اخبار داغ

در دیدار با پاپ

رئیس‌جمهور اکوادور از بی عدالتی در نظم نوین جهانی انتقاد کرد

رئیس‌جمهور اکوادور از بی عدالتی در نظم نوین جهانی انتقاد کرد
رئیس‌جمهور اکوادور ضمن انتقاد از سیاست‌های یک بام و دو هوای قدرتمندان، از بی‌عدالتی در نظم نوین جهانی انتقاد کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از فارس، «رافائل کوره‌آ» رئیس‌جمهور اکوادور روز گذشته طی دیداری با پاپ فرانسیس در «کیتو» پایتخت این کشور نظم نوین جهانی را ناعادلانه خواند و از سیاست‌های یک بام و دو هوای قدرتمندان انتقاد کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی در این دیدار عنوان کرد که نظم جهانی نه تنها ناعادلانه بلکه غیراخلاقی نیز می‌باشد؛ همه‌چیز در خدمت قدرتمندان است و آنان نیز سیاست‌های یک بام و دو هوای خود را همه جا اعمال می‌کنند.

,

رئیس‌جمهور اکوادور در اشاره به وجود یک نابرابری ساختاری در آمریکای لاتین خاطرنشان کرد که بزرگترین گناه اجتماعی آمریکای لاتین بی‌عدالتی است.

,

«کوره‌آ» در بخش دیگری از اظهارات خود اعتراضات پنج‌شنبه گذشته را که از سوی راست‌گرایان و علیه «قانون ارث و مالیات» سازمان‌دهی شده بود را زیر سوال برد و بار دیگر تأکید کرد که این قوانین به هیچ وجه شامل حال اکثریت اکوادوری‌ها نمی‌شود و به نفع همه مردم این کشور است.

,

از سوی دیگر پاپ نیز ضمن اعلام این که وی به عنوان نماینده کلیسای کاتولیک نمی‌تواند از مردم طبقات پایین جامعه جدا شود، عنوان کرد که توجه به اقلیت آسیب‌پذیر از جمله بدهی‌های آمریکای لاتین است.

,

پاپ همچنین از رئیس‌جمهور اکوادور خواست تا مذاکرات سیاسی لازم در این کشور را راه اندازی کند و هیچ‌کس را از شرکت در این مذاکرات محروم نکند.

,

دولت اکوادور روز جمعه با افشای اسنادی از اقدامات خشونت‌آمیز اپوزیسیون این کشور علیه پلیس در تظاهرات ضددولتی این گروه پرده برداشت.

,

از 5 ژوئن سال جاری میلادی اکوادور صحنه تظاهرات حامیان و مخالفان دولت این کشور شده و این تظاهرات پس از اینکه «کوره‌آ» لایحه‌ای را تحت عنوان «توزیع مجدد ثروت» به مجلس اکوادور ارائه کرد، آغاز شد؛ هدف این لایحه قانونی تنظیم درآمدهای مازاد و سود سرمایه در املاک و مستغلات و یاری رساندن برای مبارزه با فقر در این کشور می‌باشد.

,

با توجه به افزایش تظاهرات در اکوادور، رئیس جمهور این کشور دوشنبه برای ایجاد آرامش و جلوگیری از بروز اقدامات خشونت‌آمیز اپوزیسیون در کشورش در زمان دیدار پاپ از این کشور از قانون «توزیع مجدد ثروت» به صورت موقت صرف‌نظر کرد.

,

پاپ از 6 تا 8 جولای (15 تا 17 تیر) در اکوادور، 8 تا 10 جولای (17 تا 19 تیر) در بولیوی و 10 تا 12 جولای (19 تا 21 تیر) به پاراگوئه سفر خواهد کرد.

,

انتهای پیام/ج

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه