اخبار داغ

۶ خوراکی که نباید به سراغشان رفت

۶ خوراکی که نباید به سراغشان رفت
عادت به خوردن غذاهای ناسالم سلامت بدن را به خطر می‌اندازد و پوست از قسمت‌هایی است که با خوردن این غذاها آسیب می‌بیند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا، یام فرحبخش متخصص تغذیه در گفتگو با باشگاه خبرنگاران، بیان کرد: عادت به مصرف غذاهای ناسالم شرایط سلامت بدن را به خطر می‌اندازد که پوست یکی از قسمت‌هایی است که با مصرف این غذاها تخریب می‌شود، پس توصیه می‌کنیم حدالمقدور از مصرف غذاهایی که با شرایط سلامت پوست ناسازگاری دارد، خودداری شود.

وی افزود: غذاهای فرآوری شده مثل سوسیس و کالباس به علت ترکیباتی که دارد به سلامت پوست ضرر می‌رساند، همچنین غذاهای ارگانیک که برای تولید آنها از کودی که برای پرورش محصول بکار می‌رود که حاوی مواد شیمیایی است یا برای نگهداری آنها از سموم شیمیایی استفاده شده، به علت وجود مواد شیمیایی و سموم برای پوست مضر محسوب می‌شوند.

فرحبخش ادامه داد: چربی‌های هیدروژنه که در روغنهای جامد و مارگارین موجود است و همچنین مواد غذایی که از این روغنها تهیه می‌شود مثل انواع بیسکویت‌ها باعث بروز آکنه و جوشهای پوستی در افراد شده و به سلامت پوست لطمه وارد می‌کند.

این متخصص تغذیه اظهار داشت: شیرین کننده های مصنوعی، طعم دهنده‌ها و رنگ های مصنوعی هستند که مجموعا در گروهی مانند افرودنی‌های قرار می‌گیرند که این افزودنی‌ها می‌توانند از مواد طبیعی یا مصنوعی تهیه شده باشند که موجب تیرگی پوست می‌شوند.

وی تاکید کرد: بسیاری از افراد برای سلامتی پوست و موی خود از مکملهای مختلف در بازار استفاده می‌کنند، در صورتیکه این مکملها مجوز وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو را ندارند که استفاده از آنها باعث ایجاد مشکلات جدی برای پوست خواهد شد.

فرحبخش خاطرنشان کرد: مصرف شکر نیز باعث ایجاد وضعیتی در افراد می‌شود که چربی‌های پوست را افزایش می‌دهد، علاوه بر شکر کلیه‌ی غذاهایی که شاخص قندی بالایی دارند مثل شیرینی‌ها که مواد قندی فراوانی دارند باعث آسیب به پوست می‌شوند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

 

,

انتهای پیام/ط

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه