اخبار داغ

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان البرز؛

شهدا نماد اصلی اقتصاد مقاومتی بودند/ سند تحول بنیادین، عمل به دغدغه رهبر معظم انقلاب است

شهدا نماد اصلی اقتصاد مقاومتی بودند/ سند تحول بنیادین، عمل به دغدغه رهبر معظم انقلاب است
اگر ما بتوانیم قوی عمل کنیم و سند تحول بنیادین و اسناد بالا دستی را در آموزش و پرورش عملیاتی و اجرایی کنیم بدون شک دغدغه های مقام معظم رهبری را کم خواهیم کرد و می توانیم در این راستا توفیقات روز افزونی را به دست آوریم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا و به نقل از دانش روز، معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان البرز درباره اهمیت سیاست‌ های کلی برنامه ششم توسعه ابلاغ شده توسط رهبر معظم انقلاب گفت: سند تحول بنیادین سندی بسیار موثق، مورد وثوق و تایید مقام معظم رهبری است که تمامی برنامه های آموزش و پرورش را در این سند مکتوب کرده اند و اگر ما بتوانیم بندهای آن را اجرایی کنیم دغدغه های مقام معظم رهبری را در راستای فرهنگ می توانیم جامه عمل بپوشانیم و به حداقل برسانیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, دانش روز,

یوسف دانشور افزود: در سند تحول بنیادین تمامی نیازهای یک دانش آموز که بتواند به کمال رسیده و به حیات طیبه نائل شود دیده شده است و در راستای صحبت های وزیر آموزش و پرورش و مقامات بالا دست در صدد این مهم هستیم که انشالله بتوانیم این سند را به صورت کامل و جامع در آموزش و پرورش اجرایی کنیم.  یکی از بندهای سند تحول بنیادین که بسیار حائز اهمیت است تقویت ساحت های ۶ گانه است که اگر ما بتوانیم این ساحت ها را که سند تحول بنیادین برای هر دانش آموز در نظر گرفته اجرا کنیم می توانیم یک دانش آموز کامل و با تمام توانمندی ها را تربیت کرده و در خدمت جامعه اسلامی قرار دهیم.

,

وی اظهار داشت: بر اساس سند تحول بنیادین تربیت دینی و اخلاقی، تربیت سیاسی و اجتماعی، تربیت زیستی و بدنی، تربیت هنری و زیبا شناختی، تربیت اقتصادی و حرفه ای، تربیت علمی و فناوری، ساحت هایی هستند که تعلیم و تربیت دانش آموزان بر اساس آنها صورت خواهد گرفت و  محور فعالیت های مدارس باید بر پنج عنصر علم، ایمان، اخلاق، عمل و تفکر باشد و  چشم انداز سند بنیادین آموزش و پرورش رسیدن به حیات طیبه است.

,

دانشور تصریح کرد: هر جامعه ای که بخواهد رشد پیدا کند باید به دانش آموزان، نوجوانان و جوانان خود بها دهد، ما هم در این راستا تمام توان را خواهیم گذاشت که بتوانیم آینده سازان کشور اسلامی ایران را در ساحت های ۶ گانه تربیت کنیم و در اختیار جامعه قرار دهیم. با توجه به راه اندازی سایت nojavan.khamenei.ir و توجه ویژه رهبر معظم انقلاب به دانش آموزان می توان گفت: ما جامعه ای هستیم که پتانسیل بالایی را در بحث جوان و نوجوان داریم. اگر دوران ۸ سال دفاع مقدس را ورق بزنیم خواهیم دید که ۳۶ هزار دانش آموز بیانگر اهمیت این موضوع است که دانش آموزان نقش بی بدیلی را در ۸ سال دفاع مقدس داشته اند و در تعلیم و تربیت و آموزش و پرورش باید اینچنین دانش آموزانی حضور داشته باشند.

,

اگر ما بتوانیم قوی عمل کنیم و سند تحول بنیادین و اسناد بالا دستی را در آموزش و پرورش عملیاتی و اجرایی کنیم بدون شک دغدغه های مقام معظم رهبری را کم خواهیم کرد و می توانیم در این راستا توفیقات روز افزونی را به دست آوریم.

,

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش استان البرز در ادامه گفت: در راستای انتقال فرهنگ به دانش آموزان و ترویج فرهنگ امام حسن مجتبی (ع) کریم اهل بیت باید در نظر داشته باشیم که این امام زمانی که به یک سفره افظار ساده دعوت می شود از اسب پیاده شده و کنار فقرا می نشیند و می فرماید: فقیری با فقرا. اگر ما بتوانیم فرهنگ افطاری ساده را در جامعه رواج دهیم می توانیم بسیاری از افراد مستمند  را تحت پوشش قرار دهیم و به جای اینکه به تجملات بپردازیم سعی کنیم هر چه ساده تر برگزار کنیم که تعداد افراد بیشتری را تحت پوشش قرار دهیم. ما هم در این راستا این تفکر را داریم که اگر ساده زیستی را در دستور کار خود قرار دهیم می توانیم به اقتصاد مقاومتی کمک کنیم.

,

یوسف دانشور در خاتمه افزود: باید نمونه های اقتصاد مقاومتی را در ۸ سال دفاع مقدس و رزمندگان ببینیم، اگر زندگی شهدا را بررسی کنیم خواهیم دید که آنها نماد اصلی اقتصاد مقاومتی بودند. با دست خالی پل هایی که زدند، توفیقاتی که به دست آوردند و جاده هایی که درست کردند و کارهایی که در ۸ سال دفاع مقدس امکان پذیر نبود با دست خالی و مدد الهی توانستند انجام دهند، ما نیز می توانیم اقتصاد مقاومتی را در کشور خود با تاسی از شهدا و فرامین مقام معظم رهبری اجرایی کنیم.

,

شایان ذکر است چندی پیش حضرت آیت‌ الله خامنه‌ ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در نامه ای به آقای روحانی رئیس جمهور، سیاست‌ های کلی برنامه ششم توسعه را در ۸۰ بند ابلاغ کردند. این سیاستهای کلی بر پایه‌ ی محورهای سه‌ گانه‌ ی «اقتصاد مقاومتی»، «پیشتازی در عرصه علم و فناوری» و «تعالی و مقاوم‌ سازی فرهنگی» و با در نظر گرفتن واقعیتهای موجود در صحنه داخلی و خارجی تنظیم شده است تا با تحقق اهداف برنامه ششم، به ارائه الگوی برآمده از تفکر اسلامی در زمینه پیشرفت که بکلّی مستقل از نظام سرمایه‌ داری جهانی است، کمک کند.

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه