اخبار داغ

در نخستین شب قدر:

آیین احیای شب قدر در شهرستان سمنان برگزار شد

آیین احیای شب قدر در شهرستان سمنان برگزار شد
مردم مومن و روزه دار سمنان اولین شب از لیالی پر فضیلت قدر را با حضور در مساجد این شهرستان و برگزاری آیین های باشکوه و معنوی تا پاسی از سحر شب زنده داری کردند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا  به نقل از قومس، در این آیین ها که با حضور اقشار مختلف از مردم روزه دار در مساجد، حسینیه  برگزار شد ، مردم خدا جوی شهرستان سمنان شب را تا سپیده دم 19 ماه مبارک رمضان با دعا و نیایش زنده داری کردند.
شهروندان سمنانی با حضور گسترده در مساجد قبل از اعمال اولین شب از شب های قدر ، به استقبال تلاوت آیات قرآن کریم رفتند و در فضایی معنوی آیات نورانی قرآن را تلاوت کردند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا  , قومس,
,


سپس مومنان و روزه دار اعم از زن و مرد، پیر و جوان با قرائت ادعیه مختلف از جمله دعای جوشن کبیر ،دعای ابوحمزه ثمالی و دعای افتتاح پرداختند.

, , ,
,

صدای دلنشین "سبحانک یالااله انت الغوث الغوث " که از هرکوی و برزن به گوش می رسید فضای معنوی خاصی دراین شهرستان بوجود آورده بود.

,

تعدادی از خطبا نیز با بازگو کردن گوشه های از زندگی پربار حضرت علی از مردم خواستند استفاده کافی از لیالی قدر ببرند.

,

توزیع نذورات، پخش خرما و پذیرایی از شب زنده داران شب قدر و عزاداران مولای متقیان امیرالمومنین علی (ع) از دیگر آیین هایی بود که بصورت خودجوش توسط مردم انجام شد.

,


,
, , ,

نظیر این آیین ها نیز در  مراکز دهستان های تابعه این شهرستان با حضور مردم مومن و خداجوی شب گذشته تا پاسی از سحر در مساجد برگزار شد.

,

آیین های احیاء تا 27 ماه مبارک رمضان در تمام مساجد و حسینیه های شهرستان برگزار می شود.

,

انتهای پیام/ر

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه