اخبار داغ

نابینا شدن یک زندانی سیاسی بحرینی

نابینا شدن یک زندانی سیاسی بحرینی
محمود جعفر یکی از زندانیان سیاسی به دلیل بدرفتاری زندانبانان زندان مرکزی جو بحرین، بینایی خود را از دست داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا، به نقل از خبرگزاری دولتی ایرنا، مسوولان زندان محمود را از دریافت درمان و معالجه محروم نگه داشتند و همین امر منجر به نابینایی وی شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,


نابینا شدن محمود جعفر یکی از بهترین شاهد مثال بر بدرفتاری رژیم آل خلیفه با زندانیان سیاسی در بحرین است.

بر اساس این گزارش، محمود تا کنون سه بار بازداشت شده است؛ او تا 15 ژانویه سال جاری به دلیل تحت تعقیب قرار داشتن مخفیانه زندگی می کرد.

زندانیان سیاسی در دو زندان الحوض الجاف و مرکزی جو پس از شورش در ماه مارس گذشته بطور روزافزون تحت فشار قرار گرفته اند. آنها از دریافت دوره درمانی لازم برای مجروحان باز نگه داشته شدند که همین امر باعث وخیم تر شدن وضعیت جسمانی آنها شده است.

مردم بحرین چهار سال قبل، همزمان با شروع قیام های مردمی در منطقه اعتراضات خود را علیه رژیم مستبد و خودکامه حاکم آغاز کردند و با اینکه از همان ابتدای اعتراضات، شکل مسالمت آمیز و دور از خشونت داشت رژیم آل خلیفه در نهایت شقاوت و وحشی گری با معترضان برخورد کرد. 

گرچه قیام مردم بحرین از چهار سال قبل رسماً آغاز شد ولی مبارزات پنهان و غیررسمی آنها به سالها قبل باز می گردد. رژیم آل خلیفه که تنها بخش کوچکی از جمعیت بحرین را نمایندگی می کند از چند دهه قبل با برقراری نظامی مستبد و فرقه گرا، ظلم و بی عدالتی آشکاری را علیه اکثریت مردم که عمدتاً از شیعیان می باشند اعمال کرده است. بسیاری از فرصت های شغلی و مناصب اداری و حکومتی در انحصار وابستگان، عوامل و طرفداران رژیم می باشد و اکثریتی که رژیم آنها را شهروند درجه 2 تلقی می کند از حقوق ابتدایی و آزادی های اجتماعی و سیاسی بی بهره هستند. 

از مشخصه های بارز انقلاب مردم بحرین، عدم وابستگی آن به قدرت های خارجی است و همین نکته، علت اصلی نگاه خصومت آمیز قدرت های استعمارگر به این انقلاب می باشد. 

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه