اخبار داغ

نفت و گاز از ما و آتش از غرب؛

نفت عامل اصلی پشت صحنه ی دخالتهای غرب در خاورمیانه است

نفت عامل اصلی پشت صحنه ی دخالتهای غرب در خاورمیانه است
افسانه سازی ها توسط ایالات متحده به عنوان تنها ابرقدرت دنیا صورت گرفته است؛ پیامدهای آن به طور گسترده ای در درک اهمیت نفت و گاز به عنوان یک انرژی تجدیدنا پذیر در قالب بحران انرژی جنگ را تجویز می کند و دولتهای غربی همواره به آنچه که می خواهند به دست نمی آورند اما می توان گفت: نفت عامل اصلی پشت صحنه ی دخالتهای غرب در خاورمیانه است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از "کوگانا"، افسانه سازی از نیاز و حرص بی پایان به نفت وفریبکاری، اجازه داده است تا چهار شرکت های غول آسا همراه با تعداد انگشت شماری از بانک های وال استریت برای کنترل بزرگترین و ضروری ترین "کالا " یعنی نفت در جهان  با تمام تلاش هماهنگ عمل می کنند، این رویا در سال 1950، از تفکر رویال داچ شل سرچشمه گرفته است که در سال 2003 یعنی زمان بمباران عراق بوسیله ی ایالات متحده احیا شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, به نقل از "کوگانا"، افسانه سازی از نیاز و حرص بی پایان به نفت وفریبکاری، اجازه داده است تا چهار شرکت های غول آسا همراه با تعداد انگشت شماری از بانک های وال استریت برای کنترل بزرگترین و ضروری ترین "کالا " یعنی نفت در جهان  با تمام تلاش هماهنگ عمل می کنند، این رویا در سال 1950، از تفکر رویال داچ شل سرچشمه گرفته است که در سال 2003 یعنی زمان بمباران عراق بوسیله ی ایالات متحده احیا شد. , به نقل از "کوگانا"، افسانه سازی از نیاز و حرص بی پایان به نفت وفریبکاری، اجازه داده است تا چهار شرکت های غول آسا همراه با تعداد انگشت شماری از بانک های وال استریت برای کنترل بزرگترین و ضروری ترین "کالا " یعنی نفت در جهان  با تمام تلاش هماهنگ عمل می کنند، این رویا در سال 1950، از تفکر رویال داچ شل سرچشمه گرفته است که در سال 2003 یعنی زمان بمباران عراق بوسیله ی ایالات متحده احیا شد. , به نقل از "کوگانا"، افسانه سازی از نیاز و حرص بی پایان به نفت وفریبکاری، اجازه داده است تا چهار شرکت های غول آسا همراه با تعداد انگشت شماری از بانک های وال استریت برای کنترل بزرگترین و ضروری ترین "کالا " یعنی نفت در جهان  با تمام تلاش هماهنگ عمل می کنند، این رویا در سال 1950، از تفکر رویال داچ شل سرچشمه گرفته است که در سال 2003 یعنی زمان بمباران عراق بوسیله ی ایالات متحده احیا شد. , "کوگانا"، , افسانه سازی از نیاز و حرص بی پایان به نفت وفریبکاری، اجازه داده است تا چهار شرکت های غول آسا همراه با تعداد انگشت شماری از بانک های وال استریت برای کنترل بزرگترین و ضروری ترین "کالا " یعنی نفت در جهان  با تمام تلاش هماهنگ عمل می کنند، این رویا , در سال 1950، از تفکر رویال داچ شل سرچشمه گرفته است که , در سال 2003 یعنی زمان بمباران عراق بوسیله ی ایالات متحده احیا شد. ,

واقعیت کاملا متفاوت از ادعاهای موجود رسیدن به منابع  نفت است و این واقعیت در کل جهان در حال اجرا است به دنبال نفت و در حال حاضر اجرای افسانه سازی، دروغ   نهایتاً اصل موضوع رسیدن به جنگ نفت همه قضایا را توجیه کرده جزئیات کمتر شناخته شده از جنگ و تقلب وتزویر در پروژه های طراحی شده در بیش از نیم قرن گذشته یا جنگ بیشتر در آفریقا و انحراف «بهار عربی»، و در عراق همه برای حفظ و کنترل میدان های نفتی شناخته شده در جهان است. 

, واقعیت کاملا متفاوت از ادعاهای موجود رسیدن به منابع  نفت است و این واقعیت در کل جهان در حال اجرا است به دنبال نفت و در حال حاضر اجرای افسانه سازی، دروغ   نهایتاً اصل موضوع رسیدن به جنگ نفت همه قضایا را توجیه کرده جزئیات کمتر شناخته شده از جنگ و تقلب وتزویر در پروژه های طراحی شده در بیش از نیم قرن گذشته یا جنگ بیشتر در آفریقا و انحراف «بهار عربی»، و در عراق همه برای حفظ و کنترل میدان های نفتی شناخته شده در جهان است.  , واقعیت کاملا متفاوت از ادعاهای موجود رسیدن به منابع  نفت است و این واقعیت در کل جهان در حال اجرا است به دنبال نفت و در حال حاضر اجرای افسانه سازی، دروغ   نهایتاً اصل موضوع رسیدن به جنگ نفت همه قضایا را توجیه کرده جزئیات کمتر شناخته شده از جنگ و تقلب وتزویر در پروژه های طراحی شده در بیش از نیم قرن گذشته یا جنگ بیشتر در آفریقا و انحراف «بهار عربی»، و در عراق همه برای حفظ و کنترل میدان های نفتی شناخته شده در جهان است.  , واقعیت کاملا متفاوت از ادعاهای موجود رسیدن به منابع  نفت است و این واقعیت در کل جهان در حال اجرا است به دنبال نفت و در حال حاضر اجرای افسانه سازی، دروغ   نهایتاً اصل موضوع رسیدن به جنگ نفت همه قضایا را توجیه کرده جزئیات کمتر شناخته شده از جنگ و تقلب وتزویر در پروژه های طراحی شده در بیش از نیم قرن گذشته یا جنگ بیشتر در آفریقا و انحراف «بهار عربی»، و در عراق همه برای حفظ و کنترل میدان های نفتی شناخته شده در جهان است.  , واقعیت کاملا متفاوت از ادعاهای موجود رسیدن به منابع  نفت است , و این واقعیت در کل جهان در حال اجرا است به دنبال نفت و در حال حاضر اجرای, افسانه سازی، دروغ   نهایتاً اصل موضوع رسیدن به جنگ نفت همه قضایا را توجیه کرده جزئیات کمتر شناخته شده از جنگ و تقلب وتزویر در پروژه های طراحی شده در بیش از نیم قرن گذشته یا جنگ بیشتر در آفریقا و انحراف «بهار عربی»، و در عراق همه برای حفظ و , کنترل میدان های نفتی شناخته شده در جهان است.  ,

این افسانه سازی ها توسط ایالات متحده به عنوان تنها ابر قدرت دنیا صورت گرفته است؛ پیامدهای آن به طور گسترده ای در درک اهمیت نفت و گاز به عنوان یک انرژی تجدید نا پذیر و  در قالب بحران انرژی، جنگ را تجویز کرده است.

, این افسانه سازی ها توسط ایالات متحده به عنوان تنها ابر قدرت دنیا صورت گرفته است؛ پیامدهای آن به طور گسترده ای در درک اهمیت نفت و گاز به عنوان یک انرژی تجدید نا پذیر و  در قالب بحران انرژی، جنگ را تجویز کرده است. , این افسانه سازی ها توسط ایالات متحده به عنوان تنها ابر قدرت دنیا صورت گرفته است؛ پیامدهای آن به طور گسترده ای در درک اهمیت نفت و گاز به عنوان یک انرژی تجدید نا پذیر و  در قالب بحران انرژی، جنگ را تجویز کرده است. , این افسانه سازی ها توسط ایالات متحده به عنوان تنها ابر قدرت دنیا صورت گرفته است؛ پیامدهای آن به طور گسترده ای در درک اهمیت نفت و گاز به عنوان یک انرژی تجدید نا پذیر و  در قالب بحران انرژی، جنگ را تجویز کرده است. , این افسانه سازی ها توسط, ایالات متحده به عنوان تنها ابر قدرت دنیا صورت گرفته است؛, پیامدهای آن به طور گسترده ای در درک اهمیت نفت و گاز به عنوان یک انرژی تجدید نا پذیر و  در قالب بحران انرژی، جنگ را تجویز کرده است. ,
و در این رابطه هنری کیسینجر می گوید: "اگر شما کنترل نفت را در اختیار داشته باشید، تمام ملت ها را  می توانید کنترل کنید." و در این راستا این ماجرا بدرستی از سوی آمریکا دنبال شده است .
, و در این رابطه هنری کیسینجر می گوید: "اگر شما کنترل نفت را در اختیار داشته باشید، تمام ملت ها را  می توانید کنترل کنید." و در این راستا این ماجرا بدرستی از سوی آمریکا دنبال شده است ., و در این رابطه هنری کیسینجر می گوید: "اگر شما کنترل نفت را در اختیار داشته باشید، تمام ملت ها را  می توانید کنترل کنید." و در این راستا این ماجرا بدرستی از سوی آمریکا دنبال شده است ., و در این رابطه هنری کیسینجر می گوید: "اگر شما کنترل نفت را در اختیار داشته باشید، تمام ملت ها را  می توانید کنترل کنید." و در این راستا این ماجرا بدرستی از سوی آمریکا دنبال شده است ., و در این رابطه هنری کیسینجر می گوید: "اگر شما کنترل نفت را در اختیار داشته باشید، تمام ملت ها را  می توانید کنترل کنید." و در این راستا این ماجرا بدرستی از سوی آمریکا دنبال شده است ., و در این رابطه هنری کیسینجر می گوید: "اگر شما کنترل نفت را در اختیار داشته باشید، تمام ملت ها را  می توانید کنترل کنید." و در این راستا, این ماجرا بدرستی از سوی آمریکا دنبال شده است .,
 
,  ,

نفت ..  "کلمه رمز" پشت صحنه دخالت های غرب در خاور میانه  است... 

, نفت ..  "کلمه رمز" پشت صحنه دخالت های غرب در خاور میانه  است...  , نفت ..  "کلمه رمز" پشت صحنه دخالت های غرب در خاور میانه  است...  , نفت ..  "کلمه رمز" پشت صحنه دخالت های غرب در خاور میانه  است...  , نفت ..  "کلمه رمز" پشت صحنه دخالت های غرب در خاور میانه  است, نفت, .., کلمه رمز, پشت, دخالت های غرب, در خاور میانه  است, ,  , , ,  , ,  , , , , , ,

 openDemocracy

سایت اُوپن دمکراسی : 

“ دولتهای غربی همواره به آنچه که می خواهند به دست نمی آورند، ولی می توان گفت: نفت عامل اصلی پشت صحنه ی دخالتهای غرب در خاورمیانه است”.

نخست وزیر انگلیس تونی بلر، در مجلس عوام آن  کشور در  2003، فقط دوماه قبل از اشغال عراق بوسیله آمریکا- انگلیس گفت: “  علت دقیق  اقدامات پیش رو بوسیله ما هیچ ربطی به نفت یا چیزی دیگر از نظریات توطئه برانگیز مطرح شده نیست“.

و این گفته ی" بلر" بوسیله روزنامه نگار و نویسنده ی بنام دیوید اُرنوویچ ، بسیاربرجسته شد تا جائیکه در دفاع از این عبارات بلر و نفی نظریات افکار عمومی کتاب نوشت. که  جهت پاسخگوئی به بیش از ملیون نفر معترض جنگ در 15 فوریه 2003 تنظیم شده بود. 

ودر آن کتاب اُرنوویچ این پرسش  را مطرح کرد“ آیا حقیقتاً شما باور دارید که“جنگ برای نفت است”؟ پس اگر اینطور است، چرا در کشور های دیگری که مثل افغانستان و بوسنی و کوزوو  نیز دخالت نظامی صورت گرفته است؟“.

و لی، نظرسنجی قبلی موسسه ی "زاگبی اینترنشنال" با دسته بندی  نظر 3000  نفر در جهان  عرب سال  2011، با پرسش علت رویکرود دخالت نظامی آمریکا در خاورمیانه چیست؟ مشخص  شد که 53%  از پاسخ دهندگان “ تسلط بر نفت” را علت دخالتهای آمریکا دانسته اند و عبارة الشائعة التی تقول بأن الشعوب واحدة فی جمیع أنحاء العالم هی عبارة دقیقة للغایة، و براساس نطر سنجی دیگری که بوسیله مؤسسه ی"یوگاف" درسال2003 در جامعه آماری انگلیس صورت گرفت پاسخ اکثریت به سؤال مشابه نظر سنجی قبلی همان بود: یعنی ایالات متحده و انگلیس بخاطر تامین منابع نفتی خود عراق را اشغال کرده اند “

با این اوصاف، حق با که بود؟ تونی بلر و همراهانش مثل اُرنوویچ که دستورات بالا دستی ها را در رسانه ها ی وابسته اجرا و تبلیغ می کردند؟ یا اشخاص عادی در سراسر جهان؟ ادله ی حقیقت یابی را در زیر بخوانید.

“ما به آنجا نرفته ایم که "انجیر" بچینیم”

در روزهای اول دسامبرسال 2001، رئیس دستگاه اطلاعات خارجی انگلیس (ام آی 6) در گزارشی نوشت :“ جائزه سرنگونی صدام حسین تامین جدید منابع نفتی ماست “.

و نفت همچنان در ذهن جاک استرو وزیر خارجه انگلیس حاضربود وقتی که  در ژانویه 2003 با 150  تن ازسفیران کشورهای خارجی صحبت می کرد گفت: “ تقویت روند تأمین انرژی انگلیس وجهان  از اهم اهداف  سیاست خارجی بریتانیا محسوب می شود ” .

ودر این خصوص تصمیم سازان سیاستمدار  آمریکا نیز حساب و کتاب مشابهی را مطرح کردند.

"پل ولفوویتز"، معاون وزیر دفاع آمریکا نیز،  درپاسخ به سؤالی مرتبط در ماه مه سال 2003  در کنفرانس امنیت آسیا  پیرامون سبب  اشغال عراق وعدم حمله به کره شمالی  که مسلح  به  اسلحه ی اتمی شده ،  جواب داد: “ بسیار خوب،تفاوت اصلی اینست در ساده سازی موضوع تفاوت میان کره شمالی و عراق اینست که ما در در آنجا (کره شمالی) گزینه های  اقتصادی بشکل فعلی مانند عراق نداشتیم وبویژه  چون این کشور بر دریائی از نفت قرار گرفته است“.

 سیناتور  جمهوریخواه "چاک هگل"، که بعداً بعنوان وزیر دفاع آمریکا در سال 2013 منصوب شد، و در همان کنفرانس شرکت داشت. درسال  2007، گفته ی وولفویتز را دراین عبارت بزبان آورده بود “مردم می گویند ما بخاطر  نفت می جنگیم .بله ما برای نفت می جنگیم. ما بخاطر منافع ملی ایالات متحده می جنگیم. چه چیزی بالاتر از منافع ملی ماست  "بجهنم"  که از هر چیز دیگری بجز منافع ما  بخواهند سخن بگویند؟  

واخیراً پس از افشای ایمیل های محرمانه هیلاری کلینون  مربوط به زمانیکه او در منصب وزارت خارجه اآمریکا بود روشن شده است که نگرانی های همانند گفته های قبلی مسئولین آمریکا ازجهت منابع انرژی، علت دخالت پیمان ناتو در  کشور لیبی بوده است.

نشریه ی مانیتور  آمریکا نیز گزارش داد: ایمیل های تازه برملا شده نشاندهنده حضور و تلاش جاسوس های فرانسوی است که بشکلی محرمانه در سازماندهی و تامین مالی گروههای مسلح لیبی که بمنظور سرنگونی قذافی اقدام کرده اند، می باشد.در یکی از یاداشت های صادره در مارس 2011 ، مربوط به دستگاه اطلاعات فرانسه  آمده است“ ما پیش بینی می کنیم  بویژه در عرصه ی نفت حکومت جدید لیبی براساس منافع شرکت های فرانسوی  و منافع ملی ما  فعالیت خواهد کرد، “.

و مانند آن ، در ماه سپتامبر 2011، که نیروهای نظامی دولت لیبی در حالتی از هرج ومرج بسر می بردند، سفیر آمریکا  به  افتتاح سفارت  آمریکا اقدام نموده وبه روز نامه نگاران  گفت: “ ما می دانیم که نفت  جواهر قیمتی  قرار گرفته  در "تاج" منابع طبیعی  لیبی بشمار می آید “. نیویورک تایمز نیز با اشاره به این گفته از وجود مخاطر اقتصادی ضمنی در نبردهای داخلی لیبی برای  ایالات متحده ودول غربی دیگر اشاره کرده است.

 گیلبرت بور، استاد رشد اقتصادی وروابط  بین الملل  در موسسه ی  پروهش های شرق و آفریقا در ارزیابی  انگیزه های دخالت پیمان "ناتو" درسایر کشورها می گوید “ بسیار روشن است که نفت عامل اصلی در این نظامیگری هاست.  و اگر لیبی نفت نداشت دخالتی در آن صورت نمی گرفت“.

و  استنتاج ساده گیلبرت، با تکیه برپژوهش های جدید  اعضای  علمی دانشگاههای، بورت اسموت، ورک، اسکس،  که  ازطریق تحلیل 69  جنگ داخلی  کشورها بین سالهای 1945تا 1999 صورت گرفته،  نشان میدهد  که  در مجموع دخالتهای بیگانگان  بعلت  احتمال قوی تر در کشورهائی صورت گرفته که  ازمنابع  نفت برخوردار بوده اند.

“بزرگترین جائزه درجهان”

 
وزیر امور خارجه آمریکا "کوردل هال" سال 1943  اعلام کرد: “ نفت عربستان یکی از بزرگترین جایزه های جهانی محسوب می شود “.

نخست وزیر انگلیس "هارولد مک میلان" نیز  در سال 1957 گفت: نفت خاورمیانه “بزرگترین جایزة در دنیا  بشمار می آید”.

  "دیوید وارینگ"  ، که در موسسه ی پژوهش های شرق و آفریقیا  به سخنرانی پرداخته است، در صفحه ی توئیتر خود نوشت: منافع دراز مدت غرب که در منطقه ی خاورمیانه قرار دارد باعث شده:“ که 40 واقعه ی تاریخی  از دخالت  انگلیس و ایالات متحده  درمنطقه خلیج  فارس وخاورمیانه  اتفاق بیفتد وثبت شود و  این باور وجود ندارد که نفت أولویت استراتژیک دراین حوادث  بشمار نرفته است“.

با همه ی این اوصاف شکی با حقیقت مرکزی درخصوص عملکرد  رهبران غربی حتی از نظر مردم عادی وجود ندارد: که دخالت های غرب در منطقه ی خاور میانه با تمرکز برقضیه ی نفت صورت می گیرد.

ترجمه: عبدالمجید اورا

,

 openDemocracy

,  openDemocracy,  openDemocracy,  openDemocracy,  openDemocracy,

سایت اُوپن دمکراسی : 

, سایت اُوپن دمکراسی :  , سایت اُوپن دمکراسی :  , سایت اُوپن دمکراسی :  , سایت اُوپن دمکراسی :  ,

“ دولتهای غربی همواره به آنچه که می خواهند به دست نمی آورند، ولی می توان گفت: نفت عامل اصلی پشت صحنه ی دخالتهای غرب در خاورمیانه است”.

, “ دولتهای غربی همواره به آنچه که می خواهند به دست نمی آورند، ولی می توان گفت: نفت عامل اصلی پشت صحنه ی دخالتهای غرب در خاورمیانه است”., “ دولتهای غربی همواره به آنچه که می خواهند به دست نمی آورند، ولی می توان گفت: نفت عامل اصلی پشت صحنه ی دخالتهای غرب در خاورمیانه است”., “ دولتهای غربی همواره به آنچه که می خواهند به دست نمی آورند، ولی می توان گفت: نفت عامل اصلی پشت صحنه ی دخالتهای غرب در خاورمیانه است”., غربی همواره به آنچه که می خواهند به دست نمی آورند، ولی می توان گفت: نفت عامل اصلی پشت صحنه ی دخالتهای غرب در خاورمیانه است”.,

نخست وزیر انگلیس تونی بلر، در مجلس عوام آن  کشور در  2003، فقط دوماه قبل از اشغال عراق بوسیله آمریکا- انگلیس گفت: “  علت دقیق  اقدامات پیش رو بوسیله ما هیچ ربطی به نفت یا چیزی دیگر از نظریات توطئه برانگیز مطرح شده نیست“.

, نخست وزیر انگلیس تونی بلر، در مجلس عوام آن  کشور در  2003، فقط دوماه قبل از اشغال عراق بوسیله آمریکا- انگلیس گفت: “  علت دقیق  اقدامات پیش رو بوسیله ما هیچ ربطی به نفت یا چیزی دیگر از نظریات توطئه برانگیز مطرح شده نیست“., نخست وزیر انگلیس تونی بلر، در مجلس عوام آن  کشور در  2003، فقط دوماه قبل از اشغال عراق بوسیله آمریکا- انگلیس گفت: “  علت دقیق  اقدامات پیش رو بوسیله ما هیچ ربطی به نفت یا چیزی دیگر از نظریات توطئه برانگیز مطرح شده نیست“., نخست وزیر انگلیس تونی بلر، در مجلس عوام آن  کشور در  2003، فقط دوماه قبل از اشغال عراق بوسیله آمریکا- انگلیس گفت: “  علت دقیق  اقدامات پیش رو بوسیله ما هیچ ربطی به نفت یا چیزی دیگر از نظریات توطئه برانگیز مطرح شده نیست“., دقیق  اقدامات پیش رو بوسیله ما هیچ ربطی به نفت یا چیزی دیگر از نظریات توطئه برانگیز مطرح شده نیست,

و این گفته ی" بلر" بوسیله روزنامه نگار و نویسنده ی بنام دیوید اُرنوویچ ، بسیاربرجسته شد تا جائیکه در دفاع از این عبارات بلر و نفی نظریات افکار عمومی کتاب نوشت. که  جهت پاسخگوئی به بیش از ملیون نفر معترض جنگ در 15 فوریه 2003 تنظیم شده بود. 

, و این گفته ی" بلر" بوسیله روزنامه نگار و نویسنده ی بنام دیوید اُرنوویچ ، بسیاربرجسته شد تا جائیکه در دفاع از این عبارات بلر و نفی نظریات افکار عمومی کتاب نوشت. که  جهت پاسخگوئی به بیش از ملیون نفر معترض جنگ در 15 فوریه 2003 تنظیم شده بود. , و این گفته ی" بلر" بوسیله روزنامه نگار و نویسنده ی بنام دیوید اُرنوویچ ، بسیاربرجسته شد تا جائیکه در دفاع از این عبارات بلر و نفی نظریات افکار عمومی کتاب نوشت. که  جهت پاسخگوئی به بیش از ملیون نفر معترض جنگ در 15 فوریه 2003 تنظیم شده بود. , و این گفته ی" بلر" بوسیله روزنامه نگار و نویسنده ی بنام دیوید اُرنوویچ ، بسیاربرجسته شد تا جائیکه در دفاع از این عبارات بلر و نفی نظریات افکار عمومی کتاب نوشت. که  جهت پاسخگوئی به بیش از ملیون نفر معترض جنگ در 15 فوریه 2003 تنظیم شده بود. , دیوید اُرنوویچ, دیوید,

ودر آن کتاب اُرنوویچ این پرسش  را مطرح کرد“ آیا حقیقتاً شما باور دارید که“جنگ برای نفت است”؟ پس اگر اینطور است، چرا در کشور های دیگری که مثل افغانستان و بوسنی و کوزوو  نیز دخالت نظامی صورت گرفته است؟“.

, ودر آن کتاب اُرنوویچ این پرسش  را مطرح کرد“ آیا حقیقتاً شما باور دارید که“جنگ برای نفت است”؟ پس اگر اینطور است، چرا در کشور های دیگری که مثل افغانستان و بوسنی و کوزوو  نیز دخالت نظامی صورت گرفته است؟“., ودر آن کتاب اُرنوویچ این پرسش  را مطرح کرد“ آیا حقیقتاً شما باور دارید که“جنگ برای نفت است”؟ پس اگر اینطور است، چرا در کشور های دیگری که مثل افغانستان و بوسنی و کوزوو  نیز دخالت نظامی صورت گرفته است؟“., ودر آن کتاب اُرنوویچ این پرسش  را مطرح کرد“ آیا حقیقتاً شما باور دارید که“جنگ برای نفت است”؟ پس اگر اینطور است، چرا در کشور های دیگری که مثل افغانستان و بوسنی و کوزوو  نیز دخالت نظامی صورت گرفته است؟“., اُرنوویچ, حقیقتاً شما باور دارید که“جنگ برای نفت است”؟ پس اگر اینطور است، چرا در کشور های دیگری که مثل افغانستان و بوسنی و کوزوو  نیز دخالت نظامی صورت گرفته است؟,

و لی، نظرسنجی قبلی موسسه ی "زاگبی اینترنشنال" با دسته بندی  نظر 3000  نفر در جهان  عرب سال  2011، با پرسش علت رویکرود دخالت نظامی آمریکا در خاورمیانه چیست؟ مشخص  شد که 53%  از پاسخ دهندگان “ تسلط بر نفت” را علت دخالتهای آمریکا دانسته اند و عبارة الشائعة التی تقول بأن الشعوب واحدة فی جمیع أنحاء العالم هی عبارة دقیقة للغایة، و براساس نطر سنجی دیگری که بوسیله مؤسسه ی"یوگاف" درسال2003 در جامعه آماری انگلیس صورت گرفت پاسخ اکثریت به سؤال مشابه نظر سنجی قبلی همان بود: یعنی ایالات متحده و انگلیس بخاطر تامین منابع نفتی خود عراق را اشغال کرده اند “

, و لی، نظرسنجی قبلی موسسه ی "زاگبی اینترنشنال" با دسته بندی  نظر 3000  نفر در جهان  عرب سال  2011، با پرسش علت رویکرود دخالت نظامی آمریکا در خاورمیانه چیست؟ مشخص  شد که 53%  از پاسخ دهندگان “ تسلط بر نفت” را علت دخالتهای آمریکا دانسته اند و عبارة الشائعة التی تقول بأن الشعوب واحدة فی جمیع أنحاء العالم هی عبارة دقیقة للغایة، و براساس نطر سنجی دیگری که بوسیله مؤسسه ی"یوگاف" درسال2003 در جامعه آماری انگلیس صورت گرفت پاسخ اکثریت به سؤال مشابه نظر سنجی قبلی همان بود: یعنی ایالات متحده و انگلیس بخاطر تامین منابع نفتی خود عراق را اشغال کرده اند “ , و لی، نظرسنجی قبلی موسسه ی "زاگبی اینترنشنال" با دسته بندی  نظر 3000  نفر در جهان  عرب سال  2011، با پرسش علت رویکرود دخالت نظامی آمریکا در خاورمیانه چیست؟ مشخص  شد که 53%  از پاسخ دهندگان “ تسلط بر نفت” را علت دخالتهای آمریکا دانسته اند و عبارة الشائعة التی تقول بأن الشعوب واحدة فی جمیع أنحاء العالم هی عبارة دقیقة للغایة، و براساس نطر سنجی دیگری که بوسیله مؤسسه ی"یوگاف" درسال2003 در جامعه آماری انگلیس صورت گرفت پاسخ اکثریت به سؤال مشابه نظر سنجی قبلی همان بود: یعنی ایالات متحده و انگلیس بخاطر تامین منابع نفتی خود عراق را اشغال کرده اند “ , و لی، نظرسنجی قبلی موسسه ی "زاگبی اینترنشنال" با دسته بندی  نظر 3000  نفر در جهان  عرب سال  2011، با پرسش علت رویکرود دخالت نظامی آمریکا در خاورمیانه چیست؟ مشخص  شد که 53%  از پاسخ دهندگان “ تسلط بر نفت” را علت دخالتهای آمریکا دانسته اند و عبارة الشائعة التی تقول بأن الشعوب واحدة فی جمیع أنحاء العالم هی عبارة دقیقة للغایة، و براساس نطر سنجی دیگری که بوسیله مؤسسه ی"یوگاف" درسال2003 در جامعه آماری انگلیس صورت گرفت پاسخ اکثریت به سؤال مشابه نظر سنجی قبلی همان بود: یعنی ایالات متحده و انگلیس بخاطر تامین منابع نفتی خود عراق را اشغال کرده اند “ , نظرسنجی قبلی موسسه ی "زاگبی اینترنشنال, نظرسنجی, موسسه ی "زاگبی اینترنشنال,

با این اوصاف، حق با که بود؟ تونی بلر و همراهانش مثل اُرنوویچ که دستورات بالا دستی ها را در رسانه ها ی وابسته اجرا و تبلیغ می کردند؟ یا اشخاص عادی در سراسر جهان؟ ادله ی حقیقت یابی را در زیر بخوانید.

, با این اوصاف، حق با که بود؟ تونی بلر و همراهانش مثل اُرنوویچ که دستورات بالا دستی ها را در رسانه ها ی وابسته اجرا و تبلیغ می کردند؟ یا اشخاص عادی در سراسر جهان؟ ادله ی حقیقت یابی را در زیر بخوانید., با این اوصاف، حق با که بود؟ تونی بلر و همراهانش مثل اُرنوویچ که دستورات بالا دستی ها را در رسانه ها ی وابسته اجرا و تبلیغ می کردند؟ یا اشخاص عادی در سراسر جهان؟ ادله ی حقیقت یابی را در زیر بخوانید., با این اوصاف، حق با که بود؟ تونی بلر و همراهانش مثل اُرنوویچ که دستورات بالا دستی ها را در رسانه ها ی وابسته اجرا و تبلیغ می کردند؟ یا اشخاص عادی در سراسر جهان؟ ادله ی حقیقت یابی را در زیر بخوانید., اُرنوویچ ,

“ما به آنجا نرفته ایم که "انجیر" بچینیم”

, “ما به آنجا نرفته ایم که "انجیر" بچینیم”, “ما به آنجا نرفته ایم که "انجیر" بچینیم”, “ما به آنجا نرفته ایم که "انجیر" بچینیم”, “ما به آنجا نرفته ایم که "انجیر" بچینیم”, “ما به آنجا نرفته ایم که "انجیر" بچینیم”,

در روزهای اول دسامبرسال 2001، رئیس دستگاه اطلاعات خارجی انگلیس (ام آی 6) در گزارشی نوشت :“ جائزه سرنگونی صدام حسین تامین جدید منابع نفتی ماست “.

, در روزهای اول دسامبرسال 2001، رئیس دستگاه اطلاعات خارجی انگلیس (ام آی 6) در گزارشی نوشت :“ جائزه سرنگونی صدام حسین تامین جدید منابع نفتی ماست “., در روزهای اول دسامبرسال 2001، رئیس دستگاه اطلاعات خارجی انگلیس (ام آی 6) در گزارشی نوشت :“ جائزه سرنگونی صدام حسین تامین جدید منابع نفتی ماست “., در روزهای اول دسامبرسال 2001، رئیس دستگاه اطلاعات خارجی انگلیس (ام آی 6) در گزارشی نوشت :“ جائزه سرنگونی صدام حسین تامین جدید منابع نفتی ماست “., جائزه سرنگونی صدام حسین تامین جدید منابع نفتی ماست ,

و نفت همچنان در ذهن جاک استرو وزیر خارجه انگلیس حاضربود وقتی که  در ژانویه 2003 با 150  تن ازسفیران کشورهای خارجی صحبت می کرد گفت: “ تقویت روند تأمین انرژی انگلیس وجهان  از اهم اهداف  سیاست خارجی بریتانیا محسوب می شود ” .

, و نفت همچنان در ذهن جاک استرو وزیر خارجه انگلیس حاضربود وقتی که  در ژانویه 2003 با 150  تن ازسفیران کشورهای خارجی صحبت می کرد گفت: “ تقویت روند تأمین انرژی انگلیس وجهان  از اهم اهداف  سیاست خارجی بریتانیا محسوب می شود ” ., و نفت همچنان در ذهن جاک استرو وزیر خارجه انگلیس حاضربود وقتی که  در ژانویه 2003 با 150  تن ازسفیران کشورهای خارجی صحبت می کرد گفت: “ تقویت روند تأمین انرژی انگلیس وجهان  از اهم اهداف  سیاست خارجی بریتانیا محسوب می شود ” ., و نفت همچنان در ذهن جاک استرو وزیر خارجه انگلیس حاضربود وقتی که  در ژانویه 2003 با 150  تن ازسفیران کشورهای خارجی صحبت می کرد گفت: “ تقویت روند تأمین انرژی انگلیس وجهان  از اهم اهداف  سیاست خارجی بریتانیا محسوب می شود ” ., ژانویه 2003, ژانویه 2003, روند تأمین انرژی انگلیس وجهان  از اهم اهداف  ,

ودر این خصوص تصمیم سازان سیاستمدار  آمریکا نیز حساب و کتاب مشابهی را مطرح کردند.

, ودر این خصوص تصمیم سازان سیاستمدار  آمریکا نیز حساب و کتاب مشابهی را مطرح کردند., ودر این خصوص تصمیم سازان سیاستمدار  آمریکا نیز حساب و کتاب مشابهی را مطرح کردند., ودر این خصوص تصمیم سازان سیاستمدار  آمریکا نیز حساب و کتاب مشابهی را مطرح کردند.,

"پل ولفوویتز"، معاون وزیر دفاع آمریکا نیز،  درپاسخ به سؤالی مرتبط در ماه مه سال 2003  در کنفرانس امنیت آسیا  پیرامون سبب  اشغال عراق وعدم حمله به کره شمالی  که مسلح  به  اسلحه ی اتمی شده ،  جواب داد: “ بسیار خوب،تفاوت اصلی اینست در ساده سازی موضوع تفاوت میان کره شمالی و عراق اینست که ما در در آنجا (کره شمالی) گزینه های  اقتصادی بشکل فعلی مانند عراق نداشتیم وبویژه  چون این کشور بر دریائی از نفت قرار گرفته است“.

, "پل ولفوویتز"، معاون وزیر دفاع آمریکا نیز،  درپاسخ به سؤالی مرتبط در ماه مه سال 2003  در کنفرانس امنیت آسیا  پیرامون سبب  اشغال عراق وعدم حمله به کره شمالی  که مسلح  به  اسلحه ی اتمی شده ،  جواب داد: “ بسیار خوب،تفاوت اصلی اینست در ساده سازی موضوع تفاوت میان کره شمالی و عراق اینست که ما در در آنجا (کره شمالی) گزینه های  اقتصادی بشکل فعلی مانند عراق نداشتیم وبویژه  چون این کشور بر دریائی از نفت قرار گرفته است“., "پل ولفوویتز"، معاون وزیر دفاع آمریکا نیز،  درپاسخ به سؤالی مرتبط در ماه مه سال 2003  در کنفرانس امنیت آسیا  پیرامون سبب  اشغال عراق وعدم حمله به کره شمالی  که مسلح  به  اسلحه ی اتمی شده ،  جواب داد: “ بسیار خوب،تفاوت اصلی اینست در ساده سازی موضوع تفاوت میان کره شمالی و عراق اینست که ما در در آنجا (کره شمالی) گزینه های  اقتصادی بشکل فعلی مانند عراق نداشتیم وبویژه  چون این کشور بر دریائی از نفت قرار گرفته است“., "پل ولفوویتز"، معاون وزیر دفاع آمریکا نیز،  درپاسخ به سؤالی مرتبط در ماه مه سال 2003  در کنفرانس امنیت آسیا  پیرامون سبب  اشغال عراق وعدم حمله به کره شمالی  که مسلح  به  اسلحه ی اتمی شده ،  جواب داد: “ بسیار خوب،تفاوت اصلی اینست در ساده سازی موضوع تفاوت میان کره شمالی و عراق اینست که ما در در آنجا (کره شمالی) گزینه های  اقتصادی بشکل فعلی مانند عراق نداشتیم وبویژه  چون این کشور بر دریائی از نفت قرار گرفته است“., "پل ولفوویتز", "پل ولفوویتز", بسیار خوب،تفاوت اصلی اینست در ساده سازی موضوع تفاوت میان کره شمالی و عراق اینست که ما در در آنجا (کره شمالی) گزینه های  اقتصادی بشکل فعلی مانند عراق نداشتیم وبویژه  چون این کشور بر دریائی از نفت قرار گرفته است,

 سیناتور  جمهوریخواه "چاک هگل"، که بعداً بعنوان وزیر دفاع آمریکا در سال 2013 منصوب شد، و در همان کنفرانس شرکت داشت. درسال  2007، گفته ی وولفویتز را دراین عبارت بزبان آورده بود “مردم می گویند ما بخاطر  نفت می جنگیم .بله ما برای نفت می جنگیم. ما بخاطر منافع ملی ایالات متحده می جنگیم. چه چیزی بالاتر از منافع ملی ماست  "بجهنم"  که از هر چیز دیگری بجز منافع ما  بخواهند سخن بگویند؟  

,  سیناتور  جمهوریخواه "چاک هگل"، که بعداً بعنوان وزیر دفاع آمریکا در سال 2013 منصوب شد، و در همان کنفرانس شرکت داشت. درسال  2007، گفته ی وولفویتز را دراین عبارت بزبان آورده بود “مردم می گویند ما بخاطر  نفت می جنگیم .بله ما برای نفت می جنگیم. ما بخاطر منافع ملی ایالات متحده می جنگیم. چه چیزی بالاتر از منافع ملی ماست  "بجهنم"  که از هر چیز دیگری بجز منافع ما  بخواهند سخن بگویند؟  ,  سیناتور  جمهوریخواه "چاک هگل"، که بعداً بعنوان وزیر دفاع آمریکا در سال 2013 منصوب شد، و در همان کنفرانس شرکت داشت. درسال  2007، گفته ی وولفویتز را دراین عبارت بزبان آورده بود “مردم می گویند ما بخاطر  نفت می جنگیم .بله ما برای نفت می جنگیم. ما بخاطر منافع ملی ایالات متحده می جنگیم. چه چیزی بالاتر از منافع ملی ماست  "بجهنم"  که از هر چیز دیگری بجز منافع ما  بخواهند سخن بگویند؟  ,  سیناتور  جمهوریخواه "چاک هگل"، که بعداً بعنوان وزیر دفاع آمریکا در سال 2013 منصوب شد، و در همان کنفرانس شرکت داشت. درسال  2007، گفته ی وولفویتز را دراین عبارت بزبان آورده بود “مردم می گویند ما بخاطر  نفت می جنگیم .بله ما برای نفت می جنگیم. ما بخاطر منافع ملی ایالات متحده می جنگیم. چه چیزی بالاتر از منافع ملی ماست  "بجهنم"  که از هر چیز دیگری بجز منافع ما  بخواهند سخن بگویند؟  , "چاک هگل", "چاک هگل",   نفت می جنگیم .بله ما برای نفت می جنگیم. ما بخاطر منافع ملی ایالات متحده می جنگیم. چه چیزی بالاتر از منافع ملی ماست  "بجهنم"  که از هر چیز دیگری بجز منافع ما  بخواهند سخن بگویند؟  ,

واخیراً پس از افشای ایمیل های محرمانه هیلاری کلینون  مربوط به زمانیکه او در منصب وزارت خارجه اآمریکا بود روشن شده است که نگرانی های همانند گفته های قبلی مسئولین آمریکا ازجهت منابع انرژی، علت دخالت پیمان ناتو در  کشور لیبی بوده است.

, واخیراً پس از افشای ایمیل های محرمانه هیلاری کلینون  مربوط به زمانیکه او در منصب وزارت خارجه اآمریکا بود روشن شده است که نگرانی های همانند گفته های قبلی مسئولین آمریکا ازجهت منابع انرژی، علت دخالت پیمان ناتو در  کشور لیبی بوده است., واخیراً پس از افشای ایمیل های محرمانه هیلاری کلینون  مربوط به زمانیکه او در منصب وزارت خارجه اآمریکا بود روشن شده است که نگرانی های همانند گفته های قبلی مسئولین آمریکا ازجهت منابع انرژی، علت دخالت پیمان ناتو در  کشور لیبی بوده است., واخیراً پس از افشای ایمیل های محرمانه هیلاری کلینون  مربوط به زمانیکه او در منصب وزارت خارجه اآمریکا بود روشن شده است که نگرانی های همانند گفته های قبلی مسئولین آمریکا ازجهت منابع انرژی، علت دخالت پیمان ناتو در  کشور لیبی بوده است.,

نشریه ی مانیتور  آمریکا نیز گزارش داد: ایمیل های تازه برملا شده نشاندهنده حضور و تلاش جاسوس های فرانسوی است که بشکلی محرمانه در سازماندهی و تامین مالی گروههای مسلح لیبی که بمنظور سرنگونی قذافی اقدام کرده اند، می باشد.در یکی از یاداشت های صادره در مارس 2011 ، مربوط به دستگاه اطلاعات فرانسه  آمده است“ ما پیش بینی می کنیم  بویژه در عرصه ی نفت حکومت جدید لیبی براساس منافع شرکت های فرانسوی  و منافع ملی ما  فعالیت خواهد کرد، “.

, نشریه ی مانیتور  آمریکا نیز گزارش داد: ایمیل های تازه برملا شده نشاندهنده حضور و تلاش جاسوس های فرانسوی است که بشکلی محرمانه در سازماندهی و تامین مالی گروههای مسلح لیبی که بمنظور سرنگونی قذافی اقدام کرده اند، می باشد.در یکی از یاداشت های صادره در مارس 2011 ، مربوط به دستگاه اطلاعات فرانسه  آمده است“ ما پیش بینی می کنیم  بویژه در عرصه ی نفت حکومت جدید لیبی براساس منافع شرکت های فرانسوی  و منافع ملی ما  فعالیت خواهد کرد، “., نشریه ی مانیتور  آمریکا نیز گزارش داد: ایمیل های تازه برملا شده نشاندهنده حضور و تلاش جاسوس های فرانسوی است که بشکلی محرمانه در سازماندهی و تامین مالی گروههای مسلح لیبی که بمنظور سرنگونی قذافی اقدام کرده اند، می باشد.در یکی از یاداشت های صادره در مارس 2011 ، مربوط به دستگاه اطلاعات فرانسه  آمده است“ ما پیش بینی می کنیم  بویژه در عرصه ی نفت حکومت جدید لیبی براساس منافع شرکت های فرانسوی  و منافع ملی ما  فعالیت خواهد کرد، “., نشریه ی مانیتور  آمریکا نیز گزارش داد: ایمیل های تازه برملا شده نشاندهنده حضور و تلاش جاسوس های فرانسوی است که بشکلی محرمانه در سازماندهی و تامین مالی گروههای مسلح لیبی که بمنظور سرنگونی قذافی اقدام کرده اند، می باشد.در یکی از یاداشت های صادره در مارس 2011 ، مربوط به دستگاه اطلاعات فرانسه  آمده است“ ما پیش بینی می کنیم  بویژه در عرصه ی نفت حکومت جدید لیبی براساس منافع شرکت های فرانسوی  و منافع ملی ما  فعالیت خواهد کرد، “., مانیتور, مانیتور, حکومت جدید لیبی براساس منافع شرکت های فرانسوی  و منافع ملی ما  فعالیت خواهد کرد، ,

و مانند آن ، در ماه سپتامبر 2011، که نیروهای نظامی دولت لیبی در حالتی از هرج ومرج بسر می بردند، سفیر آمریکا  به  افتتاح سفارت  آمریکا اقدام نموده وبه روز نامه نگاران  گفت: “ ما می دانیم که نفت  جواهر قیمتی  قرار گرفته  در "تاج" منابع طبیعی  لیبی بشمار می آید “. نیویورک تایمز نیز با اشاره به این گفته از وجود مخاطر اقتصادی ضمنی در نبردهای داخلی لیبی برای  ایالات متحده ودول غربی دیگر اشاره کرده است.

, و مانند آن ، در ماه سپتامبر 2011، که نیروهای نظامی دولت لیبی در حالتی از هرج ومرج بسر می بردند، سفیر آمریکا  به  افتتاح سفارت  آمریکا اقدام نموده وبه روز نامه نگاران  گفت: “ ما می دانیم که نفت  جواهر قیمتی  قرار گرفته  در "تاج" منابع طبیعی  لیبی بشمار می آید “. نیویورک تایمز نیز با اشاره به این گفته از وجود مخاطر اقتصادی ضمنی در نبردهای داخلی لیبی برای  ایالات متحده ودول غربی دیگر اشاره کرده است., و مانند آن ، در ماه سپتامبر 2011، که نیروهای نظامی دولت لیبی در حالتی از هرج ومرج بسر می بردند، سفیر آمریکا  به  افتتاح سفارت  آمریکا اقدام نموده وبه روز نامه نگاران  گفت: “ ما می دانیم که نفت  جواهر قیمتی  قرار گرفته  در "تاج" منابع طبیعی  لیبی بشمار می آید “. نیویورک تایمز نیز با اشاره به این گفته از وجود مخاطر اقتصادی ضمنی در نبردهای داخلی لیبی برای  ایالات متحده ودول غربی دیگر اشاره کرده است., و مانند آن ، در ماه سپتامبر 2011، که نیروهای نظامی دولت لیبی در حالتی از هرج ومرج بسر می بردند، سفیر آمریکا  به  افتتاح سفارت  آمریکا اقدام نموده وبه روز نامه نگاران  گفت: “ ما می دانیم که نفت  جواهر قیمتی  قرار گرفته  در "تاج" منابع طبیعی  لیبی بشمار می آید “. نیویورک تایمز نیز با اشاره به این گفته از وجود مخاطر اقتصادی ضمنی در نبردهای داخلی لیبی برای  ایالات متحده ودول غربی دیگر اشاره کرده است., نفت  جواهر قیمتی  قرار گرفته  در "تاج" منابع طبیعی  لیبی بشمار می آید ,

 گیلبرت بور، استاد رشد اقتصادی وروابط  بین الملل  در موسسه ی  پروهش های شرق و آفریقا در ارزیابی  انگیزه های دخالت پیمان "ناتو" درسایر کشورها می گوید “ بسیار روشن است که نفت عامل اصلی در این نظامیگری هاست.  و اگر لیبی نفت نداشت دخالتی در آن صورت نمی گرفت“.

,  گیلبرت بور، استاد رشد اقتصادی وروابط  بین الملل  در موسسه ی  پروهش های شرق و آفریقا در ارزیابی  انگیزه های دخالت پیمان "ناتو" درسایر کشورها می گوید “ بسیار روشن است که نفت عامل اصلی در این نظامیگری هاست.  و اگر لیبی نفت نداشت دخالتی در آن صورت نمی گرفت“.,  گیلبرت بور، استاد رشد اقتصادی وروابط  بین الملل  در موسسه ی  پروهش های شرق و آفریقا در ارزیابی  انگیزه های دخالت پیمان "ناتو" درسایر کشورها می گوید “ بسیار روشن است که نفت عامل اصلی در این نظامیگری هاست.  و اگر لیبی نفت نداشت دخالتی در آن صورت نمی گرفت“.,  گیلبرت بور، استاد رشد اقتصادی وروابط  بین الملل  در موسسه ی  پروهش های شرق و آفریقا در ارزیابی  انگیزه های دخالت پیمان "ناتو" درسایر کشورها می گوید “ بسیار روشن است که نفت عامل اصلی در این نظامیگری هاست.  و اگر لیبی نفت نداشت دخالتی در آن صورت نمی گرفت“., بسیار روشن است که نفت عامل اصلی در این نظامیگری هاست.  و اگر لیبی نفت نداشت دخالتی در آن صورت نمی گرفت,

و  استنتاج ساده گیلبرت، با تکیه برپژوهش های جدید  اعضای  علمی دانشگاههای، بورت اسموت، ورک، اسکس،  که  ازطریق تحلیل 69  جنگ داخلی  کشورها بین سالهای 1945تا 1999 صورت گرفته،  نشان میدهد  که  در مجموع دخالتهای بیگانگان  بعلت  احتمال قوی تر در کشورهائی صورت گرفته که  ازمنابع  نفت برخوردار بوده اند.

, و  استنتاج ساده گیلبرت، با تکیه برپژوهش های جدید  اعضای  علمی دانشگاههای، بورت اسموت، ورک، اسکس،  که  ازطریق تحلیل 69  جنگ داخلی  کشورها بین سالهای 1945تا 1999 صورت گرفته،  نشان میدهد  که  در مجموع دخالتهای بیگانگان  بعلت  احتمال قوی تر در کشورهائی صورت گرفته که  ازمنابع  نفت برخوردار بوده اند., و  استنتاج ساده گیلبرت، با تکیه برپژوهش های جدید  اعضای  علمی دانشگاههای، بورت اسموت، ورک، اسکس،  که  ازطریق تحلیل 69  جنگ داخلی  کشورها بین سالهای 1945تا 1999 صورت گرفته،  نشان میدهد  که  در مجموع دخالتهای بیگانگان  بعلت  احتمال قوی تر در کشورهائی صورت گرفته که  ازمنابع  نفت برخوردار بوده اند., و  استنتاج ساده گیلبرت، با تکیه برپژوهش های جدید  اعضای  علمی دانشگاههای، بورت اسموت، ورک، اسکس،  که  ازطریق تحلیل 69  جنگ داخلی  کشورها بین سالهای 1945تا 1999 صورت گرفته،  نشان میدهد  که  در مجموع دخالتهای بیگانگان  بعلت  احتمال قوی تر در کشورهائی صورت گرفته که  ازمنابع  نفت برخوردار بوده اند.,

“بزرگترین جائزه درجهان”

, “بزرگترین جائزه درجهان”, “بزرگترین جائزه درجهان”, “بزرگترین جائزه درجهان”, “بزرگترین جائزه درجهان”, “بزرگترین جائزه درجهان”,
 
,
 
,
 
,
 
,  ,
وزیر امور خارجه آمریکا "کوردل هال" سال 1943  اعلام کرد: “ نفت عربستان یکی از بزرگترین جایزه های جهانی محسوب می شود “.
,
وزیر امور خارجه آمریکا "کوردل هال" سال 1943  اعلام کرد: “ نفت عربستان یکی از بزرگترین جایزه های جهانی محسوب می شود “.
, وزیر امور خارجه آمریکا "کوردل هال" سال 1943  اعلام کرد: “ نفت عربستان یکی از بزرگترین جایزه های جهانی محسوب می شود “., وزیر امور خارجه آمریکا "کوردل هال" سال 1943  اعلام کرد: “ نفت عربستان یکی از بزرگترین جایزه های جهانی محسوب می شود “., وزیر امور خارجه آمریکا "کوردل هال" سال 1943  اعلام کرد: “ نفت عربستان یکی از بزرگترین جایزه های جهانی محسوب می شود “., وزیر امور خارجه آمریکا "کوردل هال" سال, وزیر امور خارجه آمریکا "کوردل هال, وزیر امور خارجه آمریکا, "کوردل هال, نفت عربستان یکی از بزرگترین جایزه های جهانی محسوب می شود ,

نخست وزیر انگلیس "هارولد مک میلان" نیز  در سال 1957 گفت: نفت خاورمیانه “بزرگترین جایزة در دنیا  بشمار می آید”.

, نخست وزیر انگلیس "هارولد مک میلان" نیز  در سال 1957 گفت: نفت خاورمیانه “بزرگترین جایزة در دنیا  بشمار می آید”. , نخست وزیر انگلیس "هارولد مک میلان" نیز  در سال 1957 گفت: نفت خاورمیانه “بزرگترین جایزة در دنیا  بشمار می آید”. , نخست وزیر انگلیس "هارولد مک میلان" نیز  در سال 1957 گفت: نفت خاورمیانه “بزرگترین جایزة در دنیا  بشمار می آید”. , "هارولد مک میلان, "هارولد مک میلان,

  "دیوید وارینگ"  ، که در موسسه ی پژوهش های شرق و آفریقیا  به سخنرانی پرداخته است، در صفحه ی توئیتر خود نوشت: منافع دراز مدت غرب که در منطقه ی خاورمیانه قرار دارد باعث شده:“ که 40 واقعه ی تاریخی  از دخالت  انگلیس و ایالات متحده  درمنطقه خلیج  فارس وخاورمیانه  اتفاق بیفتد وثبت شود و  این باور وجود ندارد که نفت أولویت استراتژیک دراین حوادث  بشمار نرفته است“.

,   "دیوید وارینگ"  ، که در موسسه ی پژوهش های شرق و آفریقیا  به سخنرانی پرداخته است، در صفحه ی توئیتر خود نوشت: منافع دراز مدت غرب که در منطقه ی خاورمیانه قرار دارد باعث شده:“ که 40 واقعه ی تاریخی  از دخالت  انگلیس و ایالات متحده  درمنطقه خلیج  فارس وخاورمیانه  اتفاق بیفتد وثبت شود و  این باور وجود ندارد که نفت أولویت استراتژیک دراین حوادث  بشمار نرفته است“.,   "دیوید وارینگ"  ، که در موسسه ی پژوهش های شرق و آفریقیا  به سخنرانی پرداخته است، در صفحه ی توئیتر خود نوشت: منافع دراز مدت غرب که در منطقه ی خاورمیانه قرار دارد باعث شده:“ که 40 واقعه ی تاریخی  از دخالت  انگلیس و ایالات متحده  درمنطقه خلیج  فارس وخاورمیانه  اتفاق بیفتد وثبت شود و  این باور وجود ندارد که نفت أولویت استراتژیک دراین حوادث  بشمار نرفته است“.,   "دیوید وارینگ"  ، که در موسسه ی پژوهش های شرق و آفریقیا  به سخنرانی پرداخته است، در صفحه ی توئیتر خود نوشت: منافع دراز مدت غرب که در منطقه ی خاورمیانه قرار دارد باعث شده:“ که 40 واقعه ی تاریخی  از دخالت  انگلیس و ایالات متحده  درمنطقه خلیج  فارس وخاورمیانه  اتفاق بیفتد وثبت شود و  این باور وجود ندارد که نفت أولویت استراتژیک دراین حوادث  بشمار نرفته است“., "دیوید وارینگ" , "دیوید, که 40 واقعه ی تاریخی  از دخالت  انگلیس و ایالات متحده  درمنطقه خلیج  فارس وخاورمیانه  اتفاق بیفتد وثبت شود و  این باور وجود ندارد که نفت أولویت استراتژیک دراین حوادث  ,

با همه ی این اوصاف شکی با حقیقت مرکزی درخصوص عملکرد  رهبران غربی حتی از نظر مردم عادی وجود ندارد: که دخالت های غرب در منطقه ی خاور میانه با تمرکز برقضیه ی نفت صورت می گیرد.

, با همه ی این اوصاف شکی با حقیقت مرکزی درخصوص عملکرد  رهبران غربی حتی از نظر مردم عادی وجود ندارد: که دخالت های غرب در منطقه ی خاور میانه با تمرکز برقضیه ی نفت صورت می گیرد., با همه ی این اوصاف شکی با حقیقت مرکزی درخصوص عملکرد  رهبران غربی حتی از نظر مردم عادی وجود ندارد: که دخالت های غرب در منطقه ی خاور میانه با تمرکز برقضیه ی نفت صورت می گیرد., با همه ی این اوصاف شکی با حقیقت مرکزی درخصوص عملکرد  رهبران غربی حتی از نظر مردم عادی وجود ندارد: که دخالت های غرب در منطقه ی خاور میانه با تمرکز برقضیه ی نفت صورت می گیرد.,

ترجمه: عبدالمجید اورا

, ترجمه: عبدالمجید اورا, ترجمه: عبدالمجید اورا, ترجمه: عبدالمجید اورا,

انتهای پیام/ف

, انتهای پیام/ف]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه