اخبار داغ

عرب نیوز به نقل از دیپلمات غربی:

کشورهای غربی در ماراتن ورود به بازار ایران از هم سبقت می‌گیرند

کشورهای غربی در ماراتن ورود به بازار ایران از هم سبقت می‌گیرند
یک دیپلمات غربی گفته با نزدیک شدن به توافق هسته‌ای، کشورهای غربی در حال سبقت گرفتن از هم در مارتن ورود به بازار ایران هستند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از فارس، با نزدیک شدن به توافق هست‌ه‌ای میان ایران و کشورهای 1+5 (آمریکا، انگلیس، فرانسه، روسیه و چین + آلمان) تجار کشورهای غربی منتظر ورود به بازار ایران هستند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

به نوشته عرب نیوز، از زمان آغاز مذاکرات هسته‌ای پیچیده با ایران، فرانسه سرسختانه‌ترین رویکرد را در مذاکرات داشته است اما اکنون که حصول توافق نزدیک است، فرانسه باید تعجیل کرده تا سهمی در بازار دست نخورده ایران داشته باشد.

, عرب نیوز,

به گفته یک دیپلمات غربی، «اولین دستاورد هر توافقی، باز شدن بازار ایران خواهد بود و این همان چیزی است که کشورهای غربی منتظر آن هستند. کشورهای غربی در حال سبقت گرفتن از هم در یک ماراتن هستند و از هم چشم برنمی‌دارند.»

,

یک اقتصاددان فرانسوی گفت که پس از سالها تحریم علیه ایران، این کشورها در ابتدای از سرگیری روابط بازرگانی با ایران هستند.

,

عرب نیوز به نقل از«علی آهنی» سفیر ایران در فرانسه نوشت، وی در سال 2013 گفته بود «مواظب باشید که عقب نمانید. باید خود را آماده کنید. بازار منتظر شما نمی‌ماند و رقبای شما زودتر به آن وارد شدند.»

,

پیش از اعمال تحریم‌های غربی علیه ایران، شرکت‌های فرانسوی پژو و رنو بازار خوبی در ایران داشتند. اما فقط فرانسه نیست که آماده ورود به بازار ایران است. روسیه و چین هم برای ورود به بازار ایران بی‌تاب هستند. هم‌چنین شرکت‌های آمریکایی که مدتها پیش از بازار ایران خارج شدند، مشتاق بازگشت به بازار ایران هستند.

,

هشتمین دور رایزنی‌های هسته‌ای در راستای نگارش پیش نویس برنامه جامع اقدام مشترک از روز چهارشنبه 27 خرداد ماه میان ایران و کشورهای 1+5 در سطح کارشناسان، معاونان و وزاری خارجه در شهر وین در جریان است.

,

انتهای پیام/ج

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه