اخبار داغ

استاد دانشگاه:

دولت یازدهم بودجه دانشگاه‌ها را در مسیرهای انحرافی صرف می‌کند

دولت یازدهم بودجه دانشگاه‌ها را در مسیرهای انحرافی صرف می‌کند
استاد دانشگاه با بیان اینکه در دانشگاه‌ها به پژوهش بودجه‌ای تخصیص داده نمی‌شود، گفت: در دولت جدید بودجه دانشگاه‌ها در مسیرهایی خارج از هدف اصلی دانشگاه یعنی پژوهش، صرف می‌شود و حتی در تخصیص بودجه هم می‌توان سیاست‌زدگی را به وضوح مشاهده کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه داناعباس احمدی‌قزوینی در گفت‌وگو با  بلاغ، اظهار کرد: اشاره مقام معظم رهبری به روند کاهش رشد علمی به این معنا بود که آن جهشی که ۱۰ سال قبل از آغاز به‌ کار دولت جدید در عرصه توسعه و توفیقات علمی وپژوهشی داشته‌ایم، در سال های گذشته با رکود همراه شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بلاغ,

وی به حاشیه راندن دانشگاه‌ها از مسیر پژوهش را عامل اصلی روند کاهش علمی دانشگاه‌ها دانست و افزود: دانشگاه‌ها جولانگاه سیاسی بعضی از جریان‌های سیاسی شد که توان پژوهشی اساتید و دانشجویان را گرفت.

استاد دانشگاه با بیان اینکه در دانشگاه‌ها به پژوهش بودجه‌ای تخصیص داده نمی‌شود، بیان کرد: در دولت جدید بودجه دانشگاه‌ها در مسیرهایی خارج از هدف اصلی دانشگاه یعنی پژوهش، صرف می‌شود و حتی در تخصیص بودجه هم می‌توان سیاست‌زدگی را به وضوح مشاهده کرد.
,
,
,
,


احمدی‌قزوینی با اشاره به ارتباط مستقیم پژوهش دانش‌بنیان با رشد علمی، اضافه کرد: بیشتر تحقیقات و پژوهش‌ها فاصله زیادی با منویات و خواسته‌های مقام معظم رهبری و نیاز اقتصاد و جامعه دارد.

,
,


وی ادامه داد: زمانی بسیاری از پژوهش ها در راستای توسعه علمی همچون توسعه هسته‌ای، سلول‌های بنیادی و علم نانو بود اما اکنون پژوهش‌ها و مقالات به سمت علوم تئوریک و تحقیقات سمبولیک کشانده شدند که هیچ نفعی به حال رتبه و جایگاه علمی کشور ندارند.

استاد دانشگاه با انتقاد از اجرایی نشدن نقشه جامع علمی کشور یادآور شد: در سال‌های گذشته با درنظر گرفتن عمق و اثربخشی علوم انسانی، نقشه جامع با مطالعه و دقت بسیاری تدوین شد که با روی کار آمدن دولت جدید تمام آن برنامه ها نا تمام ماند و اجرایی نشد، و همین مواضع و تفکرات باعث وابستگی به علوم انسانی غربی شد.

احمدی‌قزوینی راه برون‌رفت از این برهان علمی را تشکیل کارگروهی برای آسیب‌شناسی دانشگاه‌ها دانست و افزود: محیط دانشگاه باید امن و از سیاه‌کاری، حاشیه‌سازی و سیاسی‌بازی دور باشد.

وی مشکل امروز جامعه را مدیرانی با بینش و دریافت غلط از اصالت انقلاب اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: نسلی وارد مدیران کشور شده‌اند که نگاه اعتقادی و انقلابی ندارند، اگر مدیران و اساتید ما با اندیشه‌های مقام معظم رهبری آگاه باشند بسیاری از گره‌های علمی باز می‌شود.

,
,
,
,
,
,
,
,

انتهای پیام/گ

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه