اخبار داغ

حل کردن مشکل پتروشیمی گلستان به دلیل اینکه دولت در آن نقشی ندارد سخت است / هیات مدیره پتروشیمی باید پیگیر مطالبات سهامداران باشد

حل کردن مشکل پتروشیمی گلستان به دلیل اینکه دولت در آن نقشی ندارد سخت است / هیات مدیره پتروشیمی باید پیگیر مطالبات سهامداران باشد
مدیر کل سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان گفت : موضوع پتروشیمی سخت حل می شود چون دولت در آن نقش و سهام ندارد و چون شرکت کاملا خصوصی است و تحت قانون تجارت اداره می شود لذا سهامداران در مجمع عمومی باید پیگیر مطالبات خود شوند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از گلستان ما ؛ حسینقلی قوانلو مدیر کل صنعت ، معدن و تجارت استان گلستان صبح امروز 14 تیرماه در جمع خبرنگاران استان گلستان اظهار کرد: موضوع پتروشیمی در سفر آقای نعمت زاده هم مطرح شد و یکی از دلایلی که می گوییم ایدرو باید در بحث فولاد باشد نیز به این موضوع بر می گردد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, گلستان ما,

قوانلو گفت : موضوع پتروشیمی سخت حل می شود چون دولت در آن نقش و سهام ندارد و در واقع ما حق نداریم به عنوان نماینده دولت دخالت کنیم چون شرکت کاملا خصوصی است و  تحت قانون تجارت اداره می شود لذا سهامداران در مجمع عمومی باید پیگیر مطالبات خود شوند.

,

این مقام مسئول تصریح کرد: با این حال چون موضوع پتروشیمی گلستان مشکل ملی و استانی است جلسات زیادی برای چاره جویی آن برگزار شده و رایزنی هایی نیز با نمایندگان و مدیران بانک ها صورت گرفته است.

,

وی افزود: رئیس جمهورنیز در یک جلسه ای گفت وظیفه ما ایجاد زیربنا بود که انجام شد و تامین گاز پتروشیمی که در ادامه صورت خواهد گرفت اما ما فراتر از این پیش رفتیم و جلسات مختلفی برگزار کردیم .

,

مدیر کل صنعت، معدن و تجارت استان گلستان خاطرنشان کرد:اخیرا رویکرد هیات مدیره پتروشیمی گلستان تغییر کرده و باید پتروشیمی را یک شرکت منظم و اینکاره با سهام مدیریتی در دست بگیرد و پیش ببرد .

,

قوانلو گفت: هیات مدیره باید مشکل بانک و تامین سرمایه را حل کند  و در این راستا با دو سه شرکت بزرگ مثل غدیر و پتروشیمی رایزنی شده و امیدواریم به یک نتیجه برسند و ما هم کمک خواهیم کرد ولی بخش زیادی را باید هیات مدیره دنبال کند.

,

وی تاکید کرد: در مورد پروژه فولاد گلستان چون 50 درصد سهم ایدرو و دولت هست ، لذا دولت موظف است فولاد را پیگیری کند اما پتروشیمی چون مردمی است دولت نقش کمتری در آن دارد.

,

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گلستان در خصوص سنگ اندازی محیط زیست در پروژه های صنعتی استان گفت: نگران محیط زیست نیستیم ، فولاد را در جهان در جنگل ها می زنند ولی ما می خواهیم در بیابان بزنیم و مشکلی نیست فقط آشوراده هست که ما با در نظر گرفتن مسائل زیست محیطی آن را انجام می دهیم و ای نکته را بگویم که ما در آنجا ساخت وساز و هتل چند طبقه نداریم بلکه  ایجاد کومه و آلاچیق و ورزش های آبی را برای جذب گدشگر در برنامه داریم.

,

انتهای پیام /

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه