اخبار داغ

نگاه کلان و برنامه ریزی کلان در وزارت علوم /اینفوگرافیک

نگاه کلان و برنامه ریزی کلان در وزارت علوم /اینفوگرافیک
رهبر انقلاب در دیدار اساتید دانشگاه طی سخنانی به اهمیت ایجاد یک نظام منسجم و راهبردی در وزارت علوم اشاره داشتند،و یک نگاه کلان و برنامه کلان را از وظایف مربوط به وزارت علوم جهت هدایت دانشجویان دانستند و تحقق این مسئله را برای گره گشایی مسائل کشور ضروری دانستند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از  «کمال مهر»؛رهبر انقلاب در دیدار اساتید دانشگاه طی سخنانی به اهمیت ایجاد یک نظام منسجم و راهبردی در وزارت علوم اشاره داشتند،و یک نگاه کلان و برنامه کلان را از وظایف مربوط به وزارت علوم جهت هدایت دانشجویان دانستند و  تحقق این مسئله را برای گره گشایی مسائل کشور ضروری دانستند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کمال مهر,

مقام معظم رهبری:

,

مسئله‌ی افزایش تعداد دانشجو در دوره‌های تحصیلات تکمیلی است -که خوشبختانه در این چند سال اخیر افزایش چشمگیری پیدا کرده و این یک مزیّت بسیار فوق‌العاده‌ای است- منتها بایستی برنامه‌ریزی صحیحی نسبت به خروجی این پدیده‌ی مهم انجام بگیرد. در دوره‌های تحصیلات تکمیلی، دانشجویان دنبال این هستند که یک چیزی را تحقیق کنند، یک چیزی را بنویسند، رساله‌ای را تهیّه کنند؛ این احتیاج دارد به یک نظام، احتیاج دارد به یک نگرش کلان، به یک هدایت کلّی که چه تهیّه بشود که کشور بتواند از آن استفاده بکند. اگرچنانچه این نشد، ما منابع را هدر داده‌ایم؛ هم استاد را، هم دانشجو را، هم پول را، هم مدیریّت را، هم امکانات گوناگون دیگر را هدر داده‌ایم. این نگاه‌های کلان، این برنامه‌ریزی‌های کلان، این انتظام‌بخشیدن‌های کلان به مسائل مربوط به وزارت علوم، کارهای اساسی است که بایستی انجام بگیرد و گره‌های کشور ان‌شاءالله از این طریق باز بشود.1394/04/13

,

, ,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه