اخبار داغ

امام جمعه شفت:

امروز با جاهلیت مدرن در مورد ازدیاد نسل مواجه هستیم

امروز با جاهلیت مدرن در مورد ازدیاد نسل مواجه هستیم
امام جمعه شفت با اشاره به عدم مسئولیت پذیری زوجین در قبال فرزنددار شدن، گفت: امروز متاسفانه با جاهلیت مدرن در جامعه مواجه هستیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه داناحجت الاسلام سید عبدالله هاشمی در گفتگو با صبح شفت ، با اشاره به سخنان چند روز گذشته مقام معظم رهبری در جمع دانشجویان ، اظهار کرد: هم رسانه و هم خانواده ها باید معلومات دینی خود را بالا ببرند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی افزایش معلومات دینی و فرهنگ اسلامی با توجه به وجود منابع را موجب عدم توجه به فرهنگ منحط و مخرب غربی که جزء ویرانی و خرابی ارمغانی نه برای خود این کشورها و نه برای مسلمانان نداشته دانست و افزود: پرداختن به این فرهنگ و معلومات جامع و کامل توسط این دو گروه حل کننده همه معضلات و مسائل مخصوصا طلاق ، دیرازدواج کردن و یا اصلا ازداوج نکردن خواهدشد.

,

امام جمعه شفت خاطرنشان کرد: جوانان ما به جای آب به سراب و دوستی های خیابانی پناه برده اند، دوستی هایی که از صفرتا صد آن بار منفی و ضرر بوده و در آن نه نیاز زن و نه نیاز مرد برآورده می شود و نه تنها کم نشده بلکه افزایش نیز می یابد و طبل رسوایی آنها نیز به صدا در می آید.

,

وی گفت: در چنین شرایطی هم اجتماع ، هم رسانه و هم خانواده ها در سالی که به همدلی و همزبانی تعبیر شده است با همدلی و همزبانی گول فرهنگ ها و تبلیغات غلط غرب را نخورده و به دین اسلام، سخنان اهل بیت (ع) ، پیامبر گرامی اسلام(ص) و سفارشات آنها درباره ازدواج بپردازنند.

,

*امروزه با جاهلیت مدرن در مورد ازدیاد نسل مواجه هستیم
حجت الاسلام هاشمی به بخش دیگر سخنان رهبری درباره افزایش نسل اشاره و یادآورشد: برخی فکر می کنند با افزایش نسل و تعدد فرزند دچار مشکلات اقتصادی و یا نابسامانی های اجتماعی می شوند اینها خیالاتی بیش نیست که زائیده فکر آنهاست.

,
,

وی به آیه قرآنی در این مورد نیز اشاره کردو گفت: در قرآن آمده است” به خاطر ترس از مسائل اقتصادی سقط ، یا دختران را زنده به گور می کردند “

,

امام جمعه شفت این نوع طرز تفکر را جاهلیت مدرن دانست و گفت: امروز ما نیز شاهد چنین اعمالی هستیم که یا فرزندان را سقط یا خود را مقطوع النسل ویا به بهانه های واهی و تنبل گرایی زوجین در قبول مسئولیت از فرزند دار شدن شانه خالی می کنند.

,

به گفته وی عدم قبول این مسئولیت مهم در زندگی توسط زوجین دارای تبعات منفی در آینده برای خود آنها خواهد بود .

,

هاشمی در ادامه خاطرنشان کرد: متاسفانه ما دارای جامعه و نظام اسلامی هستیم ولی آنطور که شایسته است برای نهادینه کردن فرهنگ اسلامی و مبانی آن چه مردم و چه مسئولان کوتاهی کرده و برای جلوگیری از تبعات زشت و ناپسند این موضوع در اجتماع و خانواده ها همه باید دست به دست هم بدهیم.

,

*رتبه نخست سوئد در آمار خودکشی در جهان
وی همچنین در مورد تحلیل مقام معظم رهبری درباره سوء استفاده از بهانه های همچون افسردگی جوان ایرانی اشاره و تأکید کرد: خداروشکر با مقدار توجه و دقت در جوانان جامعه ایرانی چیزی بجزء نشاط، سرزندگی، شادابی دیده نمی شود.

,
,

امام جمعه شفت موضوع وجود افسردگی در بین جوانان را بیشتر مربوط به خود کشورهای غربی دانست و اظهار کرد: قابل توجه همه کسانی که جوان ایرانی را متهم به افسردگی می کنند بدانند کشور سوئد که به بهشت آرزها و برآورده شدن رویاها معروف بوده و تمامی امکانات شغلی ، تفریحی و رفاه مالی در آن وجود دارد از نظر آمار خودکشی اولین و بیشترین آمار در جهان را دارا و کشورهای ژاپن و آمریکا در رتبه های بعدی قرار دارند.

,

وی علت این امر را دور ماندن از یادخدا دانست و افزود: باید برای جامعه و جوانان مان مطرح کنیم که آنچه موجب نشاط می شود یادخداوند و چیزی که دلیل ایجاد افسردگی بوده دورمانده از یادخداوند می باشد.

,

هاشمی متذکر شد: در هر کجا و با هر دین و مذهبی که هستیم اگر به نیازهای روحی که همان یادخداوند است توجه نشود موجب ایجاد افسردگی و کمبود در نیازهای روحی می شود.

,

وی خاطرنشان کرد: نیازهای روحی با مباحث مادی برطرف نخواهد شد بلکه مباحث معنوی برطرف کننده آن است که برای همه این موارد دین راهکارهای مناسبی ارائه داده است.

,

امام جمعه شفت ادامه داد: خوشبختانه در دین اسلام مباحثی مانند اعتکاف، شب های احیاء و یا مباحث قرآنی وجود دارد که شکر خدا در جای جای مهین و نظام اسلامی ما مشاهده می شود.

,

وی به گفته مقام معظم رهبری که جوانان ایرانی شب قبل در مراسم احیاء شب زنده داری کرده و روز بعد با زبان روزه و با نشاط هر چه بیشتر در راهپیمایی روز جهانی قدس شرکت کرده اشاره کردو گفت: این جوان نسبت به مسائل جامعه و پیرامون خود بی تفاوت نبوده و احساس مسئولیت می کند که نشان از نشاط روحی و معنوی این جوانان دارد.

,

حجت الاسلام هاشمی در پایان یادآورشد: اگر به شواهد و مدارک توجه شود خواهیم دید که رسانه های غربی که مدعی افسردگی جوانان ایرانی هستند افسردگی شدید دربین جوانان جوامع خود را نادیده گرفته اند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه