اخبار داغ

رئیس سازمان صنعت, معدن و تجارت خراسان رضوی خبر داد:

تدوین نقشه راه صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی

تدوین نقشه راه صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی از برنامه ریزی و مطالعات انجام شده برای تعیین راهبردهای توسعه ای سازمان در خصوص اهداف و اولویت های سرمایه گذاری در ۳ بخش صنعت، معدن و تجارت و تدوین نقشه راه صنعت، معدن و تجارت استان خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا، به نقل از صبح توس، راضیه علیرضایی با اشاره به اسناد توسعه ای نظیر برنامه ششم توسعه کشور، سند اشتغال استان در برنامه پنجم، سند آمایش استان و اسناد توسعه صنعت، معدن و تجارت شهرستانهای خراسان رضوی، اظهار داشت: بر اساس چشم انداز سند آمایش در افق ۱۴۰۴، خراسان رضوی استانی با توسعه متوازن و پایدار، مبتنی بر اقتصاد دانایی محور، پیشرو در بخش خدمات برتر و گردشگری مذهبی با ارتقاء جایگاه کشاورزی، صنعت و معدن و حفاظت منابع طبیعی و محیط زیست سالم و مطلوب در تعامل سازنده با سایر استانها، کشورهای منطقه و جهان خواهد بود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

وی افزود: براساس ساختار اقتصادی استان و ارتباط درون بخشی بین صنایع و نهاده های موردنیاز در سایر فعالیتهای اقتصادی، مطابق با اسناد بالادستی صنعت استان خراسان رضوی، نرخ رشد هدف ۸ درصد کل اقتصادی استان تا افق ۱۴۰۴ و ۱۱٫۷ درصدی ارزش افزوده بخش صنعت و معدن براساس اسناد بالادستی برای استان خراسان رضوی پیش بینی شده است که از این میان ، سهم بخش صنعت و معدن روندی افزایشی خواهد داشت .
علیرضایی تصریح کرد: بخش بازرگانی (عمده فروشی و خرده فروشی) نیز سرمایه گذاری رو به رشدی را تجربه خواهد کرد اما سهم آن از کل سرمایه گذاری استان، کاهشی خواهد بود.
وی اظهار داشت: بر اساس اسناد توسعه صنعت، معدن و تجارت شهرستانهای استان با توجه به ظرفیت و پتانسیل شهرستانهای استان میزان سرمایه گذاری موردنیاز جهت دستیابی به رشد اقتصادی ۸% استان برآورد گردیده است.
وی گفت: مشهد، به همراه طرقبه و شاندیز با سهم حدود ۴۸٫۰۶ درصد از بالاترین جایگاه در جذب سرمایه گذاری در افق ۱۴۰۴ برخوردار است و بعد از آن شهرستان های نیشابورو فیروزه (۸٫۹ درصد)، خواف و رشتخوار (۶٫۶۹درصد) و مجموعه سبزوار ،جغتای،جوین و خوشاب (۶٫۰۳درصد) در مرتبه های بعدی قراردارند.
لازم به ذکر است جهت تدوین نقشه راه صنعت، معدن و تجارت استان جلسه ای با حضور رئیس و معاونین سازمان صنعت, معدن و تجارت خراسان رضوی و روسای تشکل های صنعتی و صنفی استان و همکاران دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری در محل سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی، برگزار و توضیحاتی پیرامون برنامه ریزی و مطالعات انجام شده در سازمان برای تعیین راهبردهای توسعه ای در خصوص اهداف و اولویت های سرمایه گذاری در بخش های صنعت، معدن و تجارت استان ارائه گردید.
انتهای پیام/

,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه