اخبار داغ

ابتکار در شهرکرد:

نوع دام و سیستم دامپروری ما با طبیعت ایران سازگار نیست/ذخیره گاه زیست کره تنگ صیاد و سبزکوه ثبت جهانی شد

نوع دام و سیستم دامپروری ما با طبیعت ایران سازگار نیست/ذخیره گاه زیست کره تنگ صیاد و سبزکوه ثبت جهانی شد
رییس سازمان محیط زیست کشور با بیان اینکه در کشور استفاده از مراتع 5 تا 10 برابر ظرفیت آن است گفت: نوع دام و سیستم دامپروری ما با طبیعت ایران سازگار نیست و همین باعث ایجاد ریزگردها و فرسایش خاک می شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از جهانبین نیوز معصومه ابتکار معاون رییس جمهوری و رییس سازمان محیط زیست کشور در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهرکرد گفت: در حال حاضر در کل کشور در شرایطی قرار داریم که از نظر اقلیمی با توجه به کاهش بارندگی ها مشکلات عدیده ای در کشور به وجود آمده است.

ابتکار تغییر اقلیم و نوع مدیریت در منابع آب، برداشت بی رویه از منابع طبیعی و فعالیتهای کشاورزی نامناسب را از دیگر آسیب ها دانست و اظهار کرد: نوع بهره برداری ما باید متناسب با ظرفیت طبیعت باشد تا به آلودگی و تخریب منابع منجر نشود.

وی با بیان اینکه در کشور استفاده از مراتع 5 تا 10 برابر ظرفیت آن است تصریح کرد: نوع دام و سیستم دامپروری ما با طبیعت ایران سازگار نیست و همین باعث ایجاد گردو خاک و ریزگردها و فرسایش خاک می شود.

ابتکار با اشاره به اینکه راندمان تولید ما نسبت به آبی که مصرف می کنیم پایین تر است و ما بقی آب به نوعی هدر می رود بر تغییر الگوها جهت حفظ منابع آبی تاکید کرد.

رییس سازمان محیط زیست کشور گفت: رعایت حق آبه رودخانه، تالاب و آبهای زیرزمینی منجر به بهره برداری بیشتر و بهتر آب در بخش شرب و صنعت می شود.

وی فرهنگ سازی و آگاهی بخشی در خصوص مسائل محیط زیست را یک ضرورت همگانی دانست و تصریح کرد: این امر ریشه در تعالیم دینی و باورهای فرهنگی دارد و یک مسئولیتی است که بر دوش همه است.

ابتکار حفاظت از محیط زیست را وظیفه همه مردم و دولت دانست و بیان کرد: این فرهنگ باید نهادینه شود که ما محیط زیست را امانتی بدانیم که باید برای فردا و نسل آینده نیز حفظ شود.

وی با اشاره به نگاه علمی و نظارت دقیق دولت در این خصوص بر لزوم مسئولیت پذیری بیشتر مردم در قبال طبیعت و محیط زیست تاکید کرد.

ابتکار ثبت جهانی ذخیره گاه زیست کره تنگ صیاد و سبزکوه چهارمحال و بختیاری را تبریک گفت و افزود: این ثبت به این مفهوم است که جامعه جهانی این ذخیره مهم را در استان چهارمحال و بختیاری به رسمیت شناخته اند.

وی با بیان اینکه برنامه جامع مدیریتی این پروژه نیز تدوین شده و اقدامی بی سابقه در کشور محسوب می شود اظهار کرد: جلوگیری از شکار غیر مجاز و حفاظت از آن به عنوان یکی از کانونهای مهم گردشگری می تواند منبع خیر و برکت برای مردم استان باشد.

به گزارش جهانبین نیوز رونمایی از برنامه مدیریت ذخیره گاه زیست کره تنگ صیاد وسبزکوه، حضور در جلسه شورای اداری، افتتاح چند طرح زیست محیطی و نشست با اصحاب رسانه از برنامه های سفر یکروزه معاون رییس جمهوری و رییس سازمان محیط زیست کشور به استان چهارمحال وبختیاری است.


انتهای پیام/ف

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, جهانبین نیوز,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, جهانبین نیوز,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه