اخبار داغ

چه‌کارهایی را نباید پس‌از خوردن‌غذا انجام‌داد؟

چه‌کارهایی را نباید پس‌از خوردن‌غذا انجام‌داد؟
تغییر عادت‌هایی که سال‌های سال به آن خو گرفته‌اید کار بسیار دشواری است. افرادی که تلاش می‌کنند لاغر شوند ولی موفق نمی‌شوند باید بعضی از عادت‌های خود را کنار بگذارند. در اینجا به ۷ مورد از بهترین عادت‌های بعد از خوردن غذا اشاره می‌کنیم. استمرار این عادت‌ها باعث می‌شود نتوانید به راحتی لاغر شوید.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

۱- بعد از غذا سیگار نکشید
پژوهشگران به بسیاری از افراد سیگاری هشدار داده‌اند بعد از غذا سیگار نکشید و این را تبدیل به عادت نکنید. هر یک سیگار که بعد از غذا کشیده می‌شود معادل ۱۰ سیگار است به این دلیل که سیستم گوارش شما پس از صرف غذا بسیار فعال بوده و نیکوتین به اکسیژن در خون منتقل می‌شود.

۲- بعد از غذا میوه نخورید
اگر بلافاصله بعد از غذا میوه بخورید به احتمال زیاد میوه در معده شما باقی می‌ماند و هضم نمی‌شود و گاز و سموم تولید می‌کند. حتی ممکن است که میوه در معده شما فاسد شود همه این موارد باعث ایجاد سلولیت (چربی زیر پوست) در بدن شما می‌شود. بهترین کار این است که میوه را با معده خالی میل کنید.

۳- چای ننوشید
در بعضی از فرهنگ‌ها آمده که مصرف چای پس از غذا باعث می‌شود که غذا خوب هضم شود اما واقعیت چیز دیگری است مصرف چای پس از غذا میزان هضم غذا را تا حد زیادی پایین می‌آورد و این برای بسیاری از افراد مضر است. به خصوص افرادی که کم‌خونی دارند نباید حداقل تا یک ساعت پس از غذا چای بنوشند.

۴- شنا نکنید
به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ساعت 24، اکیدا توصیه می‌شود بعد از غذا شنا نکنید معمولا آب جریان خون در بدن را بهبود می‌بخشد اما دقیقا بلافاصله بعد از غذا کل خون وارد معده، محل هضم غذا، می‌شود و این تغییر مزاج ناگهانی در بدنتان برای شما ضرر دارد.

۵- ورزش نکنید
انجام ورزش از هر نوعی که باشد بلافاصله پس از غذا توصیه نمی‌شود. به خصوص ورزشی که در ناحیه کمرتان باشد می‌تواند روده‌های شما را درگیر کند و عمل هضم غذا را به تاخیر بنیدازد.

۶- فعالیت‌های بدنی ممنوع
اگر فکر می‌کنید که داشتن تحرک و فعالیت بدنی پس از غذا برای سلامتی مفید است سخت در اشتباهید. واقعیت با این چیزی که شما فکر می‌کنید بسیار تفاوت دارد. داشتن فعالیت فیزیکی بعد از غذا باعث اختلال در سیستم گوارشی شده و مانع جذب مواد مغذی می‌شود. بعد از غذا می‌توانید نرم و آهسته پیاده‌روی کنید.

۷- بعد از غذا نخوابید
بر اساس باور قدیمی زمانی که شما بعد از غذا می‌خوابید تمام سلول‌های بدنتان نیز به خواب می‌روند. در نتیجه عمل هضم غذا به خوبی صورت نمی‌گیرد. حتی هشدار داده شده که به حالت خوابیده هم قرار نگیرید به دلیل اینکه این کار برای آنزیم‌های گوارشی معده و دستگاه‌ گوارش که تنها مسوول تجزیه مواد غذایی در بدن هستند، خوب نیست.

, ۱- بعد از غذا سیگار نکشید,
,
,
, ۲- بعد از غذا میوه نخورید,
,
,
, ۳- چای ننوشید,
,
,
, ۴- شنا نکنید,
,
,
, ۵- ورزش نکنید,
,
,
, ۶- فعالیت‌های بدنی ممنوع,
,
,
, ۷- بعد از غذا نخوابید,
,

انتهای پیام/ن

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه