اخبار داغ

امام جمعه بشرویه عنوان کرد:

برخی با دعوت از افراد حاشیه دار، دانشگاه را جولانگاه سیاسی کرده اند/خرید و فروش مقالات آفت بزرگ رشد علمی کشور

برخی با دعوت از افراد حاشیه دار، دانشگاه را جولانگاه سیاسی کرده اند/خرید و فروش مقالات آفت بزرگ رشد علمی کشور
امام جمعه بشرویه با انتقاد از شیوه رفتاری برخی دانشگاه در حوزه سیاست گفت: اگر دانشگاه ها به سمت احزاب کشیده شوند، دیگر شرایط رشد فکری در آن دانشگاه متوقف خواهد شد که خود بزرگترین ضربه را به فرایند رشد علمی کشور می زند و این مصیبت بزرگی است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از پیام بشرویه، روز گذشته مقام معظم رهبری در دیدار با جمعی از اساتید دانشگاه ها با تبیین وضعیت علمی کشور و همچنین وظائف اصلی محیط های دانشگاهی، مطالب ارزنده و روشنگرانه ای راه بیان فرمودند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, پیام بشرویه,

 

,

"حجت الاسلام والمسلمین محمد شمس الدین " در گفتگو باخبرنگار پیام بشرویه با تاکید بر تحقق فرامین رهبری در هر حوزه ای بیان داشت: یکی از نعمت های بالایی که در ایران اسلامی وجود دارد نعمت امنیت است که به واسطه رهبری های روشنگرانه مقام معظم رهبری و افزایش بینش و بصیرت مردم مومن و ولایتمدار است.

, خبرنگار پیام بشرویه ,

 

,

بصیرت، ولایت پذیری، شهادت طلبی عوامل ایجاد امنیت در کشور است

,

امام جمعه بشرویه افزود:اگر سه اصل مهم بصیرت ، ولایت پذیری و جانفشانی شهدای ولامقام در کشور ما نبود اکنون این آرامش و امنیت نیز حاصل نمی شد و تداوم این عزت مندی منوط به پیروی از ولایت فقیه و انسجام هر چه بیشتر ملت ایران اسلامی است.

,

 

,

وی در خصوص بیانات اخیر رهبر انقلاب در جمع اساتید دانشگاه های کشور که در سفره ضیافت ایشان حضور داشتند، نیرو سازی و رشد علمی را از مهمترین دغدغه های رهبری بیان کرد و گفت:محیط دانشگاه ها مکانی برای رشد علمی، فرهنگی و معنوی دانشجویان است و نباید جولانگاه افرادسیاسی باشد که می خواهند از موقعیت دانشگاه ها به نفع جریان خود سوء استفاده کنند.

,

 

,

تبدیل دانشگاه ها به جولانگاه های سیاسی مصیب بزرگی است

,

شمس الدین، افزود: اگر دانشگاه ها به سمت احزاب کشیده شوند، دیگر شرایط رشد فکری در آن دانشگاه متوقف خواهد شد که خود بزرگترین ضربه را به فرایند رشد علمی کشور می زند و این مصیبت بزرگی است که برخی دانشگاه ها با دعوت از افراد سیاسی حاشیه دار ، شرایط حاشیه پردازی و سیاست زدگی را فراهم می کنند.

,

 

,

امام جمعه بشرویه توقف رشد علمی کشور را از دیگر دغدغه های رهبری بیان داشت و گفت: با عنایت به اینکه دانشجویان سراسر کشور 70 هزار جمعیت را شامل می شوند و دانشگاه ها به سوی جذب بیشتر دانشجو پیش رفته و حتی آمار قابل توجهی از مدارک عالیه تحصیلی در کشور داریم ولی هدف اصلی که رشد علمی کشور است در سال های اخیر،مغفول مانده است.

,

 

,

 

,

صاحب نظران راه کارهای ویژه برای رشد علمی کشور ارائه دهند

,

وی بر تحقیق تخصصی در خصوص روند کند رشد علمی و همچنین راهکارهای موثر در جهت ترقی آن تاکید کرد و گفت: از مهمترین گلایه های رهبری از جامعه علمی، روند کند علم در کشور است که باید بیش از گذشته به این امر مهم اهمیت داده شود و صاحبان نظر و فکر به راهکارهای موثری علاوه بر ازدیاد جمعیت دانشجو به فکر گسترش حوزه علمی و شکافتن مرزهای دانش باشند که البته این وظیفه مهم، نباید در حرف و شعار خلاصه شود.

,

 

,

 

,

کپی کاری ها منشا ایست رشد علمی کشور

,

شمس الدین، با انتقاد از رویه، کپی کاری های علمی در کشور هم گفت: متاسفانه چند سالی است تحقیق و پژوهش واقعی جای خود را به کپی و خرید مقالات داده که می تواند یکی از دلایل ایست رشد علمی در کشور باشد و باید به عنوان یک آفت علمی با آن مبارزه کرد.

,

 

,

امام جمعه بشرویه، معرفت ، اعتقادات و فکر و اندیشه پویای دانشجویی را وظیفه مراکز علمی برشمرد و گفت: از مهمترین وظائف دانشگاه ها ایجاد معرفت، فکر و اندیشه صحیح متناسب با فرهنگ اسلامی و انقلابی در جوانان است که خود در جریان امنیت کشور نقش اساسی دارد.

,

 

,

 

,

بورسیه ها آنگونه که رسانه ها داغ کردند نبود،ولی برخی حقشان ضایع شد

,

وی ،به انتقاد رهبری از بازگویی مسئله بورسیه در کشور هم اشاره کرد و گفت:همانگونه که رهبر عظیم شان انقلاب اسلامی بیان کردند مسئله بورسیه ها آنگونه که رسانه ها داغ کرده بودند، نبود ولیکن همین مسائل باید مدیریت صحیح شود تا موجب نشود تا کسانی که صلاحیت دارند در بورسیه شرکت کنند حق آنان تضعیف نشود.

,

 

,

شمس الدین، افزود:بیانات روشنگرانه رهبری و نکات اساسی که در دیدار رهبری با اساتید بیان شد باید به صورت عملی محقق شود و دانشگاه ها و مراکز علمی به جای حاشیه پردازی ها به وظیفه اصلی خود عمل نمایند.

,

 

,

 

,

باید به بودجه پژوهشی در کشور توجه ویژه شود

,

امام جمعه بشرویه ، توجه به بودجه پژوهش را از مهمترین خواسته های رهبری و همچنین جامعه علمی برشمرد و گفت: سرآمد علم و تحصیل پژوهش است و تا تحقیق و پژوهش نباشد بی شک علم آموزی و آگاهی در دانشجو تقویت نمی شود که باید به طور ویژه به بودجه بخش پژوهش نگاه شود.

,

 

,

 

,

جنبش های دانشجوی خط امام، یکی از عوامل مهم در پیروزی انقلاب بود

,

وی،جنش های دانشجویی در راستای دفاع از آرمان های انقلابی را از مهمترین ثمرات تفکر صحیح انقلابی در دانشگاه ها برشمرد و گفت: در دوران خفقان و ظلم ستم شاهی و دوران دفاع مقدس جنش های دانشجویی در راستای خط فکر امام راحل تاثیر زیادی در پیروزی انقلاب اسلامی دارد و امروز نیز حضور در صحنه های انقلابی، ملی و مذهبی از جمله روز قدس دستاورد ترویج افکار صحیح اسلامی است که باید بیش از گذشته  اشاعه یابد.

,

 

,

دانشجویان باید به نیروی قوی برای دفاع از ارمان های انقلاب در تمام زمینه ها تبدیل شوند

,

شمس الدین متذکر شد: رشد عملی دانشگاه ها و دانشجویان از جمله سند چشم انداز کشور است و باید پویایی در حوزه پژوهش بیش از گذشته ظهور کند و دانشجویان و اساتید به عنوان یک نیروی قوی برای دفاع از ارمان های انقلاب راحل و پیشرفت کشور در تمام زمینه ها باشند.

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه