اخبار داغ

پیشنهاد 20 میلیارد دلاری عربستان به اردن برای تجزیه سوریه و عراق

پیشنهاد 20 میلیارد دلاری عربستان به اردن برای تجزیه سوریه و عراق
سایت اسرائیلی دبکا نزدیک به نهادهای اطلاعاتی رژیم صهیونیستی از پیشنهاد بیست میلیارد دلاری عربستان سعودی به اردن در برابر موافقت با طرح این کشور خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از سرویس بین الملل رهیاب نیوز سایت اسرائیلی دبکا از منابع نزدیک به نهادهای امنیتی و اطلاعاتی رژیم صهیونیستی از پیشنهاد 20 میلیارد دلاری عربستان سعودی به اردن در برابر موافقت با طرح این کشور خبر داد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, رهیاب نیوز,


بر اساس این طرح عربستان به اردن پیشنهاد داده است در قبال این مبلغ مناطق درعا و جبل العرب سوریه و همچنین رمادی عراق را به کشور خود ملحق سازد و بدین ترتیب جمعیت کشور اردن را به  22 میلیون نفر برساند.

طبق گزارش این سایت هدف عربستان از این پیشنهاد که به نظر می رسد اردن به طور ضمنی آن را پذیرفته ؛ جلوگیری از گسترش داعش در عراق و سوریه به سمت زمین های عربستان سعودی می باشد.

پیش از این نیز عبدالله دوم موافقت ضمنی خود با چنین طرحی را از طریق اعلام امادگی اردن برای حمایت و تسلیح قبایل عرب در شرق سوریه و غرب عراق را به منظور مواجهه با داعش ابراز کرده است .
 پادشاه اردن در گفتگویی تاکید کرده بود که " جهان اخیرا نقش مهم اردن در استقرار و ثبات منطقه و پایان دادن به بحرانهای عراق و سوریه را درک کرده است.

وی خطاب به قبایل صحرای شمال اردن گفت: ما از برادرانمان و قبایل خارج از مرزهایمان را حمایت خواهیم کرد.

همچنین ژنرال مشعل الزین فرمانده نیروهای مسلح اردن در سخنرانی که در مراسم گرامی داشت روز استقلال اردن برگزار شده بود اظهار داشت که اردن در برابر هر گونه تهدیدی حتی در خارج از مرزهایش اقدام خواهد کرد.

گفتنی است که فرمانده نیروهای مسلح اردن یک ماه پیش در مراسم خاصی  پرچم هاشمیون را از پادشاه دریافت کرد و این پرچم به سایر پرچمهای نیروهای مسلح اضافه شد.
 این پرچم نشان دهنده ریشه های تاریخی خاندان حاکم بر اردن است و کلماتی مشابه آنچه در پرچم داعش وجود دارد در آن به چشم می خورد.

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

انتهای پیام/گ

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه