اخبار داغ

رییس اداره دامپزشکی سردشت:

فروش مرغ زنده در سردشت ممنوع است

فروش مرغ زنده در سردشت ممنوع است
رییس اداره دامپزشکی سردشت در جلسه ستاد آنفولانزای مرغی از ممنوعیت عرضه مرغ زنده در سطح این شهرستان خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا  به نقل از بُلفَت، اسکندر عبدی در جلسه ستاد آنفولانزای مرغی که در سالن اجتماعات فرمانداری سردشت با حضور جمعی از فروشندگان مرغ سطح شهر برگزار شد در خصوص تشریح آنفولانزای نوع جدید اظهار کرد: با ترکیب سویه آنفولانزای انسانی که در جمعیت انسانی شایع می باشد و سویه مرغی، سویه جدیدی از آنفولانزای مرغی ایجاد شده است که سویه جدید فوق حاد را ایجاد کرده و در صورت شیوع در جامعه انسانی بسیار کشنده و خطرناک است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا  , بُلفَت,

رییس اداره دامپزشکی سردشت با اظهار اینکه این بیماری در سردشت تاکنون مشاهده نشده است گفت: چند مورد از این بیماری در استان مازندران، آذربایجان شرقی و استان های دیگر کشور دیده شده و به دلیل بحرانی بودن موضوع سازمان جهانی فائو ورود پیدا کرده است .

,

وی در خصوص اقدامات پیشگیرانه بیماری آنفولانزای فوق حاد مرغی تصریح کرد: در این شرایط هرگونه ورود مرغ زنده از مبدا آذربایجان شرقی به مقصد استان آذربایجان غربی ممنوع بوده و در این راستا قرنطینه شدید ایجاد شده است.

,

هیچگونه موردی از آنفولانزای مرغی در سردشت گزارش نشده است

,

وی افزود: مرغداری های سردشت نیز تحت کنترل اداره دامپزشکی هستند و در صورت مشاهده هرگونه تلفات غیر معمول معدوم سازی در آن صورت می گیرد.

,

عبدی خاطر نشان کرد: از همان لحظه که مرغ از مرغداری بیرون آورده می شود ناقل آلودگی می شود تا آن زمان که به دست مصرف کننده می رسد و در این شرایط انتقال ویروس بسیار محتمل است.

,

به گفته وی در جلسات ستاد آنفولانزای مرغی شاید بصورت گذرا از بسیاری مسائل چشم پوشی می شد اما اکنون موضوع کشتار مرغ زنده که بیشتر در مناطق جنوب استان مشاهده می شود به موضوعی سراسری تبدیل شده که به شکل کاملا غیربهداشتی و بدون نظارت به فروش می رسیدند.

,

با فروشندگان مرغ زنده بصورت جدی برخورد می شود/شغل فروشندگان مرغ زنده به فروشندگان مرغ کشتار روز تبدیل می شود

,

حسین یوسفی فر با بیان اینکه به صورت جدی با فروشندگان مرغ زنده در سطح شهرستان برخورد می شود گفت: همه ما موظف هستیم دنبال روزی حلال باشیم و شغلی را انتخاب که هم سلامت جامعه را مدنظر قرار دهیم و هم امرار معاش کنیم.

,

معاون فرماندار سردشت افزود: این نوع کشتار مرغ در معرض عموم علی رغم داشتن چهره ای زشت و نامناسب از لحاظ روانی، ناقل بسیاری از بیماری هایی است که ممکن است بصورت اپیدمی شیوع پیدا کنند.

,

یوسفی فر گفت: برای جلوگیری از عرضه مرغ زنده، به هر کدام از فروشندگان مرغ زنده سطح شهر یخچال مخصوص داده می شود و همچنین مرغ کشتار روز هم به قیمت مرغداری به دست فروشنده می رسد.

,

به گفته وی با اجرای فروش مرغ کشتار روز در یخچال های مخصوص به جای عرضه مرغ زنده، شغل این فروشندگان سر و سامان یافته و حتی در برخی از هزینه ها هم به آنها کمک می شود.

,

وی با هشدار به خطرات و بیماریهای پیش آمده، هرگونه تغییر رفتاری و فرهنگی در این خصوص را الزامی دانست و گفت: در صورت مشاهده نقض قانون توسط هر یک از فروشندگان، قوه قهریه به جدی با آنها برخورد خواهد کرد که تمام ارگانها و ادارات ملزم به جمع آوری مرغ زنده از سطح خیابان ها هستند.

,

در شهرهای همجوار شهرستان سردشت موضوع مبارزه با کشتار مرغ زنده با دستور مستقیم دادستان نسبت به جمع اوری آن اقدام شده است.

,

گفتنی است مصرف مرغ زنده به عادتی در بین مردم تبدیل شده است.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه