اخبار داغ

پاسخ امام به کسانی که صلح حسنی را اشتباه فهمیدند

پاسخ امام به کسانی که صلح حسنی را اشتباه فهمیدند
باید به روحانی این نکته ضروری را یادآور شد فشار به داخل و تحمیل شرایطی که مورد هدف آمریکاست نه تنها مخالف سیاست اعتدالی وی می باشد بلکه اعتماد مردم به دولت را هم بین می برد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از دولت اعتدال، مذاکرات هسته ای از ضرب الاجل تعیین شده عبور کرد و آمریکا در یک بازی گرگم به هوا منتظر فرصتی است تا در یک توافق تحمیلی که خطوط قرمز ایران اعم از تحقیق و توسعه  هسته ای،لغو کامل تحریم ها در امضای توافق و عدم بازجویی و بازرسی رعایت نشده،خود را از یک منجلاب سیاسی که در دنیا و بویژه منطقه گرفتار شده ،نجات دهد. 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, دولت اعتدال,

دست و پا زدن آمریکا برای توافق هسته ای بیشتر از آن چیزی است که متصور می شود و دلیل آن هم بی اعتمادی روز افزون مردم دنیا به سیاست خصمانه و خباثت آلود آمریکا در منطقه و مهم تر از آن شکستن  الگوی مقاومت در ملت هاست .

,

آنچه که در این برهه حساس باید مورد توجه دولتمردان قرار بگیرد و بیش از پیش به آن متکی باشند قدرت غیر قابل انکار ایران در منطقه است . از همین رو دشمن از کانال مذاکرات هسته ای که همین نیز بهانه ای بیش نیست و هدف اصلی به زیر کشیدن پرچم به اهتزاز در آمده انقلاب اسلامی در جهان می باشد؛ با پنجه های خون آلود در کمین است تا چهره این انقلاب اسلامی را متذلل در رویارویی با استکبار جهانی که از شروع انقلاب تا به هم اکنون یکی از شعارهای اصولی و اساسی انقلاب است ، نشان دهد.

,

فلذا بارها سکاندار انقلاب اسلامی ایران اشاره داشتند به این مضمون که مذاکرات فرسایشی حیله و خدعه آمریکاست تا نزد کشورهای دوستدار انقلاب اسلامی تصویری مذبذب ازایران ارائه کند.

,

حال که  تیم هسته ای کشور بر عدم تمدید مذاکرات تاکید کرد و از طرفی نیز این نکته را یادآور شد که توافق خوب را قربانی زمان نمی کنیم و با توجه به هشدار ظریف به آمریکا که غرب باید بین تحمیل و توافق یک گزینه را انتخاب کنند،سخنان رئیس جمهور درباره صلح امام حسن(علیه السلام) و تشبیه آن به شرایط کنونی در صفحه توییتر وی جای تامل دارد.

,

 در این شرایط نهایی که آمریکا با متحدانش در ۱+۵ (انگلیس، فرانسه، روسیه، چین بعلاوه آلمان) در خصوص شیوه احیای تحریم های سازمان ملل علیه ایران در صورتی که تهران شرایط توافق نهایی هسته ای را نقض کند، به توافق رسیدند؛ پالسی که روحانی به داخل کشور فرستاد جز در پیش گرفتن یک سیاست انفعالی در مقابل زیاده خواهی آمریکا چه چیز دیگر می تواند باشد.

,

باید به روحانی این نکته ضروری را یادآور شد فشار به داخل و تحمیل شرایطی که مورد هدف آمریکاست نه تنها مخالف سیاست اعتدالی وی می باشد بلکه اعتماد مردم به دولت را هم بین می برد. روحانی باید این سخنان امام خمینی که نقشه راه ملت و دولت را ترسیم کردند در صلح امام حسن(علیه السلام) بیاد بیاورد که امام راحل فرمودند: " ​معاویه یک سلطان بود در آنوقت؛ حضرت امام حسن ع بر خلافش قیام کرد در صورتی که آن وقت همه هم با آن مردک بیعت کرده بودند و سلطانش حساب می‌کردند. حضرت امام حسن ع قیام کرد تا آن وقتی که می‌توانست. وقتی که یک دسته علاف نگذاشتند که کار را انجام بدهد، با آن شرایط صلح کرد که مفتضح کرد معاویه را. آنقدری که حضرت امام حسن ع، معاویه را مفتضح کرد به همان قدر بود که سیدالشهداء ع یزید را مفتضح کرد. مقابله همیشه بوده است. بعدها هم علمای بزرگ همیشه، همیشه علمای بزرگ مخالفت می‌کردند؛ با قدرتها همیشه علمای بزرگ مخالفت می‌کردند"​

,

انتهای پیام/ع

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه