اخبار داغ

دادستان هفتکل :

والدین نوزاد رها شده در هفتکل به دادسرا احضارشدند

والدین نوزاد رها شده در هفتکل به دادسرا احضارشدند
پس از یک هفته از کشف نوزاد رها در جاده ، والدین نوزاد با دستور دادستان هفتکل شناسایی و به دادسرا احضار شدند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از هفتکل نیوز، رضا زنگنه دادستان عمومی وانقلاب هفتکل ،ضمن اعلام این خبرگفت : با تلاش مأموران پاسگاه گزین ودستگاه قضایی هفتکل والدین نوزاد رها شده در جاده اهواز – هفتکل ، شناسایی شدند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, هفتکل نیوز,

دادستان عمومی وانقلاب اظهار داشت : والدین نوزاد یک  ” دختر ” ۱۴ ساله و “پسر”  ۲۲ ساله بودند که ساکن روستایی در مسیر اهواز – رامشیر می باشند .

,

وی افزود: براساس  مدارک وسرنخ هایی که درصحنه جرم کشف شد و با انجام تحقیقات وسیع ، یک هفته پس از کشف نوزاد، والدین وی شناسایی وبه دادسرا احضارشدند.

,

زنگنه ادامه داد: پدر نوزاد دراعترافات خود گفته است : نوزاد را ازساعت ۹  شب در محل مورد اشاره قرار داده و در فاصله حدود ۲۰۰ متری پنهان شدم واز دور منتظر بودم تا اولین نفری که نوزاد را پیدا کند  از صحنه متواری شوم .این ماجرا تا ساعت ۹ صبح روز بعد که گشت شرکت نفت نوزاد را پیدا کرد ادامه داشت و به محض آنکه خودروی سمند شرکت نفت  درنزدیکی نوزاد توقف نمود ونوزاد را پیدا کرد، صحنه را ترک کردم .

,

این مقام قضایی تصریح کرد: در طول  ۱۲ ساعتی که نوزاد بیچاره بدون آب و غذا و در گرمای شدید رها شده بودو زمانی که مأموران گشت وی را پیدا کردند نوزاد به شدت بدحال شده بود وبر اثر گرما  پوست بدنش در حال خشک شدن بود.

,

زنگنه گفت : پدر نوزاد که قا نونا ملزم به تهیه شناسنامه برای نوزاد می باشد، بخاطر حفظ آبروی خود سرپرستی نوزاد را قبول نکرده است  اما یکی از بستگان پدری وی تقاضای پدر خواندگی نوزاد را دارد .

,

دادستان هفتکل افزود: طبق قانون مجازات اسلامی مجازات رها کردن طفل در محل خالی از سکنه از جمله حبس ویا جزای نقدی برای رها کننده می باشد.

,

زنگنه درپایان یاد آور شد: این نوزاددر حال حاضر دریکی از مراکز بهزیستی نگهداری می شود و درسلامت کامل می باشد و متقاضیان پذیرش نوزاد به عنوان سرپرستی وفرزند خواندگی می توانند وفق مقررات در خواست خود را جهت رسیدگی به مرجع قضایی تقدیم نمایند .

,

از نکات جالب این ماجرای تلخ، نامگذاری موقت نوزادتوسط دستگاه قضایی هفتکل به نام ” سعیده  ” بود که پس ازدستگیری والدین نوزاد معلوم می شود نام مادر بزرگ این نوزاد نیز سعیده می باشد .

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه