اخبار داغ

روز قدس و شیاطین جهانی

روز قدس و شیاطین جهانی
اکنون 37 سال از این پیام تاریخی می‌گذرد و روز قدس کمی حال و هوای متفاوت‌تر از سالهای گذشته دارد ضرورت پاسداشت از ارزشهای اسلام و حرکت جهادی علیه اسلام‌ستیزان ایجاب می‌کند تا مسلمانان جهان در مواجهه با شیاطین بزرگ و کوچک تکلیف و رسالت خود در روز قدس را مقتدرانه به دنیا ارائه نمایند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از صبح توس، در روز 17 مرداد سال 1358 حضرت امام خمینی(ره)، طی پیامی آخرین جمعه ماه مبارک را روز قدس نامیدند. حضرت امام در بخشی از پیام فرمودند: «جمیع مسلمانان جهان را دعوت می کنم آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را که از ایام قدر است، و می تواند تعیین کننده سرنوشت مردم فلسطین نیز باشد، به عنوان روز قدس انتخاب، و طی مراسمی هم بستگی بین‌المللی مسلمانان را در حمایت از حقوق قانونی مردم مسلمان اعلام نمایند. از خداوند متعال پیروزی مسلمانان را بر اهل کفر خواستارم». هر چند که حضرت امام این روز را تنها مختص قدس شریف نمی‌دانستند، بلکه این روز را روز اسلام و روز حکومت اسلامی دانستند و یادآور شدند: «روز قدس روز مقابله ملت‌هایی است که زیر فشار ظلم امریکا و غیرامریکا بودند. روزی است که باید مستضعفین مجهز بشوند در مقابل مستکبرین. روزی است که باید سرنوشت ملت‌های مستضعف معلوم شود».

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس, ، در روز 17 مرداد سال 1358 حضرت امام خمینی(ره)، طی پیامی آخرین جمعه ماه مبارک را روز قدس نامیدند. حضرت امام در بخشی از پیام فرمودند: «جمیع مسلمانان جهان را دعوت می کنم آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را که از ایام قدر است، و می تواند تعیین کننده سرنوشت مردم فلسطین نیز باشد، به عنوان روز قدس انتخاب، و طی مراسمی هم بستگی بین‌المللی مسلمانان را در حمایت از حقوق قانونی مردم مسلمان اعلام نمایند. از خداوند متعال پیروزی مسلمانان را بر اهل کفر خواستارم». هر چند که حضرت امام این روز را تنها مختص قدس شریف نمی‌دانستند، بلکه این روز را روز اسلام و روز حکومت اسلامی دانستند و یادآور شدند: «روز قدس روز مقابله ملت‌هایی است که زیر فشار ظلم امریکا و غیرامریکا بودند. روزی است که باید مستضعفین مجهز بشوند در مقابل مستکبرین. روزی است که باید سرنوشت ملت‌های مستضعف معلوم شود».,

اکنون 37 سال از این پیام تاریخی می‌گذرد و روز قدس کمی حال و هوای متفاوت‌تر از سالهای گذشته دارد. علی رغم دستاوردهای ارزشمند در عرصه مقاومت فلسطین و رشد و نفوذ اسلام در جهان اسلام، ضرورت پاسداشت از ارزشهای اسلام و حرکت جهادی علیه اسلام‌ستیزان ایجاب می‌کند تا مسلمانان جهان در مواجهه با شیاطین بزرگ و کوچک تکلیف و رسالت خود در روز قدس را مقتدرانه به دنیا ارائه نمایند. لذا مسلمانان مکلف‌اند به چندین دلیل، پیام خود را در روز قدس به شیاطین جهانی- منطقه‌ای مخابره کنند.

,

1- رژیم صهیونیستی شیطان خاورمیانه، با پشتیبانی داعش درصدد اشغال نیل تا فرات است و امروز در منطقه به نماد کودکش و تروریسم تبدیل شده است. از طرفی با ایجاد تفرقه و اختلاف بین مسلمانان، درصدد ممانعت هرگونه همدلی و همزبانی بین برادران مسلمان می­باشد. لذا مسلمانان جهان با حضور و مقاومت در روز قدس می­توانند ظرفیت‌های انقلابی جهان اسلام را در کنار هم قرار داده و نظام سلطه منطقه‌ای را با شعار مقاومت زمینگیر نماید.

,

2- با توجه به شرایط منطقه، تبیین توطئه صهیونیستها در منطقه و حمایت آنها از گروه‌های تکفیری در منطقه، مسئله مهمتری است که باید شفاف شود. همان‌طور که همچنان مسئله اول جهان اسلام مسئله فلسطین می‌باشد؛ صهیونیستها درصددند تا با ایجاد درگیری و حمایت از گروه‌های بنیادی و تکفیری منطقه، ذهن مسلمانان و دنیا را از فلسطین دور نمایند و با بذر نفاق و توطئه و ایجاد درگیری‌های صوری و ساختگی، سیاستهای تفرقه‌افکنانه خود را در جهان اسلام پیاده نمایند.

,

3- شیطان دیگر آل‌سعود در منطقه است؛ که مدتهاست با آل‌یهود پیوند خورده است. امروز  جبهه جنایات وحشیانه رژیم متجاوز آل‌سعود علیه مردم مقاوم و مظلوم سوریه، عراق و یمن شکل‌ گرفته است. رژیم تکفیری آل‌سعود با غارت منابع نفتی جهان اسلام و به مدد دلارهای نفتی، علیه مردم مظلوم این منطقه و در یک اقدام نظامی مشترک با صهیونیست‌ها و در یکی از محروم‌ترین کشورهای اسلامی منطقه به دنبال مهار حرکت اسلامی و انقلابی مردم می‌باشد. لذا مواجهه مقتدرانه مسلمانان می‌تواند پیامی رسا را برای این دو رژیم داشته باشد.

,

4- اما همه این شیاطین به سرکردگی آمریکا هدایت می‌شوند. حضرت امام فرمودند: «آمریکا شیطان بزرگ است». چرا که همواره، همراه ظالمان و علیه مظلومان بوده است. در واقع آمریکا با اتکا به خیانت‌های تکفیری‌ها و آل‌سعود چالش اسلامی- صهیونیستی جهان اسلام را به چالش اسلامی- اسلامی تبدیل و ضمن ایجاد فراغت برای رژیم جلاد صهیونیستی، ظرفیت‌های انقلابی جهان اسلام را رودر روی هم قرار داده‌ است. در حققیت پشت پرده غالب مسائل خصمانه منطقه خاورمیانه، در فلسطین، سوریه، یمن و عراق و حتی تولد داعش در افغانستان، آمریکا می‌باشد.

,

از طرفی هم مسبب تشکیل بسیاری از گروه‌های تروریستی در منطقه آمریکا می‌باشد. در حال حاضر
جبهه اول فتنه گروه‌های تکفیری با عناوین مجعول داعش، القاعده، النصره، بوکوحرام و... بخش اعظم ظرفیت‌ جهان اسلام را در کشورهایی نظیر عراق، سوریه و لیبی درگیر خود ساخته و درصدد است تا چهره‌ای بسیار منفی از اسلام در جهان ارائه نماید.

,
,

بی‌تردید همه این جبهه‌بندی‌های صوری در جهان اسلام، از جانب شیطان بزرگ است. آنها از شکست‌های مستمر از نهضت انقلاب اسلامی در منطقه به انزوا رفته‌اند. لذا پیام این حضور مقتدرانه مردم مسلمان در روز قدس، می‌تواند تجلی وحدت و انسجام ملی در برابر استکبار جهانی باشد؛ تا باطل‌السحر توهم دشمنان را بشکند و از طرفی اراده جهان اسلام نیز پشتوانه‌ای برای تلاشگران خط مقدم جبهه دیپلماسی ایران خواهد بود تا در برابر فزون‌خواهی‌های آمریکا بایستند؛ تا از تحمیل یک توافق بد جلوگیری نمایند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه