اخبار داغ

مسئول راهیان‌نور سردشت:

بازدید یک هزار دانش‌آموز از یادمان‌های دفاع مقدس

بازدید یک هزار دانش‌آموز از یادمان‌های دفاع مقدس
مسئول اردویی، راهیان نور و گردشگری سردشت گفت: 7500 نفر از زائران راهیان نور طی سال گذشته از یادمان‌های سردشت واقع در استان آذربایجان غربی بازدید کردند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از کوله بار، امین فرضی مسئول اردویی، راهیان نور و گردشگری سردشت گفت: سه یادمان در شهرستان سردشت وجود دارد که شامل یادمان های شهدای دارساوین، شهدای بلفت و شهدای شیمیایی می‌شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کوله بار,
 
,
مسئول اردویی، راهیان نور و گردشگری سردشت افزود: 7500 نفر از زائران راهیان نور طی سال گذشته از یادمان‌های سردشت واقع در استان آذربایجان غربی بازدید کردند که هزار نفر آنها را دانش آموزان تشکیل می‌دادند.
,
 
,
وی در ادامه خاطر نشان کرد: یادمان های شهدای دارساوین در محور بانه – سردشت و در محل شهادت شهید زین الدین, شهدای شیمیایی محل بمباران شیمیایی سردشت در تاریخ هفتم تیر 1366 و شهدای بلفت در منطقه صفر مرزی سردشت و محل عملیات نصر 7 واقع شده اند.
,
 
,
مسئول اردویی, راهیان نور و گردشگری سردشت با بیان اینکه یادمان شهدای بلفت طی سال گذشته بیشترین بازدید را داشته است، گفت: استان‌های اصفهان، تهران و یزد در سال 93 بیشترین بازدیدها را از یادمان‌های شهرستان داشته‌اند.
,
 
,
فرضی اظهار کرد: در حال حاضر 15 خادم و 5 راوی در یادمان های این شهرستان به خدمات رسانی مشغول هستند.
,
 
,
مسئول اردویی راهیان نور و گردشگری سردشت افزود: زائرانی که به مناطق عملیاتی شمالغرب کشور می‌آیند، از زیارتگاه‌های ۱۴ شهید، شهدای گمنام، شهید کاظمی، شهید باکری، شهدای تمرچین، شهدای بلفت، یادمان شهدای شیمیایی و شهید زین الدین، یادمان شهید امینی، یادمان شهید خلبان حیدری و... بازدید می‌کنند.
,
 
,
وی عدم فضاسازی‌های مناسب، سرویس بهداشتی و مسجد را از جمله مشکلات یادمان‌های سردشت عنوان کرد.
,
 
,
فرضی در پایان خاطرنشان کرد: بازدید از آثار بجامانده از دوران دفاع مقدس، آشنایی با محورهای عملیاتی دفاع مقدس، آشنایی با سرداران، فاتحان و شهدای دفاع مقدس، شرکت در رزم‌ها و عملیات‌های نمادین، احیای تفکر والای دفاع مقدس و فرهنگ بسیجی، ایجاد آمادگی روحی جوانان در قالب اردوهای نظامی و تکریم از مقام والای شهدا و حماسه‌سازان دفاع مقدس از جمله اهداف برگزاری اردوهای راهیان نور است.
,
 
,
گفتنی است شهرستان سردشت در جنوب غربی استان آذربایجان غربی از شهرهای کردنشین این استان می باشد. این شهردر هفتم تیرماه سال ۱۳۶۶ مورد حمله شیمیایی جنگنده های عراقی قرار گرفت و عراق قبل از این بارها جبهه‌های جنگ را بمباران شیمیایی کرده بود؛ اما سردشت اولین شهر مسکونی ایران بود که مورد حمله شیمیایی هواپیماهای عراقی قرار می‌گرفت. در این فاجعه 108 نفر از ساکنان شهر در دم شهید و صدها نفر مجروح و مصدوم شدند.
,
 
,
انتهای پیام/خ
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه