اخبار داغ

یک کارشناس حوزه زنان:

آرامش زنان و عدم ظلم به آنان باعث تعالی جامعه می‌شود

آرامش زنان و عدم ظلم به آنان باعث تعالی جامعه می‌شود
یک کارشناس حوزه زنان گفت: اگر به زنان در اجتماع ظلم نشود و بانوان آرامش روانی داشته باشند یقینا کل جامعه از این موضوع سود برده و به تعالی می رسد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا  به نقل از طنین یاس فرشته روح افزا  با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری به معضل ظلم به زنان در جامعه گفت: ایشان چندین بار در نشست های مختلف اعم از نشست های مخصوص بانوان و همچنین سایر موارد، به موضوع مهم ظلم به زنان در جامعه و مصادیق آن اشاره کرده اند و حتی خواستار رفع خلاء های قانونی برای از بین رفتن این پدیده شده اند.

وی ادامه داد: در کشور ما و سایر کشورها بعضا موضوعات، باورها و مفهوم های غلطی وجود دارد که باعث آسیب دیدن زنان و دختران می شود مثال نمی گذارند که دختر با فرد مورد علاقه خود ( البته معقول و مناسب ) ازدواج کند. این موارد در کشورهایی مثل پاکستان و افغانستان بیشتر دیده می شود.

 روح افزا به وضعیت  زنان در کشور های غربی اشاره کرد و گفت: در این کشورها نیز زن جایگاه و شأنیت خودش را ندارد و به همین دلیل قوانینی که شاید بعضا خوب و مناسب نیز باشد در آنجا کاربردی ندارند.

معاون خواهران سازمان بسیج دانشجویی کشور ادامه داد: باید توجه داشته باشیم اگر زن در جامعه مظلوم (مورد ظلم) واقع شود این موضوع بر روی فرزندان او و بعبارت دیگر بر شیوه تربیتی او تاثیر خواهد گذاشت و به همین ترتیب پس از گذشت مدتی جامعه پر شده از این افراد دچار مشکل خواهد شد در عوض اگر مشکل ظلم به زنان در جامعه حل شود این به نفع و سود کل افراد جامعه است چرا که باعث تعالی و رشد جامعه خواهد شد.

وی افزود: در این جامعه است که خانواده بر اساس رحمت و مودت قرانی شکل می گیرد و همین موضوع، بستر رشد جامعه را فراهم می کند بعبارت دیگر زنی که در این جامعه زندگی می کند مصداق جمله حضرت امام خمینی (ره) می شود یعنی بستری برای به معراج رفتن مرد.

روح افزا گفت : امروزه با وجود اینکه برخی سنت ها و عقاید غلط قدیمی از بین رفته اند اما یک سری باورها که البته ریشه در مدرنیته نیز دارند در حال شکل گیری هستند که بسیار هم خطرناک و مشکل زا هستند، بعنوان مثال برخی خانواده ها معتقدند که دخترمان باید قبل از ازدواج تا فلان مقطع دانشگاهی تحصیل کند، در فلان اداره استخدام شود از لحاظ مالی مستقل و تامین باشد و هزاران برنامه بلند مدت دیگر که همه اینها نتیجه ای ندارد به جز بالا رفتن سن ازدواج دختران.

وی ادامه داد: بالا رفتن سن ازدواج نیز باعث ایجاد مشکلات دیگری می شود از جمله اینکه با افزایش سن ازدواج دختران، آمار ازدواج این قشر کاهش پیدا می کند از طرفی دیگر برخی از این دختران که نتوانسته اند ازدواج کنند نوعی حس رقابت به سایر هم نوعان خود پیدا می کنند و نتیجه این حس می شود بالا رفتن آمار جراحی های زیبایی و حتی شاید رواج بی حجابی و سایر مسائل.

فرشته روح افزا در بخش دیگری از سخنان خود با انتقاد از برنامه های صداوسیما  بعنوان یک الگو ساز برای جامعه گفت: رسانه ملی بعنوان یک الگو ساز برای همه افراد جامعه به جای اشاعه الگوهای مناسب برای زنان، دختران و خانواده ها برنامه های بی محتوا پخش می کند باید در این زمینه به منابعی از جمله زندگی شهدا رجوع کنیم. نامه های عاشقانه حضرت امام به همسرشان و یا نامه های شهید چمران به همسرش باید جایگزین الگوهای فعلی برنامه های (مربوط به بحث خانواده) صدا وسیما شوند.

معاون تدوین و سیاست گذاری شورای فرهنگی اجتماعی زنان و خانواده با اشاره به افزایش آمار طلاق بعنوان یکی از نتایج ترویج مدرنیته غربی در جامعه تصریح کرد: وقتی آمار طلاق در جامعه بالا برود مسلما مسائل و بحران های اجتماعی، بیشتر متوجه طرف زن می شود چرا که زن متعلقه در جامعه امروزی با مشکلات زیادی (حتی شاید گاهی اوقات در خانواده خودش) مواجه است. این ها همه به نوعی ظلم به زنان در جامعه تلقی می شود.

وی ادامه داد: اینکه به دلیل بالا بودن هزینه زندگی، زنان باید کمک خرج باشند و باید کارکنند یک مفهوم (مدرنیته ) غربی است چرا که وقتی از زن استفاده ابزاری بشود در واقع به او ظلم شده است بعبارت دیگر، مدرنیته ارمغانی برای زنان ما نداشته است و این همان مطلبی است که مقام معظم رهبری همواره بر روی آن تاکید دارند و ما نیز  باید به آن اهتمام داشته باشیم.

فرشته روح افزا همچنین گفت: حضرت زهرا (س) می فرمایند: «خوش به حال زنی که مرد نامحرمی رانبیند» آیا امروزه این الگو درجامعه ما بهینه شده است یا خیر؟ متاسفانه امروزه در جامعه بعضا شغل هایی برای بانوان در نظر گرفته شده است که لازمه آن آراسته بودن و پوشیدن لباس های ویژه نامناسب است که این موضوع حتی با اصل دین و شرع هم منافات دارد.

معاون خواهران سازمان بسیج دانشجویی کشور در پایان با تاکید براین موضوع که بحث مدرن شدن زنان را بدون شک افرادی سودجو که به فکر منافع خود هستند تا منافع زنان مطرح کرده اند، گفت: ما باید همواره سنت های اسلامی را جایگزین سنت ها و باورهای غلط بکنیم، خط و مشی زندگی ائمه به خصوص حضرت زهرا(س) و حضرت زینب (س) باید الگو و خط و مشی زندگی زنان و بانوان ما بشود.

انتهای پیام/غ

 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا  , طنین یاس,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه