اخبار داغ

لزوم حمایت از اقتصاد مقاومتی در شرایط برداشتن تحریم ها

برداشتن تحریم ها؛ راهی به سوی اقتصاد جهانی یا تزلزل پایه های اقتصاد مقاومتی

برداشتن تحریم ها؛ راهی به سوی اقتصاد جهانی یا تزلزل پایه های اقتصاد مقاومتی
تمرکز دولت یازدهم از همان ابتدای کار بر سیاست خارجی در راستای برداشتن تحریم ها و گره زدن تمام مشکلات داخلی کشور به وجود تحریم های خارجی، مسئله نگران کننده ای است که به دنبال شکستن تحریم ها با سیل عظیمی از واردات کالاهای خارجی روبرو شویم و در این میان نهال تازه رسیده اقتصاد مقاومتی که نتیجه مقاومت ملت ایران است متزلزل شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا  به نقل از کردتودی، قتصاد مقاومتی  روحیه جهادی و استقلال اقتصادی، عدم خام فروشی و مصرف از تولیدات داخلی، تولید داخلی همراه با ابداع و ابتکار، عدم تجمل گرایی، داشتن الگوی اقتصادی بومی و نه آمریکایی است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,   , کردتودی,

 

,

مقام معظم رهبری با روشن بینی و تسلط بر اوضاع کشور، به منظور مقاومت در برابر تحریم های دشمنان و همزمان پیشرفت اقتصادی و صنعتی کشور و جا نماندن از پیشرفت و توسعه جهانی، راهکار اقتصاد مقاومتی را مطرح و ارائه دادند.

,

 

,

خطی مشی اقتصادی ارائه شده از طرف ایشان نه تنها به صلاح مملکت و بهترین راه برون رفت از مشکلات است، بلکه به عنوان نیرویی داخلی، محرک بخش های اقتصادی جامعه به سمت اقتصاد جهانی است.

,

 

,

با گذشت حدود 2 سال از اعلام و تبیین مفهوم اقتصاد مقاومتی از طرف مقام معظم رهبری، اما همچنان اقدام جدی در راستای تحقق بخشی به آن صورت نگرفته است بطوریکه سیاست های دولت در طول این مدت، نه تنها در جهت ایجاد و تقویت زمینه های اقتصاد مقاومتی نبوده بلکه این سیاست ها به مثابه چوب لای چرخ آن نیز بوده است.

,

 

,

حمایت دولت از اقتصاد مقاومتی با بیان جملاتی در سخنرانی ها دیده می شود اما عملا سیاست هایی متناقض با آن را در طول این 2 سال مشاهده کرده ایم.

,

 

,

بطوریکه واردات کالا همواره بطور مستقیم و غیر مستقیم به عنوان یک راهکار برون رفت از مشکلات اقتصادی کشور، از جانب مسئولین دولتی مطرح بوده است.

,

 

,

اقتصاد مقاومتی اقتصاد کشور را از حالت منزوی بودن خارج کرده و در فضای اقتصاد جهانی به پویایی می کشاند و البته این عمل را به صورت هوشیارانه انجام می دهد چرا که بخشی از سیاست های اقتصاد جهانی در تقابل  با اقتصاد داخلی قرار دارد و در این سیاست تاکید بر این است که نقاط آسیب پذیری اقتصاد کشور که نشأت گرفته از وابستگی های خطرناک است شناسانده شود و در جهت حذف آن گام برداشته شود.

,

 

,

اما متاسفانه دولت به عنوان مجری سیاست های اقتصادی در کشور یا هنوز شناخت و درک کافی از این بینش اقتصادی را پیدا نکرده و یا آن را با سیاست های اقتصادی خود همسو نمی داند و عملا گامی اساسی در تحقق بخشی آن برنداشته است.

,

 

,

ردپای کالاهای خارجی در سبد کالای حمایتی دولت، از همان ابتدای شروع بکار دولت یازدهم، نشانه ای بر عدم حمایت دولت از سیاست های اقتصاد مقاومتی بود.

,

 

,

اصرار دولت از همان ابتدای شروع بکار بر برداشتن تحریم ها به عنوان تنها راهکار برون رفت از چالش های اقتصادی کشور نمایان بود بطوریکه تمام مشکلات داخلی را از آب خوردن مردم تا چرخه های سنگین اقتصادی را به وجود تحریم ها گره می زد.

,

 

,

مسئله نگران کننده ای که هست با توجه به اینکه سیاست واردات در ذهن دولت یازدهم و مسئولین آن نهادینه شده بطوریکه تمام انرژی خود را بر برداشتن تحریم های خارجی گذاشته اند و امیدوارانه چشم به راه ورود شرکت های خارجی به داخل ایران هستند، در این میان سیاست های اقتصاد مقاومتی در سایه آنها بیش از پیش مورد بی توجهی قرار گرفته و پایه های شکل گرفته آن را متزلزل کند.

,

 

,

و با تبدیل ایران به بازار کالاهای بی مشتری اروپایی نه تنها جریان مقاومت اقتصادی را متوقف کنند بلکه پایه اقتصاد کشور را که در طول این 35 سال در سایه انقلاب اسلامی، بر خودکفایی ملت ایران نهاده شده است از بین برده و راه را برای وابستگی اقتصادی به غرب هموار کنند.

,

انتهای پیام/ف

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه