اخبار داغ

رئیس اداره تبلیغات اسلامی فومن و شفت:

علی (ع) الگو تمام نمای عدالت بود

علی (ع) الگو تمام نمای عدالت بود
رئیس اداره تبلیغات اسلامی فومن و شفت با بیان اینکه عدالت از دیگاه امام علی (ع) در ردس ارزش های اخلاقی قرار دارد، گفت: علی (ع) الگوی تمام نمای عدالت بعد از پیامبر است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا حجت الاسلام علیرضا ابراهیم زاده در گفتگو با صبح شفت، با تسلیت شهادت حضرت علی (ع) ، اظهار داشت: امام علی(ع) در ارائه عدالت، پیشروترین و تنها فرد مقتدر تاریخ است که بعد از پیامبر اسلام(ص)، عدالت را با تمام ابعاد آن در جامعه پیاده کرد.
وی افزود: بررسی نهج البلاغه نشان می دهد که از منظر امام علی (ع)، عدالت در رأس ارزش های اسلامی است و تمام ارزش ها به عدالت باز می گردد.
رئیس اداره تبلیغات اسلامی فومن و شفت با اشاره به خصوصیات و فضائل آن حضرت پرداخت و گفت : در بیان فضائل و کرامات حضرت علی(ع)، نه تنها ما، بلکه تمام بشریت عاجزند.
وی ادامه داد: در وصف کسی که خود خداوند او را«نبأ عظیم» می داند و آیات زیادی را در وصف او آورده و مداح اوست و فضائل او را می گوید، ما نمی توانیم سخنی بگوییم.
این کارشناس دینی با اشاره به جایگاه نهج البلاغه اظهار داشت: بیانات، اندیشه‌ها و حکمت‌های حضرت علی(ع) در نهج البلاغه ، مهم‌ترین منبع بیداری اسلامی و بهترین راه حل مشکلات جهان امروز و رسیدن به سعادت دنیوی و اخروی است.
امام جمعه موقت شفت خاطر نشان کرد: پیامبر اسلام(ص) و علی(ع) الگوی تمام نمای حقوق انسانی هستند و از قرن‌ها پیش در ابعاد مختلف، به مفهوم بنیادین عدالت و حقوق بشر پرداخته و از زوایای گوناگون بر رعایت اصول آن‌ها که جزو مفاهیم کلیدی اسلام است، تاکید کرده‌اند.
حجت الاسلام ابراهیم زاده با اشاره به احادیثی از نهج البلاغه، حکایات این کتاب سرشار از حکمت را تعریفی جامع از مفهوم عدالت برشمرد و آنچه را که جوامع غربی، امروزه از عدالت تعریف می‌کنند مغایر با مفهوم حقیقی آن دانست.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
,
,
,
,
,
,

انتهای پیام/پ

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه