اخبار داغ

مذاکرات هسته‌ای تمدید می‌شود

مذاکرات هسته‌ای تمدید می‌شود
18 تیر یا 9 جولای تاریخ نهایی فرصت دولت آمریکا برای ارائه گزارش مذاکرات به کنگره است از این رو آمریکایی‌ها فشار می آورند که باید تا قبل از این تاریخ توافق شود اما منابع نزدیک به تیم ایران از تمدید یک یا دو روزه مذاکرات می‌گویند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از ایسنا، در حالی که قرار بود وزیر خارجه کشورمان ظهر روز دوشنبه در دیداری دوجانبه با همتای انگلیسی خود در گروه 1+5 دیدار کند این دیدار به خاطر طولانی شدن نشست داخلی وزیران خارجه 1+5 به تاخیر افتاد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

سرگئی لاوروف و محمد جواد ظریف عصر روز دوشنبه یک روز مانده به پایان مهلت هفت روزه تمدید مذاکرات در هتل کوبورگ دیدار کردند.

,

این دومین دیدار ظریف و لاوروف طی دو هفته گذشته است.

,

محمد دریایی یکی از مقامات وزارت خارجه کشورمان که تیم مذاکره کننده هسته‌ای را همراهی می‌کند در صفحه توییتر خود نوشت: ما به مذاکرات حتی بعد از 9 جولای (18 تیر) ادامه می‌دهیم.

,

هم چنین دوشنبه شب یک دیپلمات ایرانی به خبرنگاران گفت که مذاکرات به احتمال قوی تا چهارشنبه شب یا بامداد پنجشنبه ادامه می‌یابد.

,

در عین حال مقامات آمریکایی نسبت به انجام مذاکرات تا 7 ژوئیه (16 تیر) تاکید دارند.

,

ایران و 1+5 در ژوئیه 2014 تصمیم به تمدید مذاکرات برای یک دوره هفت ماهه گرفتند که قرار بود اگر دو طرف ظرف چهارماه به نتیجه رسیدند پایان مذاکرات را اعلام کنند اما مذاکرات تا 30 ژوئن تمدید شد. در عین حال به خاطر استمرار مذاکرات و ادامه مباحث این احتمال که مجددا مذاکرات ادامه یابد ولو برای یک یا دوماه قابل پیش بینی بوده است اما تمدید دوباره مذاکرات مدت زمان اجرای توافق را طولانی تر خواهد کرد.

,

18 تیر یا 9 جولای تاریخ نهایی فرصت دولت آمریکا برای ارائه گزارش مذاکرات به کنگره است از این رو آمریکایی‌ها فشار می آورند که باید تا این تاریخ توافق شود. این در حالی است که ضرب الاجل 18 تیر، مشکل داخلی آمریکاست و ایران نیازی نمی‌بیند به خاطر این موضوع مذاکرات را با فشار و بدون در نظرگرفتن اصول مذاکراتی و خطوط قرمزش به پایان برساند و از آنها عقب‌نشینی کند و به توافق بر اساس خواست طرف مقابل بپردازد.

,

به گزارش خبرنگار ایسنا، برخی منابع آگاه به روند مذاکرات اعلام کردند که برخلاف پیش بینی کنگره، محدودیت زمانی به ابزار اعمال فشار معکوس بر دولت آمریکا تبدیل شده است چرا که این مساله یکی از عوامل اختلاف میان 1+5 است و این کشورها باید به هر نحو آمریکا را ملزم به پذیرش توافق تا تاریخ مقرر کنند، در غیر این صورت قطعا عامل دست نیافتن به توافق آمریکا خواهد بود.

,

مقام معظم رهبری پس از مذاکرات لوزان در جمع مداحان اهل بیت (ع) فرمودند: ممکن است مسئولان بگویند به علت فرصت سه ماهه برای رسیدن توافق، زمان زیادی بمنظور بحث و شنیدن سخنان منتقدین وجود ندارد که در پاسخ باید گفت این فرصت سه ماهه یک موضوع غیرقابل تغییر نیست و اگر این مدت زمان افزایش یابد هیچ اشکالی ندارد همانگونه که طرف مقابل در برهه ای از مذاکرات، زمان را هفت ماه عقب انداختند.

,

 

,

حضرت آیت الله خامنه‌ای با تأکید بر اینکه با توافقی که منافع ملت و کشور را تأمین کند، کاملا موافق هستند، افزودند: البته این را هم گفته‌ام که «توافق نکردن بهتر از توافق بد است» زیرا قبول نکردن توافقی که بخواهد منافع ملت ایران را پایمال کند و عزت ملت را از بین ببرد، شرف دارد بر توافقی که بخواهد ملت ایران را تحقیر کند.

,

انتهای پیام/ع

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه