اخبار داغ

رییس سازمان انتقال خون ایران خبرداد؛

استقرار مراکز انتقال خون در مراسم شب های لیالی قدر

استقرار مراکز انتقال خون در مراسم شب های لیالی قدر
رییس سازمان انتقال خون ایران از استقرار مراکز انتقال خون در کنار محل های برگزاری مراسم شب های لیالی قدر خبرداد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا، علی اکبر پور فتح الله، رییس سازمان انتقال خون ایران در گفت و گو با تهران نیوز با اشاره به اینکه در ایام ماه مبارک رمضان دچار کمبود فرآورده های خونی هستیم،گفت: علت این بروز این مشکل کاهش مراجعه افراد به مراکز انتقال خون است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا،, تهران نیوز,

وی با بیان اینکه قبل از فرارسیدن ماه مبارک رمضان تلاش کردیم ذخیره سازی خوبی در حوزه فرآورده های خونی داشته باشیم،اظهار کرد:در حال حاضر همه مراکز انتقال خون استانی بعد از افطار آماده پذیرایی از اهدا کنندگان هستند.

,

پور فتح الله ادامه داد: مراکز انتقال خون تا ساعت ۲۴ بامداد و البته برخی مراکز نیز بیشتراز این زمان  درخدمت مراجعه کنندگان هستند .

,

وی ضمن یادآوری اینکه در شب های لیالی  قدر مراجعه اهداکنندگان به مراکز انتقال خون  با استقبال افراد مواجه می شود، گفت: امسال نیز همانند سال های گذشته مراکز انتقال خون در کنار مساجد و هیئت های بزرگ مذهبی جهت مراجعه افراد مستقر خواهند شد.

,

رییس سازمان انتقال خون ایران با تاکید براینکه از مراکز درمانی خواسته ایم از انجام  عمل های  غیر ضروری خودداری کنند، تصریح کرد: یکی دیگر از دلایل کاهش مراجعه طولانی شدن ایام روز و فاصله کوتاه افطار تا سحر  است؛ در این میان برنامه های صدا وسیما هم دست به دست می دهد تا مراجعه به حداقل برسد اما پیش بینی می کنیم به وضعیت عادی برگردیم .

,

وی ضمن اشاره به اینکه در سال گذشته ۵ میلیون فرآورده خونی در کشور مصرف شده است، گفت: روزانه در تهران حدود ۱۳۰۰ اهداکننده به مراکز انتقال خون  مراجعه می کنند که ۵ هزار واحدفرآورده خونی مثل پلاسما، گلبول قرمز  و … تهیه می شود و در اختیار مراکز درمانی در تهران قرار می گیرد.

,

انتهای پیام/پ

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه