اخبار داغ

معاون تربیت بدنی اداره کل دانشجویی معاونت فرهنگی وزارت بهداشت:

پزشکان ایرانی در رقابت‌های ورزشی پزشکان جهان 19 مدال به ارمغان آورند

پزشکان ایرانی در رقابت‌های ورزشی پزشکان جهان 19 مدال به ارمغان آورند
معاون تربیت بدنی اداره کل دانشجویی معاونت فرهنگی وزارت بهداشت گفت: تیم پزشکی ایران در سه رشته ورزشی تنیس روی میز، شنا و جودو حضور پیدا کرد و موفق به کسب ۸ مدال طلا، ۵ نقره و ۶ برنز شد و در مجموع ۱۱ شرکت‌کننده ۱۹ مدال کسب کردند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا، دکتر حسین نیک‌فرجاد، در گفت‌وگو با خبرنگار سینا، درباره حضور تیم ایرانی در مسابقات ورزشی پزشکان جهان(medigames) اظهار داشت: مسابقات پزشکان جهان هرساله به میزبانی یکی ازدانشگاه‌های معتبر جهان برگزار می‌شود، امسال سی‌وششمین دوره از این مسابقات در دانشگاه لیمریک ایرلند برگزار شد.

نیک‌فرجاد در ادامه گفت: امسال مسابقات پزشکان جهان با شرکت بیش از 1100 نفر از 43 کشور در 22 رشته ورزشی برگزار شد، البته با توجه به بُعد مسافت و دوری کشور ایرلند از آسیا و آفریقا تعداد شرکت‌کنندگان این دوره نسبت به سال‌های قبل کمتر بود.

وی درباره شرکت‌کنندگان در مسابقات پزشکان جهان بیان کرد: افراد شرکت‌کننده در این رقابت‌ها جامعه پزشکان، دندانپزشکان، متخصصین تغذیه، جراحان، داروسازان و دانشجویان مشغول به تحصیل در این رشته‌ها را شامل می‌شود.

نیک‌فرجاد درباره حضور تیم پزشکی ایرانی نیز افزود: امسال اولین دوره از حضور تیم پزشکی ایران در مسابقات پزشکان جهان بود، اعضای تیم متشکل از 11 نفر از هیئت علمی، پزشک و کارکنان دانشگاه علوم پزشکی و یک نفر دانشجو بود.

وی افزود: تیم پزشکی ایران در سه رشته ورزشی تنیس روی میز، شنا و جودو حضور پیدا کرد و موفق به کسب 8 مدال طلا، 5 نقره و 6 برنز شد و در مجموع 11 شرکت‌کننده 19 مدال کسب کردند.

نیک‌فرجاد در پاسخ به این‌که وزارت بهداشت چه برنامه ای برای استمرار حضور تیم پزشکان در مسابقات جهانی در نظر دارد، گفت: با توجه به این‌که امسال اولین حضور تیم پزشکی ایران در این رقابت‌ها بوده است، سطح فنی و جو فرهنگی مسابقات مورد بررسی و ارزیابی قرار داده شد.

وی افزود: برای حضوری موفق‌تر در سال‌های آتی ستاد مربوط به اعزام این مسابقات را مشخص کردیم و از شهریور ماه جلساتی پیرامون این مسابقات تشکیل داده خواهد شد و از شش ماهه دوم تمرینات لازم برای حضور در مسابقات پزشکان جهان آغاز خواهد شد.

نیک‌فرجاد درباره هدف از شرکت در این مسابقات خاطرنشان کرد: این مسابقات به منزله موتور محرکی برای توسعه ورزش همگانی در دانشگاه‌های علوم پزشکی است و در درجه نخست تأمین سلامتی برای ما مطرح است، البته با توجه به پتانسیل‌های جامعه پزشکی اطمینان داریم که حصول مدال در این رقابت‌ها محقق خواهد شد.

انتهای پیام/خ

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سینا,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه