اخبار داغ

یک فوق تخصص جراح قلب به سردار نقدی پیشنهاد داد؛

ضرورت راه‌اندازی سازمان بسیج جامعه خیرین/ اهمیت حمایت از پیشکسوتان

ضرورت راه‌اندازی سازمان بسیج جامعه خیرین/ اهمیت حمایت از پیشکسوتان
یک فوق تخصص جراح قلب ضرورت راه‌اندازی سازمان بسیج جامعه خیرین برای حمایت همه جانبه از بیماران را پیشنهاد داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی راه دانا، دکتر حمید بیگدلیان در گفت‌وگو با خبرنگار سازمان بسیج جامعه پزشکی، درباره طرح شکل‌گیری بسیج خیرین اظهار داشت: تجربه ثابت کرده برنامه‌هایی که با عزم و اراده بسیجی همراه بوده و از جنس جنبش‌های مردمی هدف‌دار بوده است با سرمایه‌گذاری‌های اندک بیشترین و بهترین نتایج را به دست آورده است.

وی افزود: در حال حاضر با تدابیری که در دولت انجام گرفته تا حدودی از فشار هزینه‌های درمانی روی افراد جامعه کاسته شده است، اما اقشاری در جامعه وجود دارند که نه تنها توان تامین هزینه‌های اندک درمانی خود را ندارند بلکه از نظر تأمین غذا و دارو هم با مشکل روبرو هستند و این به معنای ناقص ماندن پروسه درمان است.

این عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با اشاره به وسعت جامعه بسیج و طیف وسیعی از اقشار مختلف که در زیر مجموعه بسیج قرار دارند، تصریح کرد: ما پیشنهاد کرده‌ایم در کنار بسیج جامعه پزشکی عده‌ای از این افراد را برای اهدافی عام‌المنفعه که به نفع بیماران نیازمند است در مجمعی به نام بسیج خیرین گرد هم آوریم.

بیگدلیان ادامه داد: بسیج خیرین اثرات مثبت بسیاری دارد و منشأ خیر فراوانی برای تعداد فراوانی از بیماران می‌شود، همچنین این طرح به دلیل مددی که از وجود خیرین می‌گیرد هزینه زیادی هم در پی نخواهد داشت.

وی افزود: بدین طریق خیریه‌های پراکنده در سطح کشور را تحت سازماندهی بسیجی نظم می‌دهیم تا از  عملکردی یکپارچه و هماهنگ برخوردار شوند.  

این فوق تخصص جراح قلب کودکان با اشاره به اهمیت وجود بسیج خیرین گفت: برای مثال بیماری که نیاز به عمل جراحی دارد و توان تامین هزینه‌اش را ندارد در شرایطی قرار می‌گیرد که هزینه‌ها برای او کمرشکن است و یک زندگی را در مرحله نابودی قرار می‌دهد در چنین زمانی فقدان یک یاریگر برای این خانواده پیداست.  

نقش بسیج جامعه پزشکی در راه‌اندازی سیستم همیار پزشکی

, شبکه اطلاع‌رسانی راه دانا, سازمان بسیج جامعه پزشکی,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, نقش بسیج جامعه پزشکی در راه‌اندازی سیستم همیار پزشکی,

بیگدلیان افزود: ما می‌توانیم با کمک بسیج جامعه پزشکی که توان بالایی در ساماندهی و اجرای هماهنگ طرح‌های بسیجی پزشکان را دارد یک سیستم همیار پزشکی راه‌اندازی کنیم.

وی درباره نحوه خدمات به بیماران نیازمند افزود: در مرحله نخست بسیج خیرین می‌تواند از بیماران نیازمند و کسانی که به مصائب طبیعی دچار شده‌اند یک ثبت‌نام عمومی به عمل آورد و پس از شناسایی توسط اکیپ‌های بسیج تحقیقات لازم انجام شود و جامعه هدف نهایی برای خیرین مشخص شود.

پیشکسوتان طرح بسیج خیرین را حمایت کنند

,
,
,
,
, پیشکسوتان طرح بسیج خیرین را حمایت کنند,

این عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با اشاره به مکانیزم درونی بسیج خیرین گفت: پزشک و پرستاری که در جامعه بسیج خیرین فعالیت دارند، خدمات درمانی خود را رایگان ارایه می‌دهند و خیرین فعال در این بسیج در مراحل پس از درمان نیز بیمار را رها نکرده و از بابت نیازهایی که دارد او را حمایت و تامین می‌کنند، به این صورت یک حمایت همه جانبه از نقطه شروع درمان تا حصول بهبودی کامل از بیمار به همت بسیج انجام گرفته است.

بیگدلیان خاطرنشان کرد: اجرای این طرح نیاز به جلسات هم‌اندیشی دارد که در آن پروتکل‌های طرح بررسی شود و درباره راهکارها چاره‌اندیشی شود، همچنین این طرح برای این‌که به مرحله اجرا برسد نیاز به حمایت بزرگان و پیشکسوتان فعال در بسیج مانند سردار نقدی دارد تا خیرین جامعه بسیجی، خیرین دیگر را نیز همراهی کنند.

,
,
,

انتهای پیام/خ

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه