اخبار داغ

جمع آوری 12میلیون ریال زکات مستحبی در املش

جمع آوری 12میلیون ریال زکات مستحبی در املش
اولین جلسه شورای زکات شهرستان املش در دفتر امام جمعه این شهرستان برگزار شد .
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از املش ما ، مسئول زکات شهرستان املش در اولین نشست اعضاء شورای زکات در سالجاری از جمع آوری 120میلیون ریال زکات مستحبی از ابتدای سالجاری خبر داد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا , املش ما,

حجت الاسلام صفر علیپور افزود: از مبلغ جمع آوری شده 50میلیون ریال در قالب وجه نقد و 70 میلیون ریال در قالب چای خشک ، برنج و مرغ بوده است.

,

وی خاطرنشان کرد: 850میلیون ریال زکات مستحبی در سال گذشته در املش جمع آوری شد و بین مستمندان توزیع گردید و همچنین 235 اصله نهال در این راستا غرس شده است که بعد از ثمر رسیدن آن، میوه های حاصله بین نیازمندان توزیع خواهد شد.

,

در ادامه این جلسه امام جمعه املش به اهمیت زکات در فرهنگ و معارف اسلامی اشاره نمود و گفت: در قرآن کریم 31 آیه به امر زکات اشاره دارد ولی در خصوص خمس فقط یک آیه آمده است.

,

حجت الاسلام روحانی خاطرنشان کرد: زکات گرفتنی است و خمس دادنی که هم مسئولان و هم مردم در جمع آوری و پرداخت زکات مستحبی همت بیشتری باید داشته باشند تا نشانه های فقر و تنگدستی در جامعه هویدا نباشد.

,

وی از روحانیون خواست برای آگاه سازی و روشنگری آثار ناشی از پرداخت زکات بیشتر تبلیغ نمایند تا این فریضه در جامعه نهادینه گردد.

,

/انتهای خبر

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه