اخبار داغ

گزارش

جاده فرعی روستایی بخش زاینده در جهت رفع نقاط حادثه خیز باید ارتقاء یابد

جاده فرعی روستایی بخش زاینده در جهت رفع نقاط حادثه خیز باید ارتقاء یابد
با توجه بر اینکه در شهرستان سامان بیشتر پیچ های خطرناک در بخش زاینده رود واقع شده است و در جهت رفع نقاط حادثه خیز بخش زاینده رود مسیر جاده این بخش باید از فرعی روستایی درجه دو به محور مواصلاتی روستایی ،شهرستانی تبدیل شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به گزارش خبرنگار سامان ما ، استان چهارمحال‌ وبختیاری در بخش مرکزی رشته کوههای زاگرس قرار گرفته است.
 این استان از شمال و مشرق به استان اصفهان و از جنوب به استان خوزستان محدود است. وسعت این استان در حدود ۱۶ هزار و ۵۳۳ کیلومتر مربع است. این استان ناحیه‌ای است کوهستانی در سلسه جبال زاگرس که در باختر آن کوه‌ مرتفعی قرار گرفته است.

چهارمحال و بختیاری به واسطه قرار گرفتن در رشته کوه زاگرس دارای پستی و بلندی بسیاری است که موجب شده است جاده های این استان در دره ها و ارتفاعات احداث شود. جاده های کوهستانی این استان همیشه صحنه وقوع بسیاری از حوادث جاده ای است که در بسیاری از این حوادث، تلفات جانی گزارش می شود.

در بسیاری از جاده های این استان که در دره واقع است، مانند جاده شهرستان اردل از سمت شهرکرد، ریزش سنگ به داخل جاده و همچنین وجود پیچ های خطرناک از مهمترین مشکلات به شمار می رود که در بسیاری از واقع حوادث تلخی را رقم زده است.

بیشتر جاده های در دره ها و مسیر کوهستانی دو خطه هستند و توسعه این جاده ها نیازمند اعتبارات بسیار و زمان طولانی دارد. در حالی که توسعه و تعریض جاده های کوهستانی زمان بر است اما می توان نقاط حادثه خیز این جاده ها در مرحله اول شناسایی کرد و این نقاط را اصلاح کرد که محقق شدن این مهم آمار، حوادث جاده ای این استان بسیار کاهش می دهد و سپس بعد از این کار به مرور می توان جاده ها را توسعه داد.

 هم اکنون در استان چهارمحال و بختیاری بیش از چهار هزار نقطه مستعد حادثه وجود دارد که ضرورت دارد برای کاهش حوادث جاده ای این نقاط اصلاح شوند.

شهرستان سامان که یک نقطه از نقاط گردشگری شهرستان است و جاده های این شهرستان به دلیل اینکه در امتداد رودخانه زاینده رود واقع شده اند داری پیچ های تند و نقاط حادثه خیز هستند که نیاز به ترمیم و اصلاح دارند.

بیشترین پیچ های تند در بخش زاینده رود و از روستای سوادجان به سمت روستاهای بالا دست  تا روستای قراقوش است  و جاده بخش زاینده رود به دلیل اینکه جز جاده روستایی فرعی درجه دو است  و نیاز به ار تقاء دارد.

سه راهی چم عالی، جاده ورودی  از سمت اصفهان به داخل شهر سامان و ... از نقاط حادثه خیز این شهرستان است که حوادث و تصادفات زیادی در این مناطق رخ می دهد .

جاده رودخانه زاینده رود جاده قدیمی روستایی فرعی درجه 2 است که نیاز به ارتقاء دارد

بخشدار زاینده رود  در گفتگو با خبرنگار سامان ما با بیان اینکه نقاط حادثه خیز در مسیر رودخانه زاینده رود با توجه به اینکه مسیرکوهستانی است ، زیاد است، اظهار داشت: نقاط حادثه خیز در بخش زاینده رود  در سال 92 سه نقطه ترمیم و اصلاح شده است .

عیسی ملکی با بیان اینکه ورودی جاده از بن به هوره به دلیل شیب تند یکی از جاده های اولویت دار دربخش زاینده رود است ، اذعان داشت: اصلاح پیچ های خطرناک برنامه کاری اداره راه است.

ملکی با اشاره بر اینکه پیچ چم کاکاء ، ورودی هوره از سمت بن ، پیچ صادق آباد، اصل پیچ ورودی مسیر یاسه چاه ، صادق اباد واصلاح ورودی مارکده که انجام شده است، عنوان کرد: پیچ ورودی قراقوش از سمت اصفهان باید اصلاح شود.

وی با بیان اینکه کل مسیر رودخانه زاینده رود چرا که در امتداد رودخانه است و جاده قدیمی است که جاده روستایی فرعی درجه 2 است که نیازبه ارتقاء دارد باید به محور مواصلاتی بین روستایی و شهرستانی ارتقاء یابد، عنوان کرد: این جاده چون که در امتداد رودخانه زاینده رود است باید نقاط حادثه خیز، ترانشه ، پیچ و ... اصلاح و تعریض شود، یاد آور شد: سه راهی چم کاکاء، سه راهی هوره، سه راهی صادق اباد جز سه راهی های خطرناک است که نیاز به ترمیم دارند.

اصلاح پیچ های بخش زاینده رود نیاز به اعتبار ملی دارد

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان سامان در گفتگو با خبرنگار سامان ما  با بیان اینکه نقاط حادثه خیز در شهرستان سامان سه راهی چم عالی، مسیر سامان به اصفهان پیچ یالانچی و ورودی بن از هوره است که به دلیل شیب تند از نقاط حادثه خیز شهرستان سامان است که نیاز دارد که هر چه سریعتر اصلاح و ترمیم شود.

پرویز کریم پور با اشاره بر اینکه پیچ های تند در مسیر زاینده رود بسیار زیاد است چرا که این جاده در مسیر رودخانه زاینده رود واقع شده است و این جاده نیاز به ارتقاء دارد و با ارتقاء جاده اعتبارات ملی در جهت رفع پیچ ها باید تاخصیص پیدا کند، بیان داشت: برای ترمیم پیچ های بخش زاینده رود نیاز به اعتبار ملی است.

کریم پور با بیان اینکه ورودی بن به سمت هوره به دلیل شیب تند در دستور کار است ، بیان داشت: مطالعات بر روی جاده در حال انجام است اما اصلاح این جاده نیاز به اعتبار استانی دارد.

انتهای پیام/
 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سامان ما ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, جاده رودخانه زاینده رود جاده قدیمی روستایی فرعی درجه 2 است که نیاز به ارتقاء دارد,
,
, سامان ما ,
,
,
,
,
,
,
,
, اصلاح پیچ های بخش زاینده رود نیاز به اعتبار ملی دارد,
,
, سامان ما ,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه