اخبار داغ

قطعی های مکرر برق روستای پهمدان و ایشکاء در ماه رمضان+عکس

قطعی های مکرر برق روستای پهمدان و ایشکاء در ماه رمضان+عکس
هر روزه بخش های وسیعی از روستای پهمدان و ایشکاء شهر رودبنه قطعی برق را تجربه می کند و مردم روزه‌دار در گرمای شدید و شرجی این روزهای شهرستان لاهیجان با مشکل مواجه شدند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از سرویس نجوا با مسئولین «لاهیجان» ،شهروندی به نام ابراهیم نصیری درباره قطعی برق روستای پهمدان در این بخش برای ما نوشت: «با عرض سلام موضوع: اداره برق شهرستان لاهیجان بمدت ۲ سال است بعضی از مناطق روستای میان محله پهمدان بعلت سرقت سیم های برق از دو رشته سیم تغذیه می شود با توجه به گرمای بیسابقه اکثر لوازم برقی خانوارها دچار خسارت شده اند. چندین گزارش دهیار پهمدان به اداره فرستاند اما مسئولین اداره برق گوش شنوایی ندارند. لطفا سایت مشکل مردم را اطلاع رسانی نماید. با تشکر» 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, نجوا با مسئولین, «لاهیجان», «با عرض سلام موضوع: اداره برق شهرستان لاهیجان بمدت ۲ سال است بعضی از مناطق روستای میان محله پهمدان بعلت سرقت سیم های برق از دو رشته سیم تغذیه می شود با توجه به گرمای بیسابقه اکثر لوازم برقی خانوارها دچار خسارت شده اند. چندین گزارش دهیار پهمدان به اداره فرستاند اما مسئولین اداره برق گوش شنوایی ندارند. لطفا سایت مشکل مردم را اطلاع رسانی نماید. با تشکر» ,

خبرنگار «لاهیجان» ، با حضور در روستاهای پهمدان و ایشکاء از نزدیک با روستائیان به گفتگو نشست تا مشکلات ناشی از قطعی مکرر برق در این دو روستا را که باعث بروز مشکلات اقتصادی و معیشتی بسیار شده و براساس گفته یکی از روستانشیان برق مهمان چند ساعته مردم این روستاست را به گوش مسئولین مربوط برساند.

, «لاهیجان»,

یکی از روستانشیان پهمدانی در این باره می گوید “برق مرتبا در ساعاتی از روز و گاها شب قطع می شود و دلیل آن نیز برای ما مشخص نیست”

, “برق مرتبا در ساعاتی از روز و گاها شب قطع می شود و دلیل آن نیز برای ما مشخص نیست”, “برق مرتبا در ساعاتی از روز و گاها شب قطع می شود و دلیل آن نیز برای ما مشخص نیست”,

محمدنژاد تاکید دارد که هر چند زمان قطعی ها کوتاست؛ ولی تکرار قطعی ها موجب شده در هفته های گذشته دل مشغولی هایی به وجود آید تا جایی که اطمینان نداریم یک یا دو ساعت دیگر برق داریم یا نه.

,

برق پهمدان (۱)

, برق پهمدان (۱), برق پهمدان (۱),

وی گفت:متاسفانه به دلیل اینکه اغلب وسایل و لوازم حتی در منزل برقی است قطعی برق روند عادی زندگی را مختل می کند.

, متاسفانه به دلیل اینکه اغلب وسایل و لوازم حتی در منزل برقی است قطعی برق روند عادی زندگی را مختل می کند.,

این گزارش می افزاید : با وجود ساخت و سازهای فراوان برخلاف دیگر بافتهای روستایی تغییری در سیم کشی های برق منطقه پهمدان ایجاد نشده و با گذشت بیش از بیست و پنج سال از عمر سیم کشی،هنوز بروزرسانی در سیستم برق صورت نگرفته است.

, این گزارش می افزاید : با وجود ساخت و سازهای فراوان برخلاف دیگر بافتهای روستایی تغییری در سیم کشی های برق منطقه پهمدان ایجاد نشده و با گذشت بیش از بیست و پنج سال از عمر سیم کشی،هنوز بروزرسانی در سیستم برق صورت نگرفته است.,

برق پهمدان (۳)

, برق پهمدان (۳), برق پهمدان (۳),

یکی از بازاریان قطعی برق را باعث تعطیلی مغازه ها می داند و معتقد است که در ماه های گذشته قبوض برق با قیمت میلیونی برای آن ها صادر شده است که پس از پیگیری های صورت گرفته مشکل را شماره خوان ها دانستند.

, یکی از بازاریان قطعی برق را باعث تعطیلی مغازه ها می داند و معتقد است که در ماه های گذشته قبوض برق با قیمت میلیونی برای آن ها صادر شده است که پس از پیگیری های صورت گرفته مشکل را شماره خوان ها دانستند.,

یکی از اعضاء شورای روستا گفت: به اداره برق پیشنهاد دادیم که دو شاخه کابل به انشعاب اضافه کند که کل هزینه آن صد میلیون ریال می باشد و روستائیان حاضرند که نیمی از آن را نیز تقبل کنند.

,

برق پهمدان (۷)

, برق پهمدان (۷), برق پهمدان (۷),

روستای زیبای ایشکاء شهر رودبنه نیز دارای مشکلی مشابه این وضعیت است که پس از پیگیری های صورت گرفته توسط دهیار این روستا هنوز به نتیجه ای نرسیده اند.

, روستای زیبای ایشکاء شهر رودبنه نیز دارای مشکلی مشابه این وضعیت است که پس از پیگیری های صورت گرفته توسط دهیار این روستا هنوز به نتیجه ای نرسیده اند.,

سیدحسین محمدی رئیس اداره برق لاهیجان در گفتگو با «لاهیجان»،با توضیحاتی در این باره با بیان اینکه میان محله پهمدان تحت نظر شعبه ای استحفاظی ناصرکیاده است که ریز موضوعات روستاهای اطراف با این شعبه مکاتبه می شود افزود:مشکلات برقی روستاهای اطراف ناصرکیاده از طریق مردم منطقه به آن شعبه مکاتبه می شود و فعلا اطلاعی در این باره ندارم.

, «لاهیجان»,

برق پهمدان (۶)

, برق پهمدان (۶), برق پهمدان (۶),

وی با بیان اینکه شبکه های برقی اکثرا فرسوده هستند و بحران برف سال ۸۳ و ۸۶ باعث آسیب جدی به شبکه ها شده و قطعا هم به طور اساسی تعمیر نشدند افزود:چون زیرساخت های این امر فراهم نبوده و جایگزینی صورت نگرفته است.

,

رئیس اداره برق لاهیجان با بیان اینکه الگوی مصرف مردم هم تغییراتی کرده و لوازم برقی پرمصرفی که در بازار زیاد شده در همه خانه ها وجود دارد افزود:شما بهتر میدانید که احداث شبکه برق رسانی در حوزه های روستایی قدیمی است و این سیستم برای کولر و لوازم برقی پرمصرف تعریف نشده نیست و این چالش بزرگی است که در روستاها گریبان گیر ما شده است.

, رئیس اداره برق لاهیجان با بیان اینکه الگوی مصرف مردم هم تغییراتی کرده و لوازم برقی پرمصرفی که در بازار زیاد شده در همه خانه ها وجود دارد افزود:شما بهتر میدانید که احداث شبکه برق رسانی در حوزه های روستایی قدیمی است و این سیستم برای کولر و لوازم برقی پرمصرف تعریف نشده نیست و این چالش بزرگی است که در روستاها گریبان گیر ما شده است.,

برق پهمدان (۵)

, برق پهمدان (۵), برق پهمدان (۵),

محمدی با بیان اینکه قطع به یقین همه اعتقاد دارند که شبکه های روستایی یک روزه یا یک ساله قابل اصلاح و بروزرسانی نیست افزود:ما هم می پذریم که شبکه ها برای این لوازم خانگی پرمصرف طراحی نشده اند و قطعی برقی های پراکنده طبیعی است.

, محمدی با بیان اینکه قطع به یقین همه اعتقاد دارند که شبکه های روستایی یک روزه یا یک ساله قابل اصلاح و بروزرسانی نیست افزود:ما هم می پذریم که شبکه ها برای این لوازم خانگی پرمصرف طراحی نشده اند و قطعی برقی های پراکنده طبیعی است.,

وی با بیان اینکه بروزرسانی شبکه ها زمان بر است از مردم و روستانشینان خواست در این زمینه با سعه صدر خود یاری رسان مسئولین باشند.

, وی با بیان اینکه بروزرسانی شبکه ها زمان بر است از مردم و روستانشینان خواست در این زمینه با سعه صدر خود یاری رسان مسئولین باشند.,

محمدی با بیان اینکه معضل سرقت سیم های برق نیز متاسفانه درروستاهای شهرستان بسیار زیاد است گفت:یعنی وضعیت گاهی به این شکل است که امروز سیم کشی می شود و فردا سیم ها به سرقت می رود.شرکت برق هم ساز و کارهای خاص خودش را دارد و این طور نیست که به محض سرقت سیم کشی جدیدی انجام گیرد چون رفع این مشکل نیازمند تامین اعتبار است.

,

رئیس اداره برق لاهیجان در پایان با بیان اینکه انتظار ما از مسئولین،مردم و پایگاه های بسیج مقاومت این است که برای جلوگیری از این مشکل در این امر یاری رسان ما باشند گفت:چون در واقع این مشکلی است که بیشتر مردم روستا را دچار آن خواهد بود،چون امکانات و توان برای جایگزینی سریع وجود ندارد.ولی بخش اعظمی از سرقت های صورت گرفته که دارای صورت جلسه بوده تعمیر و بروزرسانی شده است.

,

برق پهمدان (۲) برق پهمدان (۴)

, برق پهمدان (۲), برق پهمدان (۲), برق پهمدان (۴), برق پهمدان (۴),

پایان پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه