کشف دندان 560 هزار ساله در فرانسه

دانشجوی باستان‌شناسی دندان یک انسان به قدمت 560 هزار سال را در جنوب‌غرب فرانسه پیدا کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا دندانی 560 هزار ساله در غاری ماقبل تاریخی که به تازگی در جنوب‌غربی فرانسه کشف شده، از سوی باستان‌شناسان به عنوان قدیمی‌ترین عضو یافت‌شده از بدن انسان شناخته شد.

این دندان به همراه استخوان‌هایی از حیوانات هفته گذشته در «توتاول» یکی از مهم‌ترین مناطق ماقبل تاریخ اروپا پیدا شده است. در این پروژه بیش از 40 داوطلب زیر نظر دانشمندان به حفاری و کاوش می‌پردازند.

به گفته یکی از کارشناسان، این دندان می‌تواند فضای خالی بین کشف فسیل‌های قبلی از انسان‌ها در اسپانیا و آلمان را پر کند و اطلاعات ارزشمندی را در اختیار تاریخ‌دانان قرار دهد. استخوان‌ها و ابزاری درست‌شده از حیواناتی چون اسب، گوزن و بوفالو هم در این غار یافت شده است.

به گزارش آسوشیتدپرس، در این غار که 50 سال است مورد کاوش باستان‌شناسان قرار می‌گیرد، اکتشافات بزرگی صورت گرفته که یکی از آن‌ها پیدا شدن اسکلت‌ انسانی 450 هزار ساله در دهه 1970 میلادی است.

به گفته یکی از پژوهشگرانی که در این پروژه همکاری می‌کند، آزمایش و بررسی این دندان می‌تواند به نوع رژیم غذایی و عادات زندگی روزمره انسان‌های 560 هزار سال پیش بیانجامد.

انتهای پیام/بخ