اخبار داغ

رئیس اداره میراث فرهنگی شهرستان بانه:

ورود بیش از یک میلیون گردشگر به بانه طی 4 ماه نخست سال 94

ورود بیش از یک میلیون گردشگر به بانه طی 4 ماه نخست سال 94
رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان بانه از ورود بیش از یک میلیون گردشگر به این شهرستان طی 4 ماه نخست امسال خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا "سردار خندانی" رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان بانه در گفت و گو با خبرنگار کردتودی از بانه با اعلام این خبر اظهار داشت: بانه طی چند سال اخیر به عنوان یکی از شهرهای شناخته شده استان کردستان در حوزه گردشگری در سطح کشوری مطرح شده بطوریکه امروزه این شهر با وجود بیش از 80 مجتمع تجاری تبدیل به یکی از قطب های اقتصادی کشور شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کردتودی ,

 

,

وی افزود: این شهر علی رغم برخورداری از مجتمع های تجاری و تنوع محصولات به واسطه داشتن آب و هوای سالم و برخورداری از مناطق بکر در ایام مختلف سال به ویژه در تعطیلات ابتدای سال و تابستان  پذیرای خیل عظیمی از مسافران و گردشگران از اقصی نقاط کشور است .

,

 

,

خندانی با بیان اینکه از 28 اسفند ماه سال 93 که سفرهای نوروزی شروع شده تا پایان تیرماه بالغ بر یک میلیون مسافر و گردشگر وارد این شهرستان شده اند افزود: بیش از 630 هزار نفر از مسافرین در روزهای نخست سال وارد شهرستان بانه شده اند.

,

 

,

رئیس اداره میراث فرهنگی بانه همچنین تصریح کرد: بیشترین پیک مسافر مربوط به تعطیلات 13 الی 15 خرداد ماه و عید سعید فطر می باشد بطوریکه در این دو مناسبت  بیش از 450 هزار مسافر و گردشگر به بانه سفر کردند که از این تعداد  نیز 250 هزار نفر اقامت شبانه داشته‌اند.

,

 

,

وی عنوان کرد: شهرستان بانه با داشتن 5 هتل، 150 واحد استیجاری مجاز و 7 هتل آپارتمان در ایام پیک مسافر، در بحث اسکان مسافران به ناچار از ظرفیت مدارس، پارک ها و سالن های ورزشی نیز استفاده می کند.

,

انتهای پیام/پ

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه