اخبار داغ

نحوه پیگیری شکایت در پرونده خون‌های آلوده

نحوه پیگیری شکایت در پرونده خون‌های آلوده
رئیس جمعیت حقوق‌دانان مدافع حقوق بشر گفت: برای پیگیری پرونده فراورده های خونی آلوده فرانسه باید ابتدا قربانیان این پرونده از شرکت واردکننده شکایت کنند و شرکت واردکننده با ارائه مدارک پای شرکت فرانسوی را به دادگاه بکشاند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا نبی‌الله احمدلو وکیل پایه یک دادگستری و رئیس جمعیت حقوق‌دانان مدافع حقوق بشر، درباره احقاق حقوق قربانیان پرونده خون‌های آلوده که توسط دولت فرانسه وارد ایران شده بود، گفت: اگر بخواهیم حقوق قربانیان خون‌های آلوده را از نگاه حقوقی بررسی کنیم، با دیدگاه سیاسی متفاوت است. لذا برای پیگری این مسئله در مجامع قضایی و بین‌المللی روال خاص خودش را دارد که با مسیر سیاسی تفاوت زیادی دارد.

وی درباره نحوه بررسی این مسئله در محکمه قضایی، اظهار داشت: قربانیان مسئله خون‌های آلوده به ویروس ایدز و هموفیلی، ابتدا باید در دستگاه قضایی ایران، طرح موضوع و علیه شرکت وارد کننده اقامه دعوی شود و شرکت واردت کننده با اثبات آلوده بوده خون‌ها و دخالت فرانسوی‌ها در ارسال بسته خون‌های آلوده، شرکت صادر کننده خون از فرانسه مدارک خود را ارائه دهد.

رئیس جمعیت حقوقدانان حقوق بشر در این باره تصریح کرد: مسئله خون‌های آلوده از نگاه حقوقی یک مسئله شخصی است که باید با شکایت افراد حقیقی به جریان بیافتد و از هر دو طرف واسطه،  یعنی طرف ایرانی و طرف فرانسوی در دادگاه حضور یابند و با ارائه مدارک خود، دادگاه را از مستندات موجود مطلع سازند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه