اخبار داغ

یک عضو جدا شده از حلقه عرفان: من جبرائیل‌ بودم

یک عضو جدا شده از حلقه عرفان: من جبرائیل‌ بودم
ادعا می‌کردند که جبرئیل آنها را درست می‌کند و می‌آورد و به گفته خودشان این هوشمندی یا همان جبرئیل می‌تواند در کارهای زمینی هم کمک کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا، به نقل از دیده بان، خودشان را پیروان عرفان حلقه و متصل به شعور کیهانی می‌دانند، حالا این شعور کیهانی دقیقاً چیست یا آن عرفان حلقه چه خاصیتی بیشتر از ادیان الهی و آسمانی دارد که به دنبال آن رفته‌اند، هیچ تعریف دقیقی در مورد آن وجود ندارد! پیروان این مسلک نوظهور به دلایل مختلف برای اولین بار به آنها مراجعه می‌کنند؛ یکی به دنبال انرژی درمانی است و می‌خواهد امراض روحی و جسمانی‌اش را درمان کند، دیگری در پی اتصال به ماورا و یکی هم می‌خواهد دینش را تکمیل کند! به هر حال اقدامات این فرقه غیرقانونی است و جلساتش به صورت پنهانی برگزار می‌شود، اما خطر جذب آن که بیشتر به روش دعوت از فامیل و بستگان صورت می‌گیرد، همچنان وجود دارد و جداشده‌ها از این فرقه را برآن داشته که هم به خاطر عمر و پولی که از دست داده‌اند و هم به خاطر از میان رفتن فعالیت عرفان حلقه علیه آن به صورت رسانه‌ای فعالیت کنند. نوید شتابی‌فرد یکی از همین افراد است که در خصوص عرفان حلقه و ابعاد مختلف آن ساعتی را با ما به گفتگو نشست.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

در ابتدا خودتان را معرفی کنید و از نحوه جذب در عرفان حلقه برای ما بفرمایید.

, در ابتدا خودتان را معرفی کنید و از نحوه جذب در عرفان حلقه برای ما بفرمایید., در ابتدا خودتان را معرفی کنید و از نحوه جذب در عرفان حلقه برای ما بفرمایید.,

من نوید شتابی‌فرد هستم اهل تبریز 24 سال سن دارم در اواخر بهمن91 با عرفان حلقه ازطریق اقوام آشنا شدم و کلاس‌های عرفان حلقه را بطور کامل و تا پایان ترم 8 گذرانده‌ام. من در عرفان حلقه مقام مستری (استادی) گرفتم طی دوران فعالیت خودم در عرفان حلقه مهرها را تأیید می‌کردم و در واقع مهرها را تهیه کرده و در اختیار مسترها قرار می‌دادم.

,

یک روز که با همسرم به منزل یکی از اقوام که قبلا با هم قهر بودیم رفتیم در آنجا به صورت کاملاً اتفاقی سوگندنامه ترم اول عرفان حلقه را دیده و پرسیدم این چیست؟ و برای چی امضا شده است؟ گفتند «این برای یک گروه عرفان اسلامی ایرانی به نام حلقه است و بنیانگذارآن فردی بنام آقای طاهری است. آنها بیماری‌ها را درمان می‌کنند و دین را تقویت می‌کنند، این مسئله‌ای عرفانی است مثل عرفان شمس تبریزی و مولانا، مربوط به آنها می‌شود ولی کامل‌تر از آن است!» من گفتم چگونه باید شروع کرد و کلاس‌هایش کجاست؟ گفتند «این کلاس‌ها از طرف دولت ممنوع است و مسترها در تبریز به طور خصوصی درس می‌دهند و بعضی افراد که خیلی مشهور و شناخته شده‌اند می‌توانند کلاس عمومی هم بگذارند.» در هرکلاس بین 20 تا 30 نفر شرکت می‌کردند، گفتم توضیحات بیشتری به من بدهید؟ ایشان گفتند «باید خودت بیایی و ببینی.» گفتم باشه و پرسیدم مستر شما کیست؟ من را معرفی کنید، می‌خواهم شروع کنم. با مسترهایشان صحبت کردیم، مقداری در مورد حجاب همسرم با ایشان حرف زدیم، گفت «این حجابی که دولت اصرار دارد مهم نیست، این چادر پوشیدن اجباری و حجاب کامل مهم نیست. حجاب دل مهم است اینکه نه گناه داشته باشی و نه نیت بدی داشته باشی.»

,

نگاه به مسائل اعتقادی و واجبات اسلام مانند نماز در فرقه حلقه چگونه بود؟ منظورم این است که اینها چگونه و طی چه مراحلی اسلام و واجبات آن را رد می‌کردند تا واکنشی از سوی اعضای تازه جذب شده ایجاد نشود؟

, نگاه به مسائل اعتقادی و واجبات اسلام مانند نماز در فرقه حلقه چگونه بود؟ منظورم این است که اینها چگونه و طی چه مراحلی اسلام و واجبات آن را رد می‌کردند تا واکنشی از سوی اعضای تازه جذب شده ایجاد نشود؟, نگاه به مسائل اعتقادی و واجبات اسلام مانند نماز در فرقه حلقه چگونه بود؟ منظورم این است که اینها چگونه و طی چه مراحلی اسلام و واجبات آن را رد می‌کردند تا واکنشی از سوی اعضای تازه جذب شده ایجاد نشود؟,

من کلاس‌هایم را در ترم یک شروع کردم و در مورد نماز و احکامش پرسیدم، ایشان (مستر) گفت «ما با احکام و شریعت کاری نداریم شریعت کار خودش را انجام می‌دهد ما هم کارخودمان را انجام می‌دهیم.» در مورد احکام می‌گفت «اینها دو بال یک پرنده هستند، شریعت یک بال و طریقت بال دیگر است این طریقت منظور همان عرفان حلقه است» آنها در عرفان حلقه مبحثی تحت عنوان کیفیت و کمیت راه را مطرح می‌کردند. در ترم 8 مباحثی در مورد نماز دارند و می‌گویند «اگر آنها را درک کنید بهتر به خدا نزدیک می‌شوید». خوب یکی یکی ترم‌ها را گذراندم تا به ترم 8 رسیدم و در این ترم مسترم گفت «این نمازی که شما می‌خوانید قابل قبول نیست، نماز نیست اگر از این اصول عرفانی استفاده نکنید به شما حمله می‌شود و کیفیت نماز شما به پایین‌ترین حد می‌رسد و یعنی پایین‌تر از یک گیاه می‌شوید اگر ارتباط قنوت و ارتباط سجده سلام و تشهد اینها را که بگویید کیفیت نماز بالا می‌آید» ولی من در ترم 8 در جزوه‌ای از آقای طاهری خواندم که ما دو مدل نماز داریم یکی نماز با حلقه است که ظاهراً با نماز‌های یومیه ادغام می‌شود و یکی هم همان ارتباط‌های گفتنی است مثلاً در ارتباط قنوت حالت‌هایی به شما دست می‌دهد که انگار به خدا وصل شده‌اید، یعنی چه نماز بخوانید و چه نماز نخوانید، وصل هستید. در نماز‌های معمولی، شریعت و احکام پاکی و ناپاکی مهم است ولی احکام در حلقه مهم نیست یعنی فرض کنید درحمام باشی ارتباط می‌گیرید، اگر دزد هم باشی ارتباط می‌گیرید و به طور کلی آزاد هستید و وصل هستید.

,

به نظر شما ماهیت عرفان حلقه چیست؟

, به نظر شما ماهیت عرفان حلقه چیست؟, به نظر شما ماهیت عرفان حلقه چیست؟,

از دیدگاه من کاملاً شیطانی است، اینها ادعا می‌کنند چیزی به نام «هوشمندی» نقش اساسی را در عرفان حلقه داشته و نقش کارگزاری خدا را دارد. منظور از این هوشمندی ماهیتی جدا از انسان است! که انسان را کنترل می‌کند. من سوالم این است که اگر هوشمندی کارگزار خدا باشد، باید بیشتر از انسان بداند! در مورد هوشمندی این طور ادعا می‌شود که هوشمندی می‌تواند علاوه بر جن‌گیری در کارهای زمینی هم دخالت کند! مثلاً می‌توانند مُهر‌های مستر‌ها را تهیه کند. همین مهر‌های پشت کارت‌ها و سوگند‌نامه‌هایی که آنها ارائه می‌دهند، مسترها ادعا می‌کنند که هوشمندی برای آنها کار می‌کند و هوش خود را به سوگند‌نامه‌ها می‌دهد!

,

سوگند‌نامه؟

, سوگند‌نامه؟, سوگند‌نامه؟,

بله. همان تعهدات مکتوبی که از افراد برای شرکت در کلاس‌ها گرفته می‌شود و شامل تعهد به رازداری و حفظ اسرار عرفان حلقه است.

,

در مورد مُهر‌ها هم کمی توضیح دهید.

, در مورد مُهر‌ها هم کمی توضیح دهید., در مورد مُهر‌ها هم کمی توضیح دهید.,

هر ترم یک مهر مخصوص به خود دارد که در پایان کلاس‌های مربوط به آن در پشت کارت شناسایی اعضا درج می‌شود. در عرفان حلقه سعی می‌شود که ارزش مهرها را بیشتر ماورایی نشان دهند که البته ظاهر مکتوبی هم دارد.

,

ادعایی هم در مورد تولید و درج ماورایی مُهرها می‌شد؟

, ادعایی هم در مورد تولید و درج ماورایی مُهرها می‌شد؟, ادعایی هم در مورد تولید و درج ماورایی مُهرها می‌شد؟,

بله. ادعا می‌کردند که جبرئیل آنها را درست می‌کند و می‌آورد و به گفته خودشان این هوشمندی یا همان جبرئیل می‌تواند در کارهای زمینی هم کمک کند. مهر‌هایی که مستر‌ها پشت کارت‌ها می‌زنند را به جبرئیل وصل می‌کنند، خود افراد حلقه قبل از اینکه طاهری زندانی شود این مهر‌ها را درست می‌کردند، ولی بعد از دستگیری طاهری، آنها را به گردن هوشمندی انداختند و برای فریب دادن ادعای مسخره‌ای کردند که این مهر را جبرئیل می‌آورد.

,

درتبریز هم که مسترها مهر کم داشتند، دوسه بار ادعا کردند که هوشمندی این مهرها را برای آنها تهیه و تولید می‌کند و زحمت تولید و ساخت مهر را از روی دوش این افراد برداشته است، اما جالب اینجاست که این حرف را به یک بچه یکساله هم بگویید به شما می‌خندد. جالب اینجاست زمانی که عضو این گروه شدم خودم در تبریز برای آنها مهر درست می‌کردم، حتماً در آن موقع من هوشمندی بودم که مهر‌ها را درست می‌کردم و به مستر‌ها می‌دادم!

,

در خصوص تناقضات عرفان حلقه با اعتقادات اسلامی بیشتر توضیح دهید.

, در خصوص تناقضات عرفان حلقه با اعتقادات اسلامی بیشتر توضیح دهید., در خصوص تناقضات عرفان حلقه با اعتقادات اسلامی بیشتر توضیح دهید.,

مورد مهم در این خصوص در مورد قرآن است، اوایل ادعا می‌کردند قرآن با خودش مشکل داشته و تضاد دارد. حتی قرآن را به نفع خودشان تحریف می‌کردند و با حفاظ و حلقه‌های خودشان سعی داشتند از قرآن استفاده کنند، یعنی آیه را می‌گفتند و منتظر بودند هوشمندی معنی و مفهوم آن آیه را برای آنها بیاورد و به آنها الهام کند. یعنی به آنها وحی شود در چه مواقعی این آیه قرآن کاربرد دارد، یعنی زمانی که فلان آیه را برای این کار بکار می‌بردند منتظر می‌شدند هوشمندی جواب را برای آنها بیارد، ولی معلوم نبود که آن هوشمندی از کدام شبکه است. به قول خودشان از شبکه منفی است یا از شبکه مثبت است، یعنی همان شیطان یا جبرئیل، همان خوب یا بد است. اینها اصطلاحات درون عرفان حلقه هستند. به ادعای خودشان در واقع هوشمندی برای آنها آیه را تفسیر می‌کرد و اگر این تفسیر برای آنها خوشایند نبود می‌گفتند قرآن با خودش تضاد دارد و معلوم نبود این هوشمندی ازطرف شیطان است یا چیز دیگری!

,

اگرهوشمندی ادعایی مخالف قرآن برای آنها تفسیر می‌کرد، اینها می‌گفتند قرآن مشکل دارد و نه هوشمندی.

,

ادعای تضاد در قرآن شرک است! چگونه این مسئله را برای اعضا توضیح می‌دادند؟

, ادعای تضاد در قرآن شرک است! چگونه این مسئله را برای اعضا توضیح می‌دادند؟, ادعای تضاد در قرآن شرک است! چگونه این مسئله را برای اعضا توضیح می‌دادند؟,

اولین بار این جمله را آقای طاهری گفت، زمانی که در یک سوال گیر کرد، این جمله را گفت که مشکل از ما نیست و مشکل ازخود قرآن است که با خودش درتضاد است! و اشاره کرد به سوره بلد درآیه 3 و 4 که می‌فرماید ما انسان را در رنج آفریدیم و برای رد این آیه، طاهری اشاره به سوره «تین» ‌کرد که خداوند فرموده‌اند «ما انسان را دربهترین نحو آفریدیم.» اما طبق تفسیرهایی که من از بزرگان خواندم تفسیر آیه 4 سوره «بلد» همان آزمایش‌هایی است که خداوند به طریقی از انسان می‌گیرد و من در تفاسیر بزرگان دیدم برای رنج دو تفسیر وجود دارد یکی رنج دوری ازخداست و یکی هم رنج به معنای آزمایش‌های الهی است که خداوند طی مراحلی از انسان می‌گیرد. مثل فقر، ثروت، فوت اقوام و...، آقای طاهری ادعا می‌کند این رنج مربوط به آنها نیست و اینها اشتباه است و تفسیر غلط بوده است.

,

منشاء این الهامات چیست!؟

, منشاء این الهامات چیست!؟, منشاء این الهامات چیست!؟,

بعد از دستگیری طاهری برای اینکه مستر‌ها بتوانند سوالات قرآنی خود را جواب بدهند حلقه‌ای بنام «آنلاین» معرفی کردند که با گفتن آن، به ادعای خود به هوشمندی وصل می‌شوند و سوال خود را می‌پرسند ولی معلوم نیست این هوشمندی کیست؟ کجاست؟ چطوری است؟ از طرف شیطان است یا ازسوی خدا، این معلوم نیست؟ و منتظرمی‌شوند که جواب به آنها داده شود اگرجواب‌ها با گفته‌های خودشان هماهنگ بود، می‌گویند جواب از طریق هوشمندی است ولی اگر گفته‌های خودشان را تکذیب کند، می‌گویند قرآن با خودش تضاد دارد واین تفسیر الهام شده هم از سوی شیطان بوده است. شبکه مثبت یا همان جبرئیل هیچ‌گاه علیه خدا مطلب نمی‌دهد، اینها گفته‌های خودشان را گفته‌های خدا می‌دانند ولی گفته‌های خدا که از طریق وحی به پیامبرش نازل شده است را می‌گویند که از طرف شیطان است! اینها برای اینکه گفته‌های خودشان را ثابت کنند، می‌گفتند زیارت عاشورا لعنت به اشخاص دارد که ما اجازه لعنت فرستادن به اشخاص را نداریم، ما باید خودمان را جای آنها می‌گذاشتیم اگر بهتر از آنها انجام می‌دادیم بله می‌توانیم لعنت کنیم و توهین کنیم، ولی اگر بدتر از آن را انجام دهیم حقی نداریم. مستر خودم سفارش کرد اصلاً مفاتیح نخوانم چون دعایی در آن است که با اجنه و شبکه شیطان در ارتباط است و قدرت‌های کاذب به آدم می‌دهد، مسترم می‌گفت «مفاتیح را بزار کنار و اصلاً نخوان وگرنه تسخیرت می‌کنند.»

,

افرادی که دراین دوره‌ها شرکت می‌کردند بیشتر از چه قشر و گروه‌هایی بودند؟ خانم‌ها بیشتر تمایل نشان می‌دادند یا آقایان؟

, افرادی که دراین دوره‌ها شرکت می‌کردند بیشتر از چه قشر و گروه‌هایی بودند؟ خانم‌ها بیشتر تمایل نشان می‌دادند یا آقایان؟, افرادی که دراین دوره‌ها شرکت می‌کردند بیشتر از چه قشر و گروه‌هایی بودند؟ خانم‌ها بیشتر تمایل نشان می‌دادند یا آقایان؟,

اکثرآنها خانم‌ها بودند با وضعیت حجاب‌های بد، اما افراد محجبه نیز به آنجا می‌آمدند ولی بعدها دچارانحراف می‌شدند. من خودم به عینه دیدم حجاب خود را بعدها کنار می‌گذاشتند در کلاس حتی مسترخودم حجاب برایش مهم نبود و وقتی روسری‌اش کنار می‌رفت، برایش مهم نبود حتی درکلاس‌های دیگر هم که می‌رفتم با مسترها مشکل پیدا می‌کردم. به کلاس مستر دیگری رفتم خانم‌هایی می‌آمدند که حجاب را رعایت نمی‌کردند، خیلی بدحجاب بودند حتی برای خروج گرفتن (خارج کردن اجنه از بدن) دست نامحرم را می‌گرفتند و مستر هم به آنها کمک می‌کرد که خروج بدهد.

,

حضور در کلاس‌ها چگونه صورت می‌گرفت و شرایط عضویت چه بود؟

, حضور در کلاس‌ها چگونه صورت می‌گرفت و شرایط عضویت چه بود؟, حضور در کلاس‌ها چگونه صورت می‌گرفت و شرایط عضویت چه بود؟,

از شرایط شرکت در کلاس‌های حضوری ارائه کپی شناسنامه و امضاء سوگندنامه و دادن مبلغی که بر اساس ابلاغیه خود طاهری در هر شهری متفاوت بود. مثلاً برای تبریز اخیراً 30 هزار تومان بود که الان 50 هزار تومان شده، برای کلاس‌های حضوری در تهران طبق آماری که دارم اوایل 50 هزار تومان بود الان بین 80تا90 هزار تومان شده است و در خارج از کشور هم آمار بین 1300 تا 1500 دلار متفاوت است.

,

این پول‌ها در کجا هزینه می‌شد؟

, این پول‌ها در کجا هزینه می‌شد؟, این پول‌ها در کجا هزینه می‌شد؟,

بعد از اینکه این مبالغ دریافت می‌شد، مسترها ادعا داشتند از این پول برای خودشان چیزی باقی نمی‌ماند و می‌گفتند چون پول اجاره سالن، پول آب، برق، رفت و آمد را می‌دادند چیزی باقی نمی‌ماند. برای مسترها هم شرایط خاصی برای دریافت پول بود. مثلاً برای مستر هر جلسه مبلغ 15 هزار تومان باید پرداخت می‌کردیم. طرف درخانه نشسته زنگ میزند به مسترش که حلقه را اعلام کند، یا فردی می‌گوید من فلان مطلب حلقه را خوانده‌ام و حاضرم حلقه آن را بگیرم بعد از اینکه پول را به حساب مستر واریز کرد مستر می‌گوید بشین کل حلقه را در یک روز بهت بدهم.

,

یک مستر اگر تنها و تنها روزی 2 شاگرد داشته باشد و در هر روز تنها یک جلسه برگزار کند مبلغ یک میلیون درآمد دارد یعنی در مدت یک ماه و نیم یک میلیون از 20 نفر گرفته است. یک ماه حقوق خوب که معادل یک میلیون و پانصد هزار تومان است را تنها در 6 جلسه که 18 ساعت است در می‌آورد.

,

حالا حساب کنید این جلسات هرروز 3 بار تشکیل شود و هر روز هفته هم برگزار شود، یعنی ازشنبه تا جمعه 21 کلاس داشته باشند، می‌شود ماهی 21 میلیون با این حساب می‌شود در 4 سال بهترین خانه و ماشین را تهیه کرد. در واقع این افراد برای منافع خودشان تلاش می‌کنند و برای پول و قدرت و ثروت‌اندوزی است که این کلاس‌ها را تشکیل می‌دهند. خودشان هم به اشتباه بودن و انحراف طاهری مطلع هستند، ولی حاضر نمی‌شود از این ثروت و درآمد بگذرند.

,

چگونه به این نتیجه رسیدید که از عرفان حلقه خارج شوید؟

, چگونه به این نتیجه رسیدید که از عرفان حلقه خارج شوید؟, چگونه به این نتیجه رسیدید که از عرفان حلقه خارج شوید؟,

از اولین روز عضویت من در عرفان حلقه سوالاتی داشتم که می‌پرسیدم و مستر هم مطالبی را از آقای طاهری به من می‌داد که برو این مطلب یا آن مطلب را بخوان، جواب سوالاتت را می‌گیری اما اکثر سوالات را در طی 8 دوره به من جواب دادند یعنی جواب‌های آنها را الان که با مقالات بزرگان مقایسه می‌کنم به کلی با هم فرق دارد و در تضاد هستند. سوالاتی می پرسیدم می‌گفت در فلان ترم جوابت را می‌دهند، مثلاً بحث جهنم را پرسیدم، گفتند «درترم چهار استاد نوشته است، برسید به ترم چهار درآن موقع متوجه می‌شوید من الان نمی‌توانم جوابت را بدهم.»

,

بعد از اینکه از عرفان حلقه خارج شدم و به گفته خودشان ریزش کردم، تحقیقات بیشتری در مورد مطالب آنها انجام دادم. جواب‌ها برایم خیلی جالب بود، تناقضاتی را که ادعا می‌کردند در قرآن وجود دارد و مطالبی را که ادعا دارند به آقای طاهری وحی شده است، من اکثر این مطالب را در عرفان «ریکی» که یک عرفان ژاپنی است و وارد ایران شده، دیدم.

,

آیا بعد از جدائی مسائله‌ای برای شما روی نداد؟ عوامل این فرقه برای شما دردسرساز نشدند؟

, آیا بعد از جدائی مسائله‌ای برای شما روی نداد؟ عوامل این فرقه برای شما دردسرساز نشدند؟, آیا بعد از جدائی مسائله‌ای برای شما روی نداد؟ عوامل این فرقه برای شما دردسرساز نشدند؟,

از طریق خود افرادی که وابسته به عرفان حلقه هستند به صورت پیامکی یا تماس تهدید انجام می‌شد، این اتفاقات همچنان هم برای من و همسرم ادامه دارد. الان که همسرم باردار است و استرس و ترس برایش خطرناک است، همچنان ما را تهدید می‌کنند.

,

 

,

انتهای پیام/ط

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه