اخبار داغ

واکنش مطهری به سفر فابیوس به ایران

واکنش مطهری به سفر فابیوس به ایران
نماینده مردم تهران در مجلس با اشاره به سفر وزیر امور خارجه فرانسه به تهران، به تشریح چند ملاحظه ضروری در توسعه روابط با این قبیل کشورها پرداخت.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا علی مطهری  در واکنش به سفر پایان هفته لوران فابیوس وزیر امور خارجه فرانسه به تهران و انتقاد برخی فعالان سیاسی نسبت به سابقه منفی گذشته و حال وی نسبت به جمهوری اسلامی ایران، اظهار داشت: سفر آقای فابیوس به تهران به عنوان یک شخصیت حقوقی از کشور فرانسه صورت می‌گیرد و باید به این موضوع توجه داشت؛ مسائلی مانند ورود خون‌های آلوده به ایران در زمان نخست‌وزیری وی را می‌توان از طریق دادگاه‌های بین‌المللی پیگیری کنیم و نباید آن را با مسائل سیاسی اخیر مخلوط کرد.

وی در گفتگو با خبرنگار مهر همچنین در رابطه با کارشکنی‌های فابیوس و دولتمردان فرانسوی در جریان مذاکرات هسته‌ای اخیر میان ایران و غرب نیز گفت: باید توجه داشت که همه اینها طرفدار رژیم صهیونیستی هستند و تعلق خاطر خاصی به این رژیم دارند و بر این اساس، ما انتظار رفتار خوب از آنها نداریم.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: فعلاً این شخص به عنوان وزیر امور خارجه فرانسه قصد سفر به تهران را دارد و ادعای بهبود و توسعه روابط را نیز دارند و ما نیز باید با دنیا رابطه داشته باشیم و نمی‌توانیم به خاطر چند موضوع روابطمان را قطع کنیم.

مطهری در عین حال با اشاره به پیش‌فرض‌های ضروری و ملاحظات لازم در توسعه روابط با این قبیل کشورها اظهار داشت: از جمله این ملاحظات این است که آرمان‌های انقلاب اسلامی را فراموش نکنیم و از آنها عقب‌نشینی نکنیم. در موضوع فلسطین و صدور انقلاب و کمک به گروه‌های مبارز اسلامی هیچ‌گونه عقب‌نشینی نداشته باشیم.

وی خاطرنشان کرد: این موارد مهم است، وگرنه نفس رابطه می‌تواند مفید باشد و این بستگی دارد که ما چگونه از این ابزار استفاده کنیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه