اخبار داغ

آیت الله خاتمی:

مذاکره‌کنندگان رزمنده جبهه دیپلماسی هستند/ ایران از حق خود کوتاه نمی‌آید/بعضی رسانه‌ها جدول دشمن را پر می‌کنند

مذاکره‌کنندگان رزمنده جبهه دیپلماسی هستند/ ایران از حق خود کوتاه نمی‌آید/بعضی رسانه‌ها جدول دشمن را پر می‌کنند
عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه مذاکرات آری، دعاگوی مذاکره‌کنندگان هستیم چون اینها رزمنده جبهه دیپلماسی هستند، گفت: آنچه پشتوانه این ملت است، این فرهنگ است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا،  آیت‌الله سیداحمد خاتمی بامداد امروز در مراسم شب احیا در مصلای جمعه مرکز مازندران اظهار کرد: قرآن و عترت عمیق هستند و قرآن آیین تربیت و اهل‌بیت (ع) هم الگوی تربیت به شمار می‌آیند، از قرآن و عترت هم سوء‌استفاده شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی با بیان اینکه قرآن و اهل‌بیت (ع) مظلوم واقع شدند، افزود: پیامبر یک دختر و یک داماد بیشتر نداشت و هر دو را در جوانی به شهادت رساندند و این مظلومیت عترت است.

,

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه آن‌چنان که قرآن، کتاب همه قرون و اعصار هستند، اهل‌بیت (ع) هم امام اعصار محسوب می‌شوند، گفت: امام علی (ع) فقط امام دیروز نبود و امام فرداها هم به شمار می‌آید.

,

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه مازندران این افتخار را دارد که قبل از اینکه هیچ کجای کشور محب و شیعه اهل‌بیت (ع) باشند، نخستین دولت اهل‌بیت (ع) را تشکیل داد، تصریح کرد: این شور، عظمت و ارادت طبیعی است که در ژن مردم مازندران وجود داشت.

,

خاتمی با اشاره به اینکه شب 19 حضور عاشقان امام علی (ع) به فرهنگ تبدیل شده است، ادامه داد: کسی این مسئله را بخش‌نامه نکرده که مردم در عزای امام علی (ع) لباس عزا به تن کنند.

,

وی با بیان اینکه در سوره محمد (ص) آیه هفت ذکر شده که انسان اگر خدایی باشد، خدا به او کمک می‌کند و آیات مشابه این چنینی بسیاری وجود دارد، خاطرنشان کرد: اگر خانواده دینی باشد و در راستای فعالیت‌های دینی گام بردارند دشمنان هیچ غلطی نمی‌توانند بکنند.

,

امام جمعه موقت تهران با اشاره به اینکه گروه 1+5 علیه ما توطئه کند و حتی اگر اوباما گزینه‌های روی میز و زیر میز داشته باشد هیچ غلطی نمی‌تواند بکند چون این وعده خدا است، اظهار کرد: امام علی (ع) می‌فرمایند که وعده‌های خدا را از عمق جان باور دارم.

,

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه جوانان، صفای شب‌های احیا هستند، افزود: در این سال‌ها دشمنان توطئه‌های بسیاری علیه جمهوری اسلامی داشتند که هر کدام اگر به نتیجه می‌رسد می‌توانست برانداز باشد.

,

خاتمی با اشاره به اینکه ما این باور را داریم و افتخار می‌کنیم در این سه روز در سراسر ایران اسلامی عزادار امام علی (ع) هستیم، گفت: در این ایام همه امام علی (ع) را فریاد می‌زنند و خدا این کشور را تنها نمی‌گذارد و در فراز و نشیب‌ها ما را حفظ کرده است.

,

وی با بیان اینکه امام علی (ع) در خطبه 182 نهج‌البلاغه بر فرهنگ ایثار و جهاد تاکید دارد، تصریح کرد: امام علی (ع) دغدغه جهاد داشتند و فرهنگ ایثار و جهاد، فرهنگ فداکاری در راه خداست.

,

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه امام علی (ع) در نامه 23 نهج‌البلاغه عاشقانه از شهادت سخن می‌گوید، ادامه داد: امام علی (ع) در شهادت، گمشده خود را پیدا می‌کند.

,

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه مذاکرات آری، دعاگوی مذاکره‌کنندگان هستیم چون اینها رزمنده جبهه دیپلماسی هستند، خاطرنشان کرد: آنچه پشتوانه این ملت است، این فرهنگ است.

,

خاتمی با اشاره به اینکه 36 سال است که دشمنان بارها می‌خواستند به ما حمله کنند اما حمله نکردند و سئوال این است که نمی‌خواستند یا نمی‌توانستند البته که نمی‌توانستند، اظهار کرد: اگر می‌توانستند، با این فرهنگ آمادگی جهاد که فرهنگ زندگی است مواجه می‌شدند.

,

وی با بیان اینکه با اینکه این همه سر و صدا راه انداختند اما هیچ غلطی نکردند، افزود: ما شعار نمی‌دهیم بلکه مرد عمل هستیم و این فرهنگ «ما می‌توانیم» است.

,

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه 36 سال است که با تحریم زندگی می‌کنیم، گفت: از ابتدای انقلاب تحریم بودیم و کسانی که تصور می‌کنند تحریم‌ها مربوط به یکی دو سال اخیر است، اشتباه می‌کنند.

,

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه ما ملتی هستیم که خسته نمی‌شویم اما دشمن را خسته می‌کنیم، تصریح کرد: اگر در این مذاکرات، تحریم‌ها رفع نشد ما هستیم و فرهنگ امام حسین (ع).

,

خاتمی با تاکید بر فرهنگ ترجیح مصالح نظام اسلامی، ادامه داد: بسیار مهم است که انسان مصلحت خود را کنار بگذارد و به مصالح جامعه اسلامی توجه داشته باشد.

,

وی با بیان اینکه مسئله اصلی این است که امروز یک پیام از ایران به دنیا مخابره شود، خاطرنشان کرد: آن پیام این است که ملت و دولت، ید واحد هستند و از حقوق خود کوتاه نمی‌آیند، دمیدن در جامعه دو قطبی، بازی کردن در میدان دشمن و پر کردن جدول دشمنان است.

,

این استاد حوزه با اشاره به اینکه دشمنان خارجی در داخل هم توطئه می‌کنند تا بگویند ملت و دولت هم‌صدا نیستند، اظهار کرد: بعضی رسانه‌ها جدول دشمن را پر می‌کنند، عنوان «کاسبان تحریم» چه تعبیری است که از سوی برخی رسانه‌ها عنوان می‌شود.

,

خاتمی با بیان اینکه در مصاف با دشمن نباید جاخالی دهیم، افزود: آنچنان که در دفاع مقدس ایستادیم در عرصه مقابله با دشمنان جهانی هم باید مردانه بایستیم.

,

وی با اشاره به اینکه هرگز نباید پیامی که از کشور صادر می‌شود به این معنا باشد که ما نیازمند مذاکره هستیم، گفت: این‌طور نیست که اگر مذاکرات به نتیجه نرسد ما ضربه بخوریم، حزب اوباما هیچ کاری در این هشت سال نکرده و اوباما فقط با ایران‌هراسی، می‌گوید که جلوی ایران را گرفته و سخنان این‌چنینی مشت مذاکره‌کنندگان را باز می‌کند.

,

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه ما پیرو قرآن هستیم، تصریح کرد: امام علی (ع) اهل خم شدن در برابر بیگانگان نیست، ذلت نمی‌پذیرد و سست نمی‌شود.

,

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه فرهنگ ایمان به وعده‌های الهی، جهاد و ایثار، ما می‌توانیم، ترجیح مصلحت نظام اسلامی بر مصالح شخصی، مقاومت در صراط حق از فرهنگ‌های مورد نیاز جامعه امروز است، گفت: خداوند به کرم خود ما را در راه امام علی (ع) استوار و ثابت قدم نگه دارد و دشمنان اسلام و قرآن و ملت‌های اسلامی را نابود کند.

,

 

,

انتهای پیام/ط

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه