45 ساله در این مرکز خبر داد دکتر یزدانی گفت: بیمار خانم 45 ساله ساروی که با علت درد ناحیه پشت مراجعه کرده است و در سونوگرافی تومور بزرگی که تمام شکم را پر کرده بود، گزارش کردند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,


وی گفت: در تاریخ 3/4/94 بیمار در اتاق عمل بیمارستان آیت ا... روحانی(ره) بابل با بیهوشی عمومی عمل شد که یک توده بزرگ جامدبه اندازه 46 سانتی متری در پشت صفاق شکمی وجود داشت که از داخل لگن تا زیر دنده ها تمام فضای شکم را پر کرده بود ، بطوریکه روده ها و معده را بسمت بالای شکم جا به جا کرده و قابل دیدن و بررسی نبود . جراح و متخصص زنان و زایمان و آنکولوژی زنان این مرکز: وزن این توده حدود 18 کیلوگرم بود. دکتر یزدانی گفت: ویژگی این عمل وجود توده جامد بزرگ 18 کیلوگرمی پشت صفاق بود که چسبندگی به پشت دهانه رحم داشت . حین عمل احتمال آسیب به مجاری ادرار و عروق بزرگ لگنی وجود داشت که خوشبختانه توانستیم توده را بطور کامل از شکم خارج کنیم . وی اضافه کرد : این گونه توده های جامد پشت صفاق ، بندرت به این بزرگی می رسند و بیماران باید به علائمی چون بزرگی و درد شکم توجه کرده ، زودتر مراجعه تا عمل جراحی در شرایط بهتری انجام شود و عوارض عمل کاهش پیدا کند.

,
,

انتهای پیام/ع

, انتهای پیام/ع]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه