اخبار داغ

نماینده مردم بوکان در مجلس:

حمایت مطهری از اهل سنت در مجلس تنها یک ژست سیاسی است

حمایت مطهری از اهل سنت در مجلس تنها یک ژست سیاسی است
نماینده مردم بوکان در مجلس شورای اسلامی گفت: مطهری بی گمان برای حمایت از ساخت مسجد این حرف ها را به زبان نیاورد بلکه تنها خواست جلو دوربین برود و یک ژست سیاسی بگیرد تا در زمان های لازم حمایت اهل سنت ایران را داشته باشد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از کانی پرس نماینده مردم بوکان در مجلس شورای اسلامی در نشستی که با حضور جامعه مهندسین شهرستان در سالن کوثر سازمان تبلیغات اسلامی برگزار شد در سخنانی گفت: الان بسیاری از نمایندگان به هم حسادت دارند و این یکی از بزرگترین مشکلاتی است که موکلان مجلس نشین در شهرهای کوچک با آن درگیر هستند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کانی پرس,

محمد قسیم عثمانی افزود: در حالی که هم اکنون چند پروژه ملی در بوکان با رایزنی های گسترده با مسئولان دولتی آماده بهره برداری است بسیاری از نمایندگان به این مهم حساسیت پیدا کردند و می گویند چرا چنین امکاناتی از طرف دولت به شهر های ما اختصاص پیدا نکرده است.

,

وی در مورد وابستگیش به طیف های سیاسی کشور اظهار کرد: بنده یک کاندید مستقل هستم و بر این باور هستم که منافع مردم ارجعیت دارد به منافع شخصی و سیاسی هر چند شاید بنده از نظر شخصی به یک جریان خاص علاقه داشته باشم ولی هیچ گاه طی این هشت سال منافع مردم را برای منافع شخصی و حزبی فدا نکردم.

,

عثمانی افزود: آنچه اکنون در مجلس می توان به وضوح دید این است که نمایندگان مستقل از رای کمتری بر خوردار هستند زیرا جناح های سیاسی تنها وقتی با نمایندگان دارای سلایق مستقل همکاری میکنند که آن نماینده به جناح آنان پیوسته باشد هرچند به عقیده بنده ما به عنوان نماینده وظیفه داریم که منافع مردم را در مجلس حفظ کنیم و اکنون مردم نمی بایست جور سیاسی کاری یک نماینده را بکشند.

,

نماینده بوکان در مورد واکنش های متفاوتی که بر سر استیضاح وزیر آموزش و پرورش ایجاد شد تصریح کرد: من بر این باور هستم که اگر وزیر استیضاح شود هیچ اتفاق خاصی نمی افتند ولی چون معلمان این را می خواهند پس بنده به عنوان نماینده مردم وظیفه دارم هم سو با خواست آنان حرکت کنم حتی اگر در بعضی از وقت ها خلاف میل باطنی من باشد.

,

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس ادامه داد و گفت: نماینده نقش رهبری مردم را ندارد بلکه پیرو خواست مردم حوزه انتخابیه خود است و وظیفه دارد در طول دوران نمایندگی همراه جامعه حرکت کند، هرچند بسیاری از وقت ها هم سویی با مردم از سوی نخبگان یک نوع اشکال است ولی نماینده یعنی همراه و هنگام با قشر عام جامعه.

,

عضو فراکسیون نمایندگان اهل سنت مجلس شورای اسلامی با مروری بر سخنان خود در قبال ساخت مسجد اهل سنت در تهران عنوان کرد: من نظر شخصی خود را بیان کردم و به مطهری نماینده مردم تهران گفتم که سخنرانی شما به خاطر ساخت مسجد اهل تسنن در تهران نیست بلکه حرف های شما در صحن علنی مسجد پایه ساخت مسجد اهل تسنن را در تهران 50 سال به عقب راند.

,

وی افزود: مطهری بی گمان برای حمایت از ساخت مسجد این حرف ها را به زبان نیاورد بلکه تنها خواست جلو دوربین برود و یک ژست سیاسی بگیرد تا در زمان های لازم حمایت اهل سنت ایران را داشته باشد.

,

عثمانی خاطر نشان کرد: با رایزنی های که در مجلس و حوزه علمیه قم داشتیم توانستیم برای اولین بار مجوز ساخت بزرگترین حوزه علمیه اهل تسنن کشور به نام امام شافعی را در بوکان به تصویب برسانیم ولی تنها نماینده ای که با این مهم مخالفت کرد و آن را بر هم زننده وحدت دانست مطهری بود حال چی شده که ایشان از ساخت مسجد اهل تسنن در تهران حمایت می کند پس این نشان می دهند که این حرف ها تنها یک ژست سیاسی است.

,

نماینده بوکان تصریح کرد: من باور خود را در مجلس بیان کردم و گفتم که مشکل ما ساخت مسجد نیست بلکه جامعه ما اکنون بیشتر از ساخت مسجد به مدرسه و دانشگاه نیاز دارد.

,

وی عنوان کرد: بایستی نگاه کنم که در تهران چه کسانی به دنبال ساخت مسجد هستند؟ مهم ترین قشر های که دنبال ایجاد مسجد در تهران هستند بیگمان مقاصد دیگری را دنبال می کند و هیچ یک از آنان از مردم عادی نیستند.

,

محمد قسیم عثمانی افزود: ما اکنون به دنبال ساخت مدرسه ای در تهران هستیم که کردستانی های عزیز بتوانند در آنجا به تحصیل بپردازند تا در کنار یاد گرفتن درس زبان مادری خود را نیز فراموش نکنند.

,

نماینده مردم بوکان در بخشی دیگر از سخنان خود به توسعه متوازن اشاره کرد و گفت: توسعه متوازن در شهر را شورا و شهرداری انجام می دهند و این مهم به نماینده ارتباطی ندارد ولی توسعه متوازنی که نمایندگان به دنبال آن هستند  توسعه ای است که تمام مناطق محروم کشور بر اساس افزایش بودجه و تخصیص امکانات بیشتر به این مناطق است.

,

عضو فراکسیون نمایندگان کرد در مجلس شورای اسلامی به فساد اداری در بسیاری از ادارت و دستگاه های دولتی اشاره کرد و افزود: بخشی از فساد و پارتی بازی عمومی است و علت این فساد به ایمان و پایبندی افراد به قانون بر می گردد ولی بنده بر این نظر هستم که همه کارمندان ایران از نظر مالی با مشکل رو به رو هستند و هیچ شخصی را پیدا نمی کنید که در ایران تائید کند با حقوق کارمندی روزگار سر می کند پس وظیفه ما در مجلس و دولت بر طرف کردن این مشکل است که می تواند در کاهش فساد اداری بسیار تاثیر گذار باشد

,

عثمانی تصریح کرد: وظیفه مدیریت در سطح شهر بسیار مهم است که بتواند با یک مدیریت عالی بر تمام بخش های تحت نظر خود اشراف داشته باشد و از پارتی بازی ها و فساد های گوناگون جلو گیری کند که خوشبختانه امروزه این مهم در شهرستان بوکان مشهود است.

,

وی ادامه داد: ما اکنون در بوکان مدیرانی می خواهیم که میز ریاست برای آنان کوچک باشد و تنها برای خدمت به مردم و پیشرفت شهر وارد گود خدمت شده باشند

,

نماینده بوکان در مجلس یکی از مهم ترین راه های کاهش فساد اداری را پرسشگری مردم از مسئولان دانست و گفت: مردم نمی بایست بی تفاوت از کنار فساد های موجود در سطح شهر عبور کنند بلکه بایستی با طرح سئوال و پرسش از مسئولان مربوطه تا ریشه کن شدن فساد تلاش کنند.

,

محمد قسیم عثمانی با اشاره به طرح استانی شده انتخابات عنوان کرد: هر چند این طرح نواقصی دارد و بدون اشکال نیست اما بی گمان دارای محاسن بسیار بارزی است که می تواند در نهایت به پیشرفت استان یا منطقه بینجامد.

,

وی یکی از مهم ترین مشکلات طرح استانی شده انتخابات مجلس را به حاشیه راندن مناطق دور رست و روستایی دانست و افزود: با استانی شدن انتخابات دست رسی نماینده به مناطق روستایی بسیار کم خواهد شد.

,

عثمانی تصریح کرد: در این طرح، نمایندگان از حالت منطقه‌ای خارج شده و بیش از آنکه مشغول امور حوزه‌های انتخابیه شوند، بر مسائل استانی و ملی متمرکز می‌شوند که این مهم می تواند در رفع محرومیت و پیشرفت استان بسیار موثر و تاثیر گذار باشد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه