اخبار داغ

رئیس خانه ،صنعت و معدن کرمان :

مهمترین دلیل تعطیلی واحدهای صنعتی واردات بسیار بالای کالاهای مصرفی از هند و چین است

مهمترین دلیل تعطیلی واحدهای صنعتی واردات بسیار بالای کالاهای مصرفی از هند و چین است
رئیس خانه ،صنعت و معدن کرمان گفت : مهمترین دلیل تعطیلی واحدهای صنعتی واردات بسیار بالای کالاهای مصرفی از کشورهایی همچون چین و هند می باشد و این واردات از تولیدات داخلی کشور جلوگیری کرده است .
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ علی اکبر مشرفی در گفتگو با خبرنگار " کرمان۱۴۰۰ " در رابطه با کارگاه ها و کارخانه های شهرک های صنعتی کرمان گفت : خانه صنعت و معدن کرمان دو سال پیش اقدام به سازماندهی اطلاعات شهرک های صنعتی شهر کرمان کرد .

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, علی اکبر مشرفی در گفتگو با خبرنگار ", کرمان۱۴۰۰,  " در رابطه با کارگاه ها و کارخانه های شهرک های صنعتی کرمان گفت : خانه صنعت و معدن کرمان دو سال پیش اقدام به سازماندهی اطلاعات شهرک های صنعتی شهر کرمان کرد .,

وی عنوان کرد : مشکلات و مسائل واحدهای صنعتی تمام شهرک های صنعتی مورد بررسی قرار گرفت و درصد کاری که در این واحدهای صنعتی انجام می شد یادداشت و نمونه برداری شد .

,

رئیس خانه ،صنعت و معدن کرمان با بیان این که اکنون نمی توان به طور دقیق آمار کارگاه ها و کارخانه های شهرک های صنعتی را بیان کرد ، افزود : اوج مشکلات اقتصادی واحدهای صنعتی در دو سال قبل بود و تقریبا ۴۰ درصد واحدهای صنعتی نیمه تمام و انتهای کار شهرک های صنعتی عملا متوقف بودند و خیلی از واحدها هم به تولید نرسیده و یا واحدهایی بودند که در اوایل تولیدشان متوقف شده بودند.

,

مشرفی ادامه داد : حدود ۳۰ درصد واحدهای صنعتی شهرک ها هم زیر ۵۰  درصد ظرفیتشان کار می کردند و حدود ۳۰ درصد واحدهای صنعتی هم به کار و فعالیت معمول خود تداوم می دادند.

,

وی عنوان کرد : ولی از دو سال پیش تا کنون هیچ آمار دقیق و درستی از درصد فعالیت کارگاه ها وکارخانه ها وجود ندارد ولی در مجموع وضعیت رشد اقتصادی در دو سال گذشته مثبت بوده است و امیدواریم تعداد واحدهایی که اکنون با ظرفیت بالا مشغول به کار هستند افزایش بسیار پیدا کند.

,

رئیس کارخانه لاستیک کرمان دلایل بسیار مختلفی را برای تعطیلی کارگاه ها و کارخانه های شهرک های صنعتی بیان کرد و اذعان کرد : اکثر واحدهای صنعتی دلیل خاص خودشان را دارند و پیدا کردن دلیل مشترک برای همه آن ها خیلی سخت است .

,

وی تاکید کرد : کاهش ارز پول ملی ، افزایش چند برابری دلار نسبت به پول ملی ، گران شدن انرژی و برداشته شدن سوبسید های انرژی و کمک نکردن دولت به صنایع می تواند از دلایل عمده تعطیلی کارگاه ها و کارخانه ها در شهرکهای صنعتی است .

,

رئیس خانه، صنعت و معدن کرمان ابراز داشت : مهمترین دلیل تعطیلی این واحدهای صنعتی واردات بسیار بالای کالاهای مصرفی از کشورهایی همچون چین و هند می باشد و این واردات از تولیدات داخلی کشور جلوگیری کرده است .

,

مشرفی در پایان اظهار داشت : از طرفی دیگر واحدهای مختلف صنعتی مشکلات خاص خودشان را دارند که این مشکلات می تواند نقدینگی و اختلاف بین شرکاء باشد .

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه