اخبار داغ

مسئول خیریه آبشار عاطفه ها در شازند گفت:

درک عظمت گره گشایی حاجات نیازمندان از ظرفیت عقل آدمی خارج است

درک عظمت گره گشایی حاجات نیازمندان از ظرفیت عقل آدمی خارج است
مسئول موسسه خیریه آبشار عاطفه ها در شازند ضمن تشریح فعالیت های این خیریه گفت:برآوردن حاجات مؤمنین و گره گشایی از زندگی آنها از کارهای بسیار مهم زندگی مؤمنین و مورد تأکید خدا، رسول گرامی اسلام (ص) و ائمّه معصومین (ع) و پی بردن به عظمت آن از حد ظرفیت عقل آدمی خارج است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از پایگاه خبری" شازند ما"، بی شک یکی از راه های بهشتی شدن، یتیم نوازی و کمک به فقرا و مستمندان جامعه است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا , شازند ما,


 کفالت و اکرام ایتام و افراد بی سرپرست و نیز اطعام نیازمندان، همواره مورد تأکید و توجه خاص خدای متعال و ائمه اطهار(ع) است،در قرآن کریم بر این مساله تاکید شده که اکرام یتیم موجب دوستی خداوند، آسایش در دنیا و آخرت، بازدارنده از کبر و غرور و دوری از محنت های مالی می شود.

,
,

 

,

, ,

 

,


همچنین بر اساس آموزه های اسلامی ، یکی از ملاک های ایمان حقیقی به خدای متعال، اکرام ایتام و انفاق نیازمندان جامعه است، ضمن آنکه گذشته از این ، دستگیری از فرد نیازمند و محروم یک وظیفه انسانی و برآمده از وجدان بشر به شمار می رود.

,
,


به همین مناسبت به موسسه مردم نهاد خیریه آبشار عاطفه ها شعبه شازند رفته و در گفتگویی با مسئول این نهاد از نزدیک با عملکرد این موسسه آشنا شدیم که درادامه می خوانید:

,
,


فاطمه ملکی مسئول موسسه خیریه آبشار عاطفه ها در شازند گفت: این موسسه مردم نهاد در سال 80 زیر نظر وزارت کشور افتتاح شد که 14 سال از فعالیت آن می گذرد.

,
,


وی با بیان اینکه این موسسه در استان مرکزی 5 شعبه دارد، ادامه داد: شعبه شازند موسسه آبشار عاطفه ها در بهمن ماه سال 1392 با حضور مقیمی استاندار وقت استان مرکزی افتتاح شد.

,
,


 مسئول موسسه خیریه آبشار عاطفه ها در شازند اظهار کرد: این موسسه با 230 نمایندگی در سطح کشور بزرگترین خیریه ایران محسوب می شود.

,
,


ملکی با بیان اینکه ارائه خدمات در این موسسه محدودیتی ندارد تصریح کرد: اقدامات نهاد شامل اکرام ایتام، افراد ازکار افتاده و بیمار، زنان سرپرست خانوار، خانواده زندانیان، خانواده های بد سرپرست و تهیه جهیزیه می باشد.

,
,


وی با اشاره به اینکه سازمان در اهداء جهیزیه رتبه اول کشور را دارد و در این حوزه به صورت برنامه ریزی شده عمل می شود بیان کرد: در سال 93 در سطح کشور بیش از 5 هزار جهیزیه توزیع شد و در سال 94 برنامه ریزی روی 8 هزار جهیزیه است.

,
,


  مسئول موسسه خیریه آبشار عاطفه ها در شازند زمان اهداء جهیزیه ها را در نیمه شعبان، ولادت امام رضا(ع) و ولادت حضرت زینب(س) عنوان کردو گفت: در سال 93 در شهرستان شازند 52 سری جهیزیه توزیع شد و در سال 94 برنامه ریزی روی توزیع 70 سری جهیزیه می باشد که 36 مورد آن در نیمه شعبان توزیع شد.

,
,


ملکی ادامه داد: تاکنون 300 پرونده در این موسسه تشکیل شده است و بین یکهزار و 200 تا یکهزار و 500 نفر از  مردم شهرستان تحت حمایت موسسه هستند که این تعداد هر روز در حال افزایش است.

,
,


وی اضافه کرد: یکی دیگر از هدف گذاری های ما اشتغالزایی برای مهرجویان بخصوص زنان سرپرست خانوار و ساخت و تعمیر منازل برای ایتام است.

,
,


مسئول موسسه خیریه آبشار عاطفه ها در شازند در خصوص فعالیت های دیگر موسسه اظهار کرد: فعالیت در حوزه درمان نیز از دیگر اقدامات موسسه است که در این حوزه، شعب به صورت زنجیره ای به هم متصل هستند، دریافت زکات، خمس، رد مظالم، صدقه فطریه و کفاره با فتوای مراجع ، فعالیتهای فرهنگی مذهبی،توزیع البسه و پوشاک، تعمیرات منازل و ایجاد مسکن، پرداخت دیه، سهم امام،سهم سادات و...،پرداخت مستمری، تورهای زیارتی، مشاوره خانوادگی و ازدواج و... نیز از دیگر اقدامات این موسسه می باشد.

,
,


ملکی با اشاره به اینکه موسسه آبشار عاطفه ها تحت حمایت و زعامت امام رضا(ع) است و ما به وضوح حضور و کمک امام رضا(ع) را در بسیاری از موارد می بینیم در بیان حس و حال کمک به نیازمندان اذعان کرد: یکی از کارهای بسیار مهم زندگی مؤمن که مورد تأکید خدا و رسول گرامی اسلام (ص) و ائمّه معصومین (ع) است، مسئله ی برآوردن حاجات مؤمنین و گره گشایی از زندگی آنهاست؛ اهمیّت این موضوع در حدّی است که پی بردن به آن از حد ظرفیت عقل آدمی خارج است.

,
,


وی عنوان کرد: در حدیثی از پیامبر عزیز اسلام (ص) وارد شده که حضرت فرمودند« هر کس دل مؤمنی را شاد کند، مرا شاد نموده و هر که مرا شاد نماید خدا را شاد نموده است»؛ برابری شاد نمودن دل مؤمن با شادی خدا چیزی نیست که ما با عقل قاصر خود بتوانیم آن را درک نماییم.

,
,


مسئول موسسه خیریه آبشار عاطفه ها در شازند با بیان اینکه تقاضای ما از مسئولین شهرستان همکاری در حد توان با موسسه است در پایان خاطر نشان کرد: متأسفانه برخی مسئولین در شهرستان، در قبال موسسه برخورد سلیقه ای دارند به طور مثال نزدیک به یک سال است برای ملاقات با مدیران یکی از صنایع بزرگ شهرستان درخواست داده ایم ولی هنوز موفق به این کار نشدیم و این در حالی است که خیریه های اراک به راحتی از ظرفیت صنایع شازند استفاده می کنند.

,
,


انتهای پیام/ر

,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه