اخبار داغ

مراقب صفحه های جعلی دردسرساز باشید!

مراقب صفحه های جعلی دردسرساز باشید!
پدیده‌ای به نام صفحات جعلی در شبکه‌های اجتماعی که به اشخاص و مشاهیر نسبت داده می‌شود، برای آنان و هوادارانشان دردسرساز می‌شوند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از سایت فرهنگ نگار، چند سالی است که شبکه‌های اجتماعی توانسته‌اند در زندگی بشر جایی برای خود باز کنند و زندگی واقعی انسان‌ها را با زندگی مجازی مخلوط سازند به‌طوری‌که مهمانی‌های ما که روزی نمادی از زندگی اصیل خانواده‌های ایرانی بود و در دین مبین اسلام به‌شدت بر آن تأکید شده است با یک پدیده جدید اختلاط پیداکرده و در مهمانی‌ها که برای دیدوبازدید اعضای فامیل و یا دوستان می‌رویم، محلی برای نوشتن پاسخ دوستان مجازی شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, فرهنگ نگار,

در این میان مشاهیر جامعه نیز به این تکنولوژی واکنش‌های مختلفی نشان داده که برخی آن را بسیار مثبت ارزیابی کرده و از آن برای برقراری ارتباط با مخاطبان خاص و عام خود استفاده می‌کنند؛ برخی دیگر نیز آن را سبب‌ساز ایجاد ناهنجاری‌های مختلف در جامعه از قبیل مجازی شدن زندگی واقعی انسان‌ها می‌دانند.

, .,

بازیگران و هنرمندان نیز با واکنش‌ها متفاوت با این فناوری برخورد کرده‌اند که پاسخ اکثر آنان به این پدیده با رویکردی مثبت همراه بود و آن را عاملی برای برقراری ارتباط با هواداران خود قلمداد می‌کنند اما در این میان تعدادی از بازیگران نیز هستند که به این شبکه‌های اجتماعی واکنشی نشان نداده‌اند و در این شبکه‌ها برای خود صفحه‌ای ایجاد نکرده‌اند.

,

متأسفانه در سال‌های اخیر فضای مجازی و علی‌الخصوص این شبکه‌های اجتماعی متنوع راهی برای سوءاستفاده عده‌ای سودجو شده که با ساخت صفحه به نام اشخاص حقیقی و یا حقوقی که دارای طرف داران زیادی هستند، اقدام به جذب مخاطب برای خود می‌کنند.

,

سخنان و برخی اقداماتی که این افراد سودجو در این صفحات جعلی انجام می‌دهند برای صاحبان آن مشکلات عدیده‌ای به وجود می‌آورد و این در حالی است خود این افراد هیچ اطلاعی از وجود آن ندارند.

,

چندی پیش امیر جعفری در صفحه خود در یکی از شبکه‌های اجتماعی نوشته که همسرش، ریما رامین فر در هیچ شبکه‌ای برای خود صفحه ندارد و نسبت دادن هر صفحه‌ای به وی رد کرد و خود خانم رامین فر نیز با حضور در برنامه خندوانه این موضوع را تأیید کرد و به‌صراحت از پلیس فتا خواست تا با افرادی که از نام وی سوءاستفاده می‌کنند، برخورد کنند؛ در همین برنامه بود که مهران غفوریان نیز داشتن هرگونه شبکه اجتماعی را رد کرد.

, امیر جعفری, خندوانه,

به نام امین حیایی نیز در شبکه‌های اجتماعی صفحات متعددی ایجادشده است درحالی‌که این بازیگر صفحه‌ای در این شبکه‌ها ندارد؛ احسان خواجه امیری نیز که اخیراً خواهان ثبت یک صفحه به نام خود بود متوجه شد که پیش‌تر صفحه‌ای با نام وی ساخته‌شده است.

, امین حیایی, احسان خواجه امیری,

ازاین‌دست اتفاقات این اتفاق پیش‌ازاین نیز برای هنرمندان سرشناسی مانند مریلا زارعی، مهران مدیری، آشا مهرابی، آنا نعمتی، شبنم قلی خانی، پیمان قاسم‌خانی، الناز حبیبی اتفاق افتاده بوده است و دردسرهای فراوانی برای آنان و هوادارانشان به وجود آورده بود.

,

سرهنگ علی شفیعی ضمن هشدار نسبت به عدم اعتماد به صفحات ایجادشده در شبکه‌های اجتماعی به نام افراد مشهور، می‌گوید: گاه کلاه‌برداران و سوءاستفاده کنندگان در شبکه‌های اجتماعی موبایل، شناسه‌هایی با نام بازیگران سینمای ایران ایجاد کرده‌اند که با درج پست‌هایی به‌منظور کشف استعداد و چهره‌های جدید بازیگری و به بهانه گرفتن تست از خانم‌های جوان که خود نسبت به این تبلیغات پیام داده‌اند، اقدام می‌کنند.

, علی شفیعی,

وی افزود: افراد سوءاستفاده کننده پس از پرسیدن چند سؤال از خانم‌ها و دختران جوان به جهت تأیید کردن آن‌ها عکس‌هایی را با پوشش و بدون پوشش از آنان دریافت می‌کنند و پس از مدتی اقدام به سوءاستفاده از این افراد می‌کنند؛ هر پیجی که در اینترنت می‌بینید حقیقت ندارد و گاهی به افراد کلاه‌بردار تعلق دارد بنابراین توصیه می‌کنیم به‌هیچ‌عنوان به این افراد اعتماد نکنید.

,

به‌هرحال شبکه‌های اجتماعی که می‌تواند دریچه تکنولوژی به‌سوی مردم برای افزایش ارتباطات میان جامعه بشری باشد، معضلات فراوانی نیز به همراه دارد؛ معضلاتی از جنس سوءاستفاده و کلاه‌برداری، اشاعه فحشا و منکر، زیر سؤال بردن نظام و انقلاب و مواردی ازاین‌دست که خود موجب نگرانی‌ها و نارضایتی‌هایی برای عموم مردم است و درعین‌حال که پلیس فتا به‌عنوان یک مرجع قانونی برای مقابله با چنین معضلاتی به شمار می‌آید، هوشیاری مردم و نیز مشاهیر در جای خود بسیار دارای اهمیت است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه