اخبار داغ

جزئیات جدید از بدافزار جاسوسی«دینو»

جزئیات جدید از بدافزار جاسوسی«دینو»
سرپرست مرکز مدیریت امداد و هماهنگی عملیات رخدادهای رایانه ای گفت: جاسوس افزار «دینو» که با هدف حمله به مراکز حساس ایران طراحی شده را از یک سال و نیم گذشته شناسایی کرده ایم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از مهر، مسعود بیگلریان - سرپرست مرکز ماهر با تایید وجود جاسوس افزار رایانه ای با نام «دینو» اظهار داشت: تقریبا از یک سال و نیم گذشته این بدافزار را شناسایی و عملکرد آن را تحلیل کرده ایم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,


وی با بیان اینکه در این زمینه اطلاع رسانی لازم و اقدامات مربوطه را برای جلوگیری از آسیب به مراکز حساس کشور انجام داده ایم ادامه داد: شناسایی، تحلیل و اطلاع رسانی از این بدافزار سایبری به صورت محرمانه از سوی مرکز ماهر انجام و به مسئولان گزارش داده شده است.

این مقام مسئول با تاکید براینکه وجود این جاسوس افزار را در ایران تایید می کنیم، خاطرنشان کرد: اما مراکزی که از سوی اخبار منتشره مورد حمله این جاسوس افزار قرار گرفته اند به هیچ عنوان تایید نمی شود.

وی با بیان اینکه این نوع بدافزار از نوع جاسوس افزارهایی مانند استاکس نت است که برای مقاصد خاص طراحی می شوند و حملات هدفمند را پی ریزی می کنند، افزود: ادعای آسیب رساندن این بدافزار را به مراکز حساس کشور، تایید نمی کنیم.

سرپرست مرکز ماهر با تاکید براینکه در این زمینه جای نگرانی نیست افزود: اقدامات مراقبتی لازم در مورد این ویروس رایانه ای انجام شده است.

دو روز گذشته جاسوس‌افزاری با نام «دینو» از سوی رسانه های خارجی معرفی شد که مشغول جاسوسی از مراکز علمی و صنعتی کشورمان بوده و مراکزی نظیر وزارت امور خارجه، دانشگاه علم و صنعت ایران، شرکت ارتباطات زیرساخت، سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی، دانشگاه امام حسین(ع) و دانشگاه مالک اشتر را مورد هدف قرار داده است.

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

انتهای پیام/ن

,
 
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه