اخبار داغ

نمایندگان استان خراسان شمالی:

بانک های دولتی ۳۰ میلیون حساب بانکی با کد ملی نا معتبر دارند/منابع بانک های خراسان شمالی ضعیف است

بانک های دولتی ۳۰ میلیون حساب بانکی با کد ملی نا معتبر دارند/منابع بانک های خراسان شمالی ضعیف است
نماینده مردم خراسان شمالی در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه از جمعیت 75 میلیون نفری کشور حدود 370 میلیون رکود مشتری در بانک های کشور داریم متذکر شد: 30 میلیون نفر از این تعداد دارای کد ملی نامعتبر هستند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از اترک نیوز، قاسم جعفری، نماینده مردم استان خراسان شمالی در مجلس شورای اسلامی درجمع مدیران و فعالان اقتصادی عرصه صنعت و معدن استان ، به آمار تکان دهنده قاچاق در کشور اشاره کرد وگفت: در حال حاضر درکشور حدود 3 میلیارد دلار قاچاق کالا، یک میلیارد دلار قاچاق سیگار،8 میلیارد دلار قاچاق دارو و کودشیمیایی و 25 میلیارد دلار فرار مالیاتی داریم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اترک نیوز,
وی با بیان اینکه از جمعیت 75 میلیون نفری کشور حدود 370 میلیون نفر رکود مشتری در بانک های کشور داریم، متذکر شد: تعداد 30 میلیون نفر از این تعداد کد ملی نامعتبر دارد.
,
جعفری متذکر شد: فقط دریکی از بانک های کشور 5 میلیون حساب نامعتبر داریم.
,
وی درباره معافیت های قانونی و استثنائات تجاری که باعث می شود تولید به خاک سیاه بنشیند، گفت: استثنائات تجاری باعث خنثی شدن مبارزه با قاچاق کالا و ارز می شود .
,
به گفته جعفری همه اقتصاد دانان معتقدند در بین تورم و رکود بهتر است تورم را داشته ولی رکود را نداشته باشیم.
,
وی افزود: براساس گزارش صنعت معدن و تجارت استان حدود 35 درصد واحدهای صنعتی ،فلزی و غیرفلزی استان تعطیل است و واحدهای فعال استان  نیز با ظرفیت کمتر از 50 درصد فعالیت می کنند.
,
وی عدم حمایت از صنعت و تولید کننده و صدور اجرائیه های بانکی را از مشکلات اساسی واحدهای تولیدی استان اعلام کرد .
,
جعفری در بخش دیگر سخنان خود به رفتار ناشایست اداره کل تعزیرات حکومتی استان اشاره کرد و اظهار کرد: وقتی رئیس تعزیرات استان بامن نماینده به عنوان ارباب رعیتی صبحت می کند نمی دانم با واحدهای صنفی و تولیدی چگونه صبحت می کند. این مسئله خیلی مهم است.
,
وی درباره مشکل معادن با عرصه محیط زیست گفت : باید این مشکل به شیوه دیپلمات ها به صورت برد برد حل شود چراکه محیط زیست یک سرمایه است برای حیاط اقتصادی اجتماعی  که به آن نیاز داریم.
,
نماینده مردم پنج شهرستان استان در مجلس شورای اسلامی درابطه با لوایح حمایتی از واحدهای تولیدی نیز گفت: دولت قانون رفع موانع تولید را تصویب کرد  و هر لایحه ی که دولت در جهت حمایت از تولید بیاورند برای رونق اقتصادی ما درمجلس حمایت خواهیم کرد.
,
جعفری همچنین ازتصویب  اعتبار 8 میلیارد تومانی مجلس برای مهار آب های مرزی خبرداد .
,
وی به عدم توجه به بخش خصوصی اشاره و تاکید کرد: متاسفانه هزینه های سرمایه در مسیرهای کمتر مفید و بدون کارشناسی هزینه می شود که باید به این مسئله توجه جدی شود.
,
 
,

منابع بانک های خراسان شمالی ضعیف است

,

منابع بانک های خراسان شمالی ضعیف است

, منابع بانک های خراسان شمالی ضعیف است,
موسی الرضا ثروتی دیگر نماینده مردم استان خراسان شمالی در مجلس شورای اسلامی به مکاتبات 120 سرمایه گذار با نمایندگان مجلس اشاره کرد و گفت: مجلس قوانین خوبی در زمینه های رفع موانع تولید، بهبود فضای کسب وکار،تسهیل در پرداخت تسهیلات بانکی، ایجاد مشاغل و اشتغال خانگی، صندوق توسعه ملی، صندوق تولید و کارآفرینی در راستای رفع موانع تولید درحوزه صنعت مصوب کرده است.
,
وی بر تشکیل جلسات سرمایه گذاری و تولید کارآفرین در راستای رفع موانع تولید استان و استفاده از تمام پتانسیل ها و استعدادها تاکید کرد.
,
ثروتی با بیان اینکه بحث صندوق توسعه ملی در بودجه 94 مصوب شده است، افزود: هیچ  محدویتی ارزی و ریالی  برای سرمایه گذاری وجود ندارد. 
,
نماینده مردم شهرستان بجنورد، مانه سملقان، گرمه جاجرم و رازو جرگلان، برعدم استفاده استان خراسان شمالی از منابع صندوق توسعه ملی اشاره کرد و گفت:امسال نیز مجلس اعلام کرده فقط از منابع سرمایه درگردش سرمایه گذاران برای تولید می توانند از تسهیلات برخوردار شوند. وی بر توزیع متوازن تسهیلات از صندوق توسعه ملی تاکید کرد و اظهار امیدواری کرد تا این توزیع متوازن را  مسولان مورد توجه قرار دهند.
,
ثروتی منابع بانک های  استان را ضعیف اعلام کرد و گفت: حدود 3 هزار و  500میلیارد تومان تسهیلات بانکی در زمان مصوبات سفرهای استانی دولت نهم ودهم تخصیص یافت ولی  یک درصد هم جذب نشد.
,
نماینده پنج شهرستان خراسان شمالی در مجلس شورای اسلامی خواستار گردش مالی شرکت ها و کارخانجات استان در بانکهای استان در راستای تقویت منابع بانکی خراسان شمالی شد.
,
وی افزود: همچنین شرکت ها بیمه های خود را دراستان انجام دهند تا بیمه ها در استان رشد کنند.
,
انتهای پیام/پ
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه