اخبار داغ

سخنگوی اسبق وزارت امور خارجه:

گره زدن اقتصاد کشور به مذاکرات اشتباه بود/ طرف مقابل منطق به خرج ندهد به نتیجه نمی رسیم

گره زدن اقتصاد کشور به مذاکرات اشتباه بود/ طرف مقابل منطق به خرج ندهد به نتیجه نمی رسیم
سخنگوی اسبق وزارت امور خارجه تاکید کرد: اگر به حقوق کشور ما احترام بگذارند مذاکرات به نتیجه می رسد، باید دید طرف مقابل چقدر منطق به خرج می دهد اگر منطق به خرج ندهد به نتیجه نمی رسیم. زیرا مطمئنا ایران به بی منطقی و زیاده خواهی و اینکه بخواهند حقوق ایران را زیر بگذارند رضایت نخواهد داد لذا مذاکرات به نتیجه نمی رسد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا حمیدرضا آصفی سخنگوی اسبق وزارت امور خارجه در گفتگو با خبرنگار سیاسی تهران نیوز در پاسخ به این سوال که آذر ۹۳ در سخنانی اعلام کرده بود به مذاکرات خوشبین است گفت: طرفین به هیچ وجه راضی نیستند این مذاکرات به شکست برسد گرچه دلایل بسیاری برای خوشبینی و یا بدبینی وجود دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  , تهران نیوز,  ,

وی افزود: اگر آمریکایی ها واقعیت را نه بر اساس آرزوها و آمال خودشان بلکه همانگونه که وجود دارد ببینند این پرونده طی این مدتی که تمدید شده به نتیجه خواهد رسید یا نه؟ زیرا مذاکره از آنجا دشوار می شود که آمریکا می خواهد حداکثر امتیاز را بگیرد و حداقل امتیاز را بدهد، این موضوع موجب گره خوردن مذاکرات می شود.

,

سخنگوی اسبق وزارت امور خارجه تاکید کرد: اگر به حقوق ایران احترام بگذارند مذاکرات به نتیجه می رسد. باید دید طرف مقابل چقدر منطق به خرج می دهد اگر منطق به خرج ندهد به نتیجه نمی رسیم. زیرا مطمئنن ایران به بی منطقی و زیاده خواهی و اینکه بخواهند حقوق ایران را زیر بگذارند رضایت نخواهد داد لذا مذاکرات به نتیجه نمی رسد.

,

آصفی در ادامه عنوان کرد: ممکن است دستاوردها این گفتگو ها حداکثری نباشد ولی هنوز فضا برای به دست آوردن یک توافق آبرومند و عزتمند موجود است مگر اینکه آمریکا بخواهد روش غیر حرفه ای و غیر دیپلماتیک را به کار بگیرد که به نظر من این احتمال بسیار ضغیف است.

,

وی با بیان اینکه اوباما به راستی آزمایی ایرانیان اشاره کرده است، بیان کرد: سخنان اخیر اوباما شانتاژ و یک مقدار فشار و چانه زنی قبل از مذاکرات است چون ایشان میدانند اگر مذاکرات به نتیجه نرسد (که البته احتمال این موضوع در سیاست و روابط خارجه نیز هست) بازنده اصلی آمریکا است زیرا ایران چیزی را از دست نمی دهد و به دو،سه سال قبل برمی گردد.

,

دیپلمات با سابقه کشورمان با اشاره به آمریکایی های بازداشت شده که اوباما گفته است موضوع آنان چه توافق بشود یا نشود از طریق این دولت قابل پیگیری است، تصریح کرد: مسئله آمریکایی های بازداشت شده یک مورد قضایی است و ربطی به پرونده هسته ای ندارد و مستقل از این که مذاکرات به کجا برسد آمریکایی ها این موضوع را مدتها است که پیگیری میکردند که قوه قضاییه و دولت اعلام کردند که بنابر مقررات و ضوابط عمل خواهند کرد.

,

سخنگوی اسبق وزارت امور خارجه افزود: آمریکایی ها می دانند گره زدن کارها به همدیگر نه تنها کار را آسان نخواهد کرد بلکه مشکل تر خواهد کرد.

,

وی یادآور شد: زندگی روزمره مردم و حیات اقتصادی را باید از مذاکرات جدا کرد، من فکر می کنم ما در ابتدای مذاکرات دچار اشتباهی شدیم که اقتصاد کشور را به مذاکرات گره زدیم.

,

آصفی با بیان اینکه گزاره برگ ملی نشان دهنده افکار عمومی در داخل کشور است خاطرنشان کرد: این گزاره برگ ملی افکار و فضای عمومی مردم کشورمان را به نمایش گذاشت که پیام و علامتی برای طرف مقابل است که بدانند خواست ملت ایران در دستاوردهای مذاکرات چیست.

,

انتهای پیام/پ

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه