اخبار داغ

عضو هیئت علمی دانشگاه صنعتی ارومیه؛

وزارت علوم تعهد و تخصص اساتید را توأمان در نظر بگیرد/ ضرورت برخورد با حاشیه سازی برای اساتید مؤمن و انقلابی

وزارت علوم تعهد و تخصص اساتید را توأمان در نظر بگیرد/ ضرورت برخورد با حاشیه سازی برای اساتید مؤمن و انقلابی
عضو هئیت علمی دانشگاه صنعتی ارومیه بر لزوم داشتن تعهد و تخصص به صورت توأمان برای اساتید و بر ضرورت برخورد با حاشیه سازی ها برای اساتید مؤمن و انقلابی تأکید کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا، به نقل از اروم نیوز،دکتر محمد صادقی اظهار کرد: از آنجایی که مقام معظم رهبری از اساتید دانشگاه به عنوان فرماندهان جنگ نرم یاد کردند، ضروری است تا اساتید به شکلی عملی و کاملاً ریز وارد موضوعات فرهنگی و اجتماعی شوند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اروم نیوز,

وی با بیان اینکه یک استاد باید بصیرت داشته و موضوعات را بصیرانه درک و تجزیه و تحلیل کند، افزود: پیش شرط این موضوع ولایتمداری و ولایت پذیری است و باید این شاخصه ها را با تمام وجود در خود نهادینه کند.

,

عضو هیئت علمی دانشگاه صنعتی ارومیه گفت: اساسی ترین مسئله در جنگ نرم، حوزه فرهنگی و اقتصاد مقاومتی است، از این رو باید یک استاد وظیفه شناس در حوزه های فرهنگی، اجتماعی چشم انداز داشته و خودش صاحب نظر باشد.

,

وی ضمن اشاره به اینکه اساتید دانشگاه باید دارای بینش انقلابی و بصیرت واقعی بوده و آن را در سبک زندگی خویش پیاده کنند، ادامه داد: فردی که سالانه با 50 تا 200 دانشجو ارتباط دارد، می تواند در تمامی زمینه های فکری و اعتقادی آنها تأثیرگذار باشد و همین دانشجویان هستند که سالهای بعدتر وارد جامعه می شوند.

,

صادقی شاخصه های اصلی یک استاد را بصیر بودن، خودباوری، اسلام باوری و بالیدن به نظام و جمهوری اسلامی دانست و تصریح کرد: اساتید دانشگاه باید با عملکرد خویش بر دانشجویان تأثیرگذار باشند و اساتید مانند کوهی هستند که دانشجویان به آنها تکیه دهند، چون وظیفه اساتید تنها درس دادن نیست.

,

وی تکلیف امروز اساتید را انقلابی بودن عنوان کرد و یادآور شد: باید کار جهادی را حتی در کلاسهای درس پیگیری کرده و آن را در جامعه بسط دهند.

,

عضو هئیت علمی دانشگاه صنعتی ارومیه با بیان اینکه مقام معظم رهبری امروزه توصیه نمی کنند و می فرمایند که باید عمل کرد، گفت: از لحاظ فنی شتاب رشد علمی کشور به ویژه در حوزه های تحقیقاتی و پژوهشی ثابت مانده است و ضروری است با تدابیری ویژه آن را حل و بهبود بخشید.

,

وی ضمن اشاره به اینکه تا چند سال پیش هر روز دستاوردی جدید در حوزه های علمی معرفی می شد،تصریح کرد: اگر بخواهیم مملکت آسیبی نبیند باید قله های علوم را فتح کنیم و تمهیداتی برای استادپروری داشته و درب دانشگاهها را برای تربیت اساتید باز بگذاریم.

,

صادقی گفت: بحث بورسیه ها و رسانه ای شدن آن، خیلی ها را دلسرد کرد و اگر بنا به محل اگر گفته های برخی نیز درست بود راهش فضاسازی اینچنینی نبود و می بایست از سیاه و سفید قلمداد کردن افراد و جریانها خودداری می کردند.

,

وی دوست داشتن مملکت و نظام اسلامی را مقدم بر جناح دوستی، گروه دوستی و جبهه دوستی سیاسی دانست و یادآور شد: اگر ممکلت پیشرفت کند، گروهها و جناحها نیز پیشرفت و سربلند خواهند بود و بنا به توصیه مقام معظم رهبری باید اعتدالگرایی به معنای واقعی کلمه در جامعه وجود داشته باشد.

,

صادقی با بیان اینکه متخصص ما زمانی توانایی استفاده از تخصص خود را دارد که تعهد داشته باشد، اظهار کرد: بسیاری از دانشمندان چون در مقابل بشریت تعهد نداشتند در خلاف منافع بشر حرکت کردند.

,

وی داعش و جریان تکفیری را نمونه بارز تخصص عده ای در علوم انسانی و آن هم بدون تعهد به انسانیت و اسلام عنوان کرد و ادامه داد: این اندیشه که می توان حتی یک کودک را بدون دلیل و گناهی کشت از آمریکا و اسرائیل منشء گرفته است و عربستان نیز شاگرد و پای ثابت دروس آنهاست.

,

استاد دانشگاه صنعتی ارومیه اهمیت دادن به تعهد در کنار تخصص را از وظایف وزارت علوم دانست و افزود: در این خصوص زحمات کشیده شده و زیرساختها آماده شده است و نباید به خدشه وارد کرد و در این بین اساتید ارزشی هم تخصص لازم را دارند و هم متعهد هستند، از این رو باید به آنها میدان عمل و امکانات و تجهیزات داد، نه اینکه ابزارش را از دستش گرفت.

,

وی با بی منطق دانستن هجمه حاشیه ها و جریانات سیاسی غیرمفید برای دانشگاه به اساتید متخصص و متعهد ، گفت: انتظاری که از وزارت علوم می رود برخورد با این حاشیه ها و کمک به اساتید ارزشی و کمک از آنها به عنوان بازوان اجرایی در کنار نیروهای تازه ورود به دانشگاه است.

,

عضو هئیت علمی دانشگاه صنعتی ارومیه خاطرنشان کرد: در دانشگاهها باید ترکیبی ایجاد شود که همسو با اهداف جمهوری اسلامی ایران و وزارت علوم باشد نه اینکه افراد سر کار بیایند که اعتقادی به ارزشها و مسائل فرهنگی نداشته باشند و وضعیت به گونه ای رقم بخورد که در عرض یک سال سه مرتبه رئیس یک دانشگاه تغییر کند.

,

انتهای پیام/گ

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه