اخبار داغ

در دور تازه فضاسازی درباره مذاکرات

فارین پالیسی: آیا اوباما می‌تواند توافق هسته‌ای را به کنگره بقبولاند؟

فارین پالیسی: آیا اوباما می‌تواند توافق هسته‌ای را به کنگره بقبولاند؟
یک نشریه آمریکایی در گزارشی در راستای سیاست «پلیس خوب پلیس بد» با اشاره به فضای به شدت دو قطبی در این کشور در قبال مذاکرات هسته‌ای ایران می‌نویسد که آیا «دولت اوباما می‌تواند توافق هسته‌ای را به آمریکا بقبولاند».
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از فارس، در حالی که دور نهایی مذاکرات هسته‌ای در وین همچنان ادامه دارد، یک پایگاه آمریکایی از مشکلات کاخ سفید برای قبولاندن توافق احتمالی در آمریکا و به ویژه کنگره این کشور خبر داده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

«فارین پالیسی» در مطلبی تحت عنوان «آیا اوباما حتی اگر به توافق هسته‌ای با ایران برسد می‌تواند آن را در آمریکا بقبولاند؟»، می‌نویسد: «مذاکرات وین در آستانه ضرب‌الاجل 7 جولای وارد مرحله حساسی شده و مقامات دولت اوباما برای قبولاندن توافق به آمریکایی‌ها و همچنین کنگره به شدت متشتت، در حال آماده شدن برای دور نهایی مبارزه در عرصه روابط عمومی و افکار عمومی هستند».

, فارین پالیسی, فارین پالیسی,

در این مطلب می‌خوانیم: «منتقدان مذاکرات هم به طور برابری در تلاش برای بدست گرفتن افکار عمومی و روابط عمومی بوده‌اند. مفسران و تحلیلگران محافظه‌کار روزانه دیپلماسی آمریکا با ایران را با پذیرش درخواستهای آدولف هیتلر توسط نوویل چمبرلین نخست‌وزیر انگلیس در مونیخ مقایسه می‌کنند».

,

پایگاه آمریکایی ادامه می‌دهد: «اکنون و پس از سالها مذاکره، گفت‌وگوها به مقطع حساسی رسیده و ماری هارف تایید کرده که او و دیگر مقامات آماده هستند در صورتی که روایت‌ها و اظهارات گمراه کننده‌ای از مذاکرات را شاهد باشند، با آنها مقابله کنند».

,

ماری هارف، مشاور ویژه وزیر خارجه آمریکا در این باره گفت: «وقتی اطلاعات غلطی وجود داشته باشد، دولت معتقد است که ما باید آنها را به عقب رانده و ما آنها را به سختی به عقب می‌رانیم. برای امنیت ملی ما حیاتی است که مردم آمریکا اطلاعات درستی داشته باشند».

,

در یادداشت فارین پالیسی آمده است: «اگرچه یک پیروزی سیاسی کوتاه مدت به نظر قطعی می‌رسد اما حتی حامیان توافق هسته‌ای هم نگرانند که به دلیل فقدان اجماع فراحزبی مشکلاتی ایجاد شود به ویژه اگر یک رئیس‌جمهور جمهوریخواه در سال 2016 جانشین اوباما شود».

,

در ادامه این یادداشت با اشاره به تلاش دو گروه مخالف و موافق توافق هسته‌ای برای معتبر نشان دادن و اثبات موافقت و مخالفتشان با توافق هسته‌ای ایران، از توسل آنها به کارشناسان و دانشمندان هسته‌ای در آمریکا خبر می‌دهد.

,

نویسنده این مطلب می‌افزاید: «فضا و بحثهای سیاسی معمولا انتخاب سخت بین جنگ و صلح و یا پیروزی و تسلیم ترسیم می‌شود. حامیان تلاش دیپلماتیک با ایران معتقدند اوباما مصمم به امضای گشایش تاریخی است اما نگرانند که به مرور زمان مخالفت سخت با این مساله در میان احزاب دست راستی مشکلاتی ایجاد کند».

,

در همین ارتباط «ایان گلدبرگ» کارشناس ارشد سیاست خارجی در آمریکا می‌گوید: «سوال این خواهد بود که آیا شما می‌توانید شروع به ساختن اجماع فراحزبی در این موضوع بکنید تا توافق با ایران در دوران فراتر از دولت اوباما و پیروزی رئیس‌جمهوری جمهوریخواه هم باقی بماند؟مساله بزرگ آن است که با نادیده گرفتن توافق به مرور زمان، امکان پایان یافتن آن وجود دارد که این خطری واقعی است و قبلا هم اتفاق افتاده است».

,

یادداشت فارین پالیسی در حالی از مشکلات قبولاندن توافق هسته‌ای ایران به کنگره نوشته که مقامات ایرانی همواره بر لزوم حل مشکلات موجود بر سر توافق نهایی هسته‌ای از قبیل رفع تمامی تحریم ها، موضوع PMD و بازرسی‌ها تاکید کرده‌اند.

,

انتهای پیام/ج

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه