اخبار داغ

استاد دانشگاه فردوسی مشهد:

روی کار آمدن افراد سیاسی و مسئله دار موجب ایجاد حاشیه در دانشگاه ها شد/ کاهش بودجه در افت علمی کشور موثر است

روی کار آمدن افراد سیاسی  و مسئله دار موجب ایجاد حاشیه در دانشگاه ها شد/ کاهش بودجه در افت علمی کشور موثر است
استاد دانشگاه فردوسی مشهد گفت: سیاست زدگی و انتخاب غلط و روی کار آمدن افراد سیاسی و مسئله دار موجب ایجاد حاشیه در دانشگاه ها شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از نبض سحر، مهدی مرادی در خصوص افت علمی بوجود آمده در کشور اظهار داشت: سیاست زدگی و انتخاب های غلط در دانشگاه ها موجب افت علمی دانشگاه ها شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, نبض سحر، ,

دانشجوی ارشد دانشگاه تهران گفت: با روی کار آمدن  افراد سیاسی  و مسئله دار، در دانشگاه که هدف آنان مشغول کردن دانشگاه به مسائل حاشیه ای بود که همین امر  موجب باشد که هم دانشجو و استاد از پرداختن به مسائل عملی دور بماند.

,

استاد دانشگاه فردوسی مشهد هم در این باره گفت: در خصوص افت علمی کشور ابعاد فرهنگی،سیاسی اقتصادی تاثیر داشته است.

,

علیرضا محمدی گفت: از لحاظ سیاسی یک مطلب درخصوص فراز و نشیب های فراوان در خصوص انتخاب وزیر علوم بود که اختلافات پیچیده ای را بوجود آورد و مطلب بعدی بحث بورسیه ها بود که زمینه یاس و سرخوردگی در فضای علمی دانشگاه بوجود آورد.

,

وی گفت: از لحاظ فرهنگی این طور احساس می شود که روحیه خود باختگی و نا امیدی در مقابل غرب و علوم انسانی غربی در دانشگاه ها ایجاد شده است و این هم مربوط به نوع مدیریت است که روحیه تلاش مضاعف در تولید علم را از بین می برد.

,

محمدی افزود: با کاهش بودجه های علمی و بالا رفتن هزینه های زندگی  موجب فشار بر استاد و دانشجو می شود که در کاهش افت عملی کشور نیز تاثیر گذار است.

,

انتهای پیام/پ

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه