اخبار داغ

هشدارهای لبنیاتی برای جلوگیری از تب کنگو

هشدارهای لبنیاتی برای جلوگیری از تب کنگو
دبیر انجمن صنایع لبنی، بیان کرد: برای جلوگیری از ابتلا به تب کنگو مصرف‌کنندگان از محصولات پاستوریزه و استریلیزه استفاده کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا، اخبار حاکی از آن است که شیوع تب کریمه کنگو جدی‌تر شده؛چنانچه علاوه بر مازندران، این بیماری در کرمان نیز تلفات داده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,


برای جلوگیری از ابتلای مردم به تب کنگو که بیماری مشترک دام و حیوان است همواره توصیه‌هایی درباره گوشت مصرفی مردم به آن‌ها داده شده است، مثلا اینکه حتما از گوشت مورد تائید دامپزشکی مصرف کنند.

ولی این فقط گوشت مصرفی مردم نیست که منجر به انتقال بیماری به آنها می‌شود، یکی دیگر از راه‌های انتقال بیماری تب کریمه کنگو به مردم، مصرف شیر و محصولات لبنی حاصل شده از دام بیمار است. به گزارش اقتصاد نیوز، در چنین شرایطی علاوه بر اینکه مردم باید از مصرف گوشت آلوده پرهیز کنند، در انتخاب محصولات لبنی نیز باید دقت لازم را داشته باشند که از ابتلا به این بیماری در امان بمانند.

در این راستا، رضا باکری، دبیر انجمن صنایع لبنی اظهار کرد: توصیه ما به مردم این است که برای امنیت بیشتر از مصرف محصولات لبنی سنتی به ویژه شیر خام پرهیز کنند و برای خرید محصولات لبنی به واحدهای صنفی مراجعه کنند که اقدام به توزیع محصولات پاستوریزه و استریلیزه می‌کنند.

او افزود: احتمال آلودگی شیری که از انبار می‌آید، به بیماری‌های مشترک دام و انسان وجود دارد. در صورتی که روند پاستوریزه و استریلیزه کردن شیری که در کارخانه وجود دارد باعث از بین رفتن این بیماری‌ها می‌شود.

باکری اضافه کرد: مصرف‌کنندگان برای مقابله با بیماری علاوه بر محصولاتی مانند خامه، ماست، پنیر، کشک و... سنتی به ویژه از مصرف شیر خام باید پرهیز بیشتری کنند.

دبیر انجمن صنایع لبنی، با بیان تاکید بر اینکه محصولات کارخانه‌های حاوی صنایع لبنی، مشکلی در زمینه خطر بیماری تب کریمه کنگو ندارند، بیان کرد: این واحدهای تولیدی با گواهی سازمان دامپزشکی کار می‌کنند و سازمان دانپزشکی نیز بر محصولات این کارخانه‌‌ها نظارت لازم را دارد. در نتیجه از سلامتی لازم برخوردار بوده و مصرف‌کنندگان می‌توانند با خیال راحت از آنها استفاده کنند.

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

انتهای پیام/ن

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه