اخبار داغ

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس:

سیاه نمایی درخصوص بورسیه ها خسارت بزرگی به فضای علمی کشور وارد کرد/ حاشیه رفتن دانشگاه، سیاست دشمنان نظام است

سیاه نمایی درخصوص بورسیه ها خسارت بزرگی به فضای علمی کشور وارد کرد/ حاشیه رفتن دانشگاه، سیاست دشمنان نظام است
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت:متاسفانه سیاه نمایی های که نسبت به بورسیه ها انجام شد خسارت بزرگی را به فضای علمی کشور وارد کرد ، هیچ نقدی نسبت به برخورد با تخلف ها وجود ندارد و باید با آنها برخورد شود ولی آنچه اتفاق افتاد ظلم به عرصه علمی کشور بود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ رضا صابری در گفتگو با گلستان ما در خصوص بیانات مقام معظم رهبری ، اظهارکرد: یکی از مهمترین نکاتی که در بیانات مقام معظم رهبری این است که دانشجویان و اساتید به عنوان مهمترین سربازان عرصه علم و فناوری نسبت به پرچم داری پیشرفت علمی کشور احساس مسئولیت داشته باشند و این عرصه را به عنوان یک عرصه دفاع مقدس در کشور مورد توجه خود قرار دهند .

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, گلستان ما,

وی ادامه داد: اساتید و دانشگاهیان به نقشه جامع علمی کشور به عنوان یک سند بالادستی که مورد توجه دولت نیز هست توجه نمایند و در مسیر تحقق آن گام بردارند.

,

صابری در ادامه تصریح کرد: متاسفانه در فضای علمی دانشگاه ها هنوز اساتید و دانشجویان نسبت به محتوای این سند به درستی اطلاع ندارند و این سند باید در فضای دانشگاه مورد بررسی قرار بگیرد و نسبت به اجرایی نمودن بند های آن در فضای علمی دانشگاه ها تلاش شود.

,

وی با بیان اینکه به حاشیه رفتن دانشگاهها یکی از سیاست های است که دشمنان نظام به دنبال آن هستند، گفت: سیاسی کاری و سیاست بازی برای پیشرفت علمی کشور بسیار مضر است و متاسفانه آنچه در ابتدای دولت یازدهم اتفاق افتاد فضای علمی را درگیر مسائل سیاسی بی هدف کرد اگر چه این نقشه دشمن بود که اتفاق افتاد و برای پیشرفت علمی کشور نفعی به دنبال نداشت.

,

نماینده مردم آزادشهر و رامیان در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: وزارت علوم باید خود را در مسیر راهبردهای نقشه جامع علمی کشور و امور سیاسی که برای کشور منفعت دارد قرار دهد.

,

وی با تاکید بر اینکه نسبت به برخی از اتفاقات وزارت علوم باید حساسیت بیشتری وجود داشته باشد، افزود: متاسفانه سیاه نمایی های که نسبت به بورسیه ها انجام شد خسارت بزرگی را به فضای علمی کشور وارد کرد ، هیچ نقدی نسبت به برخورد با تخلف ها وجود ندارد و باید با آنها برخورد شود ولی آنچه اتفاق افتاد ظلم به عرصه علمی کشور بود و متاسفانه دولت و وزارت علوم در این خصوص بسیار ضعیف عمل کردند.

,

صابری با اشاره به سهم بودجه پژوهش از بودجه عمومی کشور ، اذعان داشت : نمایندگان مجلس همیشه در خصوص بودجه ریزی این موضوع را مورد تاکید و دفاع  قرار می دهیم ولی متاسفانه دولت همیشه از کمبود منابع سخن می گوید و افزایش بودجه که داده می شود بر اساس برنامه پنجم توسعه نیست چون بر اساس آن باید بودجه پژوهش به 5 درصد تولید ناخالص کشور می رسید و این بودجه در حد نیم درصد از تولید ناخالص کشور است که نشان می دهد نسبت به اهداف برنامه بسیار فاصله داریم.

,

وی افزود: در سند برنامه پنجم توسعه کشور قرار بر این بود که تا پایان برنامه 3 درصد بودجه تملک و دارایی را به پژوهش اختصاص دهیم ولی در حالی که در سال آخر پنجم قرار داریم هنوز در قانون بودجه این اعتبار روی یک درصد قرار دارد که این نشان می دهد در خصوص سیاست های بودجه اهتمام لازم صورت نگرفته است.

,

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه حوزه علم یکی از حوزه های دفاع نرم از کیان جمهور اسلامی است ، گفت: ما معتقد هستیم باید کشور برتر در حوزه علم و فناوری جهان باشیم البته پیشرفت های بسیار خوبی انجام شده و در برخی از رشته ها جزء 10 کشور برتر دنیا در حوزه علمی هستیم ولی باید در کشور نیز حوزه علم و فناوری به این جایگاه برسد و این نیازمند این است که به این موضوع به عنوان عرصه دفاع مقدس نگاه شود.

,

انتهای پیام/پ

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه